Χιονοδρομικό Κέντρο Παρνασσού
Δημοσιεύτηκε: Δευ 11 Οκτ 2010, 15:37
Προκηρύχθηκε για τις 21-10-2010 διαγωνισμός προυπολογισμού 24.000.000 ευρώ, με αντικείμενο τον εκσυγχρονισμό των αναβατήρων του Χιονοδρομικού Κέντρου Παρνασσού (ΧΚΠ). http://www.etasa.gr/page.aspx
Το τι ακριβώς θα γίνει στο βουνό δεν ανακοινώνεται δημόσια. Για να προμηθευθεί κανείς την αναλυτική προκήρυξη θα πρέπει να δώσει 1.000 ευρώ!!!
Σύμφωνα με ανεπίσημες (αλλά μάλλον σωστές) πληροφορίες θα γίνουν τα εξής:
1. Τα λιφτ Αφροδίτη (καμπίνα-αυγό) και Βάκχος (τριπλό), θα αντικατασταθούν με 8θέσια καμπίνα εναλλασσόμενη με 6θέσια καρέκλα που θα ξεκινάει από το πάρκινγκ των Κελαριών (1750) θα έχει ενδιάμεσο σταθμό στο σαλέ των Κελαριών (1950) και θα καταλήγει ψηλότερα από κορφή του σημερινού Βάκχου, δηλαδή κάπου δίπλα στον Γεροντόβραχο και το εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία. Αυτή τη στιγμή ο Βάκχος φτάνει στα 2250 ψηλότερα από κάθε άλλο λιφτ του Παρνασσού.
2. Τα λίφτ Ερμής (συνδετικό Κελάρια-Φτερόλακα) και Ηνίοχος (Νο 6 Φτερόλακας), θα αντικατασταθούν με 8θέσια καμπίνα εναλλασόμενη με 6θέσια καρέκλα που θα ξεκινάει από τη Φτερόλακα θα έχει ενδιάμεσο σταθμό κάπου ψηλά και θα καταλήγει στο σαλέ στα Κελάρια (1950).
3. Θα αντικατασταθεί το λίφτ Δίας, ψηλά στη Φτερόλακα
Να κάνω μερικές παρατηρήσεις.
Αν κανείς θέλει να συνεχίσει να λειτουργεί το ΧΚΠ η ανανέωση των σημερινών σαράβαλων είναι «εκ των ων ουκ άνευ». Και για να μη θεωρηθώ μηδενιστής ξεκαθαρίζω ότι θα ήθελα το χιονοδρομικό να συνεχίσει να λειτουργεί.
Δεν είμαι ειδικός, αλλά υποψιάζομαι ότι οι καμπίνες είναι ακριβότερες από τα καρεκλάκια. Φαίνεται όμως ότι τα λεφτά περισσεύουν.
Οι καμπίνες είναι πιο βαριά κατασκευή και απαιτούν μεγαλύτερες εγκαταστάσεις. Να περιμένουμε λοιπόν να δούμε νέα κτίρια να κτίζονται κάτω από το Γεροντόβραχο και σε διάφορα άλλα σημεία πάνω στο βουνό. Όπως για παράδειγμα το έκτρωμα που κτίστηκε στη κορυφή του λιφτ Ηρακλής στην Αρνόβρυση.
Συνήθως οι καμπίνες δεν φτάνουν στο ψηλότερο σημείο ενός χιονοδρομικού. Φτάνουν σε ένα κεντρικό σημείο και από εκεί ξεκινούν τα λιφτ και οι πίστες. Ο μόνος λόγος για να φτάσει μια 8θέσια καμπίνα στον Γεροντόβραχο είναι γιατί φτιάχνεται με την προοπτική το χιονοδρομικό να φτάσει μέχρι τον Τσάρκο. Αλλιώς είναι πεταμένα λεφτά. Αλήθεια, πως σας φαίνεται η προοπτική να φτάσει το χιονοδρομικό στον Τσάρκο;
Όσα χρόνια θυμάμαι, το σημερινό 3θέσιο συνδετικό λιφτ, πηγαινοέρχεται άδειο. Ο λόγος είναι ότι το χιονοδρομικό πεδίο της Φτερόλακας είναι μικρό και με ελάχιστες δυνατότητες για τους πολλούς αρχάριους χιονοδρόμους. Αναρωτιέμαι λοιπόν γιατί θα πρέπει το νέο συνδετικό να είναι 8θέσια καμπίνα, αν απαιτούνται νέα κτίρια για την υποδοχή της καμπίνας, και αν όλα αυτά τα άχρηστα είναι ακριβότερα από μια 4θέσια καρέκλα (που φτάνει και περισσεύει). Όπως είπα και πριν, φαίνεται ότι τα λεφτά περισσεύουνε.
Θυμίζω ότι το χιονοδρομικό βρίσκεται μέσα στον Εθνικό Δρυμό. Αναρωτιέμαι αν υπάρχει περιβαλλοντική μελέτη για τις νέες εγκαταστάσεις και αν έχει δημοσιευθεί στον τύπο όπως απαιτεί ο νόμος. Τι θα γίνει αν γίνει ο διαγωνισμός, αγοραστούν τα μηχανήματα, και μετά ανακαλύψουν ότι δεν μπορούν να κτίσουν στο Γεροντόβραχο; Το ίδιο πράγμα έχει ξαναγίνει στο παρελθόν, με αποτέλεσμα να αγοραστεί ένα λιφτ και να σαπίζει εδώ και δυο χρόνια στα κουτιά του, γιατί ανακάλυψαν εκ των υστέρων ότι το Αλοκαίτικο (Σαχάρα) είναι μέσα στον εθνικό δρυμό. Τα λεφτά για το λιφτ τα πληρώσαμε βέβαια εμείς από τους φόρους μας και όχι ο διευθυντής του χιονοδρομικού και ο πρόεδρος της Εταιρείας Τουριστικών Ακινήτων (ΕΤΑ ΑΕ) από τη τσέπη τους.
Το τι ακριβώς θα γίνει στο βουνό δεν ανακοινώνεται δημόσια. Για να προμηθευθεί κανείς την αναλυτική προκήρυξη θα πρέπει να δώσει 1.000 ευρώ!!!
Σύμφωνα με ανεπίσημες (αλλά μάλλον σωστές) πληροφορίες θα γίνουν τα εξής:
1. Τα λιφτ Αφροδίτη (καμπίνα-αυγό) και Βάκχος (τριπλό), θα αντικατασταθούν με 8θέσια καμπίνα εναλλασσόμενη με 6θέσια καρέκλα που θα ξεκινάει από το πάρκινγκ των Κελαριών (1750) θα έχει ενδιάμεσο σταθμό στο σαλέ των Κελαριών (1950) και θα καταλήγει ψηλότερα από κορφή του σημερινού Βάκχου, δηλαδή κάπου δίπλα στον Γεροντόβραχο και το εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία. Αυτή τη στιγμή ο Βάκχος φτάνει στα 2250 ψηλότερα από κάθε άλλο λιφτ του Παρνασσού.
2. Τα λίφτ Ερμής (συνδετικό Κελάρια-Φτερόλακα) και Ηνίοχος (Νο 6 Φτερόλακας), θα αντικατασταθούν με 8θέσια καμπίνα εναλλασόμενη με 6θέσια καρέκλα που θα ξεκινάει από τη Φτερόλακα θα έχει ενδιάμεσο σταθμό κάπου ψηλά και θα καταλήγει στο σαλέ στα Κελάρια (1950).
3. Θα αντικατασταθεί το λίφτ Δίας, ψηλά στη Φτερόλακα
Να κάνω μερικές παρατηρήσεις.
Αν κανείς θέλει να συνεχίσει να λειτουργεί το ΧΚΠ η ανανέωση των σημερινών σαράβαλων είναι «εκ των ων ουκ άνευ». Και για να μη θεωρηθώ μηδενιστής ξεκαθαρίζω ότι θα ήθελα το χιονοδρομικό να συνεχίσει να λειτουργεί.
Δεν είμαι ειδικός, αλλά υποψιάζομαι ότι οι καμπίνες είναι ακριβότερες από τα καρεκλάκια. Φαίνεται όμως ότι τα λεφτά περισσεύουν.
Οι καμπίνες είναι πιο βαριά κατασκευή και απαιτούν μεγαλύτερες εγκαταστάσεις. Να περιμένουμε λοιπόν να δούμε νέα κτίρια να κτίζονται κάτω από το Γεροντόβραχο και σε διάφορα άλλα σημεία πάνω στο βουνό. Όπως για παράδειγμα το έκτρωμα που κτίστηκε στη κορυφή του λιφτ Ηρακλής στην Αρνόβρυση.
Συνήθως οι καμπίνες δεν φτάνουν στο ψηλότερο σημείο ενός χιονοδρομικού. Φτάνουν σε ένα κεντρικό σημείο και από εκεί ξεκινούν τα λιφτ και οι πίστες. Ο μόνος λόγος για να φτάσει μια 8θέσια καμπίνα στον Γεροντόβραχο είναι γιατί φτιάχνεται με την προοπτική το χιονοδρομικό να φτάσει μέχρι τον Τσάρκο. Αλλιώς είναι πεταμένα λεφτά. Αλήθεια, πως σας φαίνεται η προοπτική να φτάσει το χιονοδρομικό στον Τσάρκο;
Όσα χρόνια θυμάμαι, το σημερινό 3θέσιο συνδετικό λιφτ, πηγαινοέρχεται άδειο. Ο λόγος είναι ότι το χιονοδρομικό πεδίο της Φτερόλακας είναι μικρό και με ελάχιστες δυνατότητες για τους πολλούς αρχάριους χιονοδρόμους. Αναρωτιέμαι λοιπόν γιατί θα πρέπει το νέο συνδετικό να είναι 8θέσια καμπίνα, αν απαιτούνται νέα κτίρια για την υποδοχή της καμπίνας, και αν όλα αυτά τα άχρηστα είναι ακριβότερα από μια 4θέσια καρέκλα (που φτάνει και περισσεύει). Όπως είπα και πριν, φαίνεται ότι τα λεφτά περισσεύουνε.
Θυμίζω ότι το χιονοδρομικό βρίσκεται μέσα στον Εθνικό Δρυμό. Αναρωτιέμαι αν υπάρχει περιβαλλοντική μελέτη για τις νέες εγκαταστάσεις και αν έχει δημοσιευθεί στον τύπο όπως απαιτεί ο νόμος. Τι θα γίνει αν γίνει ο διαγωνισμός, αγοραστούν τα μηχανήματα, και μετά ανακαλύψουν ότι δεν μπορούν να κτίσουν στο Γεροντόβραχο; Το ίδιο πράγμα έχει ξαναγίνει στο παρελθόν, με αποτέλεσμα να αγοραστεί ένα λιφτ και να σαπίζει εδώ και δυο χρόνια στα κουτιά του, γιατί ανακάλυψαν εκ των υστέρων ότι το Αλοκαίτικο (Σαχάρα) είναι μέσα στον εθνικό δρυμό. Τα λεφτά για το λιφτ τα πληρώσαμε βέβαια εμείς από τους φόρους μας και όχι ο διευθυντής του χιονοδρομικού και ο πρόεδρος της Εταιρείας Τουριστικών Ακινήτων (ΕΤΑ ΑΕ) από τη τσέπη τους.