Διάσωση στο βουνό. Με αφορμή το πρόσφατο ατύχημα στο Λάπατο

(συνθήκες στο βουνό, καιρός, εκπαίδευση, τεχνικές, απορίες, ιστορία, κλπ)
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
pankan
Δημοσιεύσεις: 772
Εγγραφή: Τρί 02 Μαρ 2010, 14:31
Τοποθεσία: Αμφιθέα

Διάσωση στο βουνό. Με αφορμή το πρόσφατο ατύχημα στο Λάπατο

Δημοσίευση από pankan » Σάβ 02 Φεβ 2013, 12:39

Με αμηχανία παρακολούθησα την εξέλιξη της διάσωσης στο Λάπατο.
Αιτία της αμηχανίας μου η προφανής αδυναμία να βρεθεί ο άτυχος ορειβάτης με τα μέσα και τους ανθρώπους που διαθέτουμε στην Ελλάδα. Εννοείται να βρεθεί σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα μερικών ωρών. Γιατί όπως καταλαβαίνετε, ακόμη κι αν δεν είχε σκοτωθεί από τη πτώση, τρεις μέρες μετά το ατύχημα θα είχε πεθάνει από το κρύο. Τα πολυδιαφημισμένα super puma αποδείχθηκε ότι δεν καίνε βενζίνη αλλά εκατόευρα. Οι πιλοτοι τους είναι εντελώς άσχετοι με το αντικείμενο και ελάχιστα μπορούν να βοηθήσουν. Οι εκπαιδευμένοι Ελβετοί διασώστες χρησιμοποιώντας ένα ελικόπτερο γενικής χρήσης, εντόπισαν μέσα σε μερικές ώρες τον μακαρίτη. Οι άνθρωποι του βουνού στην Ελλάδα βγάζουν ανακοινώσεις και διαμαρτύρονται γιατί δεν τους κάλεσαν επίσημα.
Το ανησυχητικό συμπέρασμα λοιπόν που εγώ βγάζω σχεδόν αβίαστα, είναι ότι αν δεν έχει λεφτά η οικογένειά σας να φέρει Ελβετούς ...θα σας βρούν την Άνοιξη.

Απολογισμός της επιχείρησης στο όρος Τύμφη στο Πάπιγκο
Παρασκευή, 01 Φεβρουαρίου 2013
Τραγική ήταν, δυστυχώς, η κατάληξη της επιχείρησης που ξεκίνησε την περασμένη Δευτέρα και κράτησε τέσσερις μέρες, για τον εντοπισμό του 32χρονου ορειβάτη από τα Γιάννενα που έχασε τη ζωή του, πέφτοντας σε χαράδρα 600 μέτρων στο όρος Τύμφη, στην περιοχή του Πάπιγκου.
Καταλυτικό ρόλο στην πορεία των ερευνών, οι οποίες μετρούσαν ήδη τέσσερις μέρες επιχειρήσεων χωρίς αποτέλεσμα, είχε η συμμετοχή της Ελβετικής διασωστικής ομάδας, Air Zermatt, η οποία κλήθηκε από την οικογένεια του εκλιπόντος. Οι Ελβετοί έφτασαν αεροπορικώς στη Θεσσαλονίκη το βράδυ της Τετάρτης, με ιδιόκτητο αεροσκάφος αντί του εξειδικευμένου ελικοπτέρου, λόγω περιορισμένου χρόνου. Νωρίτερα την ίδια μέρα, η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης είχε ήδη στείλει στην Air Zermatt αρχείο απεικόνισης του ανάγλυφου και της κατάστασης της περιοχής, το οποίο είχαν φωτογραφίσει μέλη της ΕΟΔ σε πτήση που είχε γίνει την προηγούμενη ημέρα με ελικόπτερο της Intersalonica. Οι τρεις Ελβετοί διασώστες μαζί με συνεργάτη τους πιλότο μετέβησαν απευθείας στα γραφεία της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης, όπου πραγματοποιήθηκε ενημερωτική συνάντηση, στην οποία έγινε ανάλυση των συνθηκών του ατυχήματος, μελετήθηκε όλο το φωτογραφικό υλικό και συζητήθηκαν όλοι οι πιθανοί τρόποι αντιμετώπισης της επιχείρησης. Μετά το πέρας της συνάντησης, τα μέλη της Air Zermatt ζήτησαν τη συνδρομή μελών της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης, με μεγάλη εμπειρία στην ορεινή διάσωση ως ομάδα υποστήριξης. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη συνάντηση ήταν παρόν και μέλος της οικογένειας του ορειβάτη.
Τα ξημερώματα της επόμενης μέρας, δέκα μέλη της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης αναχώρησαν οδικώς και με πλήρη χειμερινό εξοπλισμό για το Πάπιγκο, ενώ άλλα μέλη της Οργάνωσης μετέβησαν αεροπορικώς μαζί με τους Ελβετούς διασώστες στα Ιωάννινα, όπου και ξεκίνησε η επιχείρηση για τον εντοπισμό του ορειβάτη. Ταυτόχρονα, στην περιοχή της Κόνιτσας, ακριβώς απέναντι και πολύ κοντά στην ορθοπλαγιά του ατυχήματος εγκαταστάθηκε το κινητό κέντρο επιχειρήσεων της Ε.Ο.Δ., το οποίο παρείχε τηλεπικοινωνιακή και συντονιστική υποστήριξη.
Στην επιχείρηση αυτή ιδιαίτερα καθοριστική ήταν η αφιλοκερδής συμμετοχή - παραχώρηση του ελικοπτέρου του Γιαννιώτη επιχειρηματία, Βασίλη Χήτου, το οποίο, με χειριστή τον έμπειρο Έλβετο πιλότο, κατάφερε τελικά το μεσημέρι της Πέμπτης να εντοπίσει τον αγνοούμενο. Η σορός του ορειβάτη βρέθηκε σε βάθος περίπου 600 μέτρων – πολύ χαμηλότερα από εκεί όπου υπολογίζονταν αρχικά – και ανασύρθηκε από Ελβετό διασώστη, ο οποίος νωρίτερα είχε εντοπίσει το μπουφάν του 32χρονου.
Άμεσα ενημερώθηκαν οι αρχές, η οικογένεια του εκλιπόντος και η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης.
Τα μέλη της ΕΟΔ θα ήθελαν να ευχαριστήσουν ιδιαίτερα για τη συνεργασία τον Περιφερειάρχη Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Ηπείρου, κ. Στάμο, τον Διοικητή, κ. Λύρο και τους άντρες της 5ης ΕΜΑΚ, τον Διοικητή, κ. Αμπαρά και τους άνδρες της 2ης ΕΜΑΚ, την Περιφέρεια Ιωαννίνων, την 384 Μοίρα Έρευνας και Διάσωσης, τον Αερολιμέναρχη Ιωαννίνων και το προσωπικό του γραφείου Αερολιμενικού Ελέγχου του Αεροδρομίου Μακεδονία. Επίσης, θα ήθελαν να ευχαριστήσουν τον κ. Βασίλη Χήτο, τα μέλη του Ορειβατικού Συλλόγου Παπίγκου, Δημήτρη Μπίτο, Γιάννη Χριστοδούλου, Βαγγέλη Χριστοδούλου και Αχιλλέα Χριστοδούλου, τον υπεύθυνο του καταφυγίου της Αστράκας, Γιώργο Ροκά και τον Κώστα Τσουμάνη, ιδιοκτήτη του ξενώνα «Δίας» στο Μικρό Πάπιγκο, που φιλοξένησε αφιλοκερδώς τα μέλη της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης. Ζητάμε συγνώμη από ανθρώπους που μπορεί να βοήθησαν και δεν έχουν αναφερθεί.


Διαμαρτύρονται οι Έλληνες οδηγοί βουνού γιατί δεν ζητήθηκε η συνδρομή τους!!!
Οι Έλληνες οδηγοί βουνού διαμαρτύρονται γιατί δεν ζητήθηκε η συνδρομή τους στην επιχείρηση εντοπισμού του άτυχου Σταύρου Λισγάρα.Όπως δήλωσε στο MEGA ο πρώην πρόεδρος του Σωματείου Ελλήνων Οδηγών Βουνού Χρήστος Μπελογιάννης, παρ' όλες τις προτροπές, δεν είχε ζητηθεί επίσημα η συνδρομή της ορειβατικής κοινότητας, ούτε των Οδηγών Βουνού,ούτε της Ελληνικής Ομοσπονδίας Ορειβασίας.Το Σωματείο Ελλήνων Οδηγών Βουνού,αριθμεί 24 ενεργά μέλη,με σημαντική εμπειρία και πλήθος αναβάσεων στα μεγαλύτερα βουνά του κόσμου!Το παράλογο είναι πως ανάμεσα στους 24 Έλληνες Οδηγούς Βουνού,βρίσκονται και τρεις Γιαννιώτες!!!Οι Χρήστος Λάμπρης,Μιχάλης Βασιλείου και Γιώργος Ροκκάς,από τους οποίους δεν ζητήθηκε απολύτως καμία βοήθεια!!!Ενώ θα μπορούσαν από την πρώτη ημέρα να βοηθήσουν στην επιχείρηση διάσωσης και μάλιστα χωρίς να αναγκαστεί η οικογένεια του αδικοχαμένου 30χρονου,να ξοδέψει αρκετά χρήματα για να φέρει στα Γιάννενα την ομάδα της Air Zermatt!!!

Nikolas_A
Δημοσιεύσεις: 137
Εγγραφή: Πέμ 15 Νοέμ 2012, 21:03

Re: Διάσωση στο βουνό. Με αφορμή το πρόσφατο ατύχημα στο Λάπ

Δημοσίευση από Nikolas_A » Σάβ 02 Φεβ 2013, 13:46

Η ορεινή διάσωση είναι ένα αντικείμενο που απαιτεί ηψηλή εξειδίκευση. Τα Super Puma δεν είναι άχρηστα, ούτε οι πιλότοι τους ανίκανοι, όπως πολλοί βιάστηκαν να πουν. Τα ελικόπτερα αποκτήθηκαν για έρευνα και διάσωση στο Αιγαίο, υπό την πίεση της τουρκικής επεκτατικής πολιτικής. Η ορεινή διάσωση απαιτεί και εξειδικευμένο υλικό, π.χ. το βίντσι πρέπει να έχει μακρύτερο συρματόσχοινο, καθώς σε μια απότομη πλαγιά το ελικόπτερο δεν μπορεί να χαμηλώσει πολύ πάνω από το θύμα, όπως γίνεται στα πλοία.

Ακόμα και οι πτήση σε τέτοιο περιβάλλον έχει ιδιαιτερότητες, όπως τα ανοδικά ρεύματα, καιρός κλπ. Οι πιλότοι των παράλπιων διασωστικών υπηρεσιών έχουν εκατοντάδες ώρες πτήσης σε τέτοιο περιβάλλον, οι έλληνες δεν θα έχουν ποτέ την ευκαιρία να τις συγκεντρώσουν.

Εν μέσω κρίσης σίγουρα είναι ουτοπικό να περιμένουμε κρατική διάσωση επιπέδου Air Zermatt, εδώ δεν έγινε όταν ήμασταν... σκληρός πηρήνας της ΕΕ.

Αυτό που θα μπορούσε όμως να γίνει από πλευράς κράτους είναι η οργάνωση και ο συντονισμός. Γιατί όχι και συνεργασία των κρατικών υπηρεσιών με τις αντίστοιχες κρατικές ή ιδιωτικές άλλων χωρών. Δεν μπορεί τόσες μέρες μετά να κυνηγάνε όλοι την ουρά τους. Ακόμα και την Air Zermatt θα έπρεπε κάποιο συντονιστικό κέντρο να την καλέσει, αν δε γινόταν χωρίς αυτήν. Σίγουρα αν έβαζαν έναν οδηγό βουνού στο Super Puma τα αποτελέσματα της έρευνας θα ήταν καλύτερα. Για έναν άνθρωπο του βουνού δεν είναι επιστήμη να καταλάβει που κατέληξε κάποιος αν του δείξεις από που έπεσε. Για έναν δύτη (γιατί τέτοια εκπαίδευση έχει ο διασώστης στα Super Puma) δεν είναι τόσο αυτονόητο!

Άβαταρ μέλους
Μήτρου Τάκης
Δημοσιεύσεις: 623
Εγγραφή: Πέμ 18 Οκτ 2012, 20:08
Τοποθεσία: Πτολεμαΐδα

Re: Διάσωση στο βουνό. Με αφορμή το πρόσφατο ατύχημα στο Λάπ

Δημοσίευση από Μήτρου Τάκης » Σάβ 02 Φεβ 2013, 23:56

pankan έγραψε: Τα πολυδιαφημισμένα super puma αποδείχθηκε ότι δεν καίνε βενζίνη αλλά εκατόευρα. Οι πιλοτοι τους είναι εντελώς άσχετοι με το αντικείμενο και ελάχιστα μπορούν να βοηθήσουν.
Υπάρχει επίσημη ανακοίνωση του στρατού που διαψεύδει ότι ζητήθηκε να πληρωθούν τα έξοδα της πτήσης για την ερεύνα και διάσωση.
Όσο για την αποτελεσματικότητα του ελικοπτέρου και των χειριστών πιστεύω ότι τους αδικούμε.
Τελικό συμπέρασμα Προσοχή Προσοχή Προσοχή.
Ηθικός κανόνας:
Φροντίζουμε να μην δημιουργούμε προϋποθέσεις ώστε να εμπλακούμε σε καταστάσεις που υπερβαίνουν τις δυνάμεις μας και την ασφάλεια μας καθώς και την ασφάλεια των συντρόφων μας.
Σε καμιά περίπτωση δεν έχουμε το δικαίωμα από απερισκεψίες μας να κινητοποιούμε Φορείς και Κοινωφελείς υπηρεσίες που ο ρόλος τους είναι η παρέμβαση τους σε καταστάσεις που είναι αναπόφευκτες.
Το να προλαμβάνουμε μια δύσκολη κατάσταση δεν είναι συντηρητισμός είναι ευθύνη.
Δεν καθόμαστε στην ασφάλεια του καναπέ μας. Είμαστε στο Βουνό γνωρίζοντας να αποφεύγουμε τους κινδύνους του. Δεν είμαστε στο βουνό για να προκαλούμε αυτούς τους κινδύνους.
Η ΟΡΕΙΒΑΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΑΣ ΜΗΝ ΤΗΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΟΛΑΣΗ

Nikolas_A
Δημοσιεύσεις: 137
Εγγραφή: Πέμ 15 Νοέμ 2012, 21:03

Re: Διάσωση στο βουνό. Με αφορμή το πρόσφατο ατύχημα στο Λάπ

Δημοσίευση από Nikolas_A » Κυρ 03 Φεβ 2013, 02:19

Καλά, μην το φτάνουμε στο άλλο άκρο. Αν ο Messner ή ο Hillary έκαναν ορειβασία μέσα στην "comfort zone" τους, σήμερα οι περισσότεροι ούτε θα ξέραμε τι είναι ορειβασία. Απόλυτα ασφαλής ορειβασία μόνο βλέποντας βιντεάκια στο YouTube γίνεται...

Άβαταρ μέλους
pankan
Δημοσιεύσεις: 772
Εγγραφή: Τρί 02 Μαρ 2010, 14:31
Τοποθεσία: Αμφιθέα

Re: Διάσωση στο βουνό. Με αφορμή το πρόσφατο ατύχημα στο Λάπ

Δημοσίευση από pankan » Κυρ 03 Φεβ 2013, 20:03

Την αμηχανία μου για τη κατάσταση που διαμορφώθηκε με τη διάσωση στο πρόσφατο ατύχημα στο Λάπατο, τη συμμερίζονται κι άλλοι.
Εγώ απλώς να προσθέσω ότι αν δεν έρχονταν οι Ελβετοί για να βρούν το νεκρό μέσα σε 2 ώρες και να μας κάνουν να αναρωτηθούμε, ακόμη θα βρίσκαμε χίλιες δυό δικαιολογίες γιατί θα τον βρίσκαμε το μακαρίτη την άνοιξη. Όπως άλλους παλιότερα. Κι αν τον βρίσκαμε ποτέ.


Αντιγράφω από το Ανεβαίνοντας
Απόλυτα αναποτελεσματικές οι ελληνικές ομάδες διάσωσης.
Παρασκευή 01/02/13 12:12
...
Οι επί τρεις ημέρες άκαρπες έρευνες των αρμόδιων ελληνικών αρχών και διασωστικών ομάδων (σε ένα τόσο απλό πρόβλημα όπως αποδείχτηκε), ανάγκασαν την οικογένεια να καλέσει την Air Zermatt (με κόστος περίπου 30000ευρώ), κάτι που για άλλη μια φορά δείχνει την ανυπαρξία της ορεινής διάσωσης στην Ελλάδα και εγείρει σοβαρά ερωτηματικά για την απόδοση των κρατικών χρηματοδοτήσεων, τόσο στις υπεύθυνες για ορεινή διάσωση κρατικές υπηρεσίες, όσο και στις διάφορες Μ.Κ.Ο. που δραστηριοποιούνται στο χώρο αυτό.



Αντιγράφω από εδώ
Επιχείρηση τεσσάρων ημερών: Ό, τι δεν μπόρεσε το κράτος…. .
Παρασκευή, 01 Φεβρουαρίου 2013 12:36 EpirusPost.gr
Τα τεράστια προβλήματα που διέπουν την ελληνική κρατική μηχανή ανέδειξε η τετραήμερη επιχείρηση αναζήτησης του αγνοούμενου ορειβάτη στο όρος Τύμφη. Προβλήματα και παθογένειες που αποδεικνύουν ότι το κράτος ελάχιστα μπορεί να προσφέρει στους πολίτες του εν ώρα ανάγκης. Ανικανότητα, αδυναμία, ατολμία ή απλά περιχαράκωση πίσω από ένα αρτηριοσκληρωτικό γραφειοκρατικό σύστημα....
Η ώρα του απολογισμού δεν μπορεί παρά να είναι πολύ πικρή για την επίσημη πολιτεία. Κι αυτό γιατί ότι δεν μπόρεσε να κάνει ένα κράτος που διαθέτει τα μέσα και το ανθρώπινο δυναμικό επί τέσσερις ημέρες το έπραξαν οι ιδιώτες μέσα σε λίγες ώρες.
Η πολεμική αεροπορία για να κινήσει το ελικόπτερο super puma, ένα από τα πιο σύγχρονα μέσα που διαθέτει η χώρα, απαιτούσε σε καθημερινή βάση, έγγραφο αίτημα από τις αρχές των Ιωαννίνων με ρητή δέσμευση καταβολής του κόστους. Το κόστος υπολογίζεται με τις ώρες πτήσεις και για τις τέσσερις ημέρες που πέταξε εκτιμάται ότι θα ανέλθει στις εκατό χιλιάδες ευρώ. Στην προκειμένη περίπτωση το ελληνικό κράτος θα πληρώσει τον ελληνικό στρατό!!! Έτσι θα μάθουμε πόσο αποτιμάται η ανθρώπινη ζωή για μία πολιτεία που βουλιάζει στην παθογένεια και τη γραφειοκρατία....
Μεγάλο ερώτημα αποτελεί ο ρόλος της ΕΜΑΚ. Κανείς δεν θέλει να αμφισβητήσει τις επιχειρησιακές δυνατότητες και ικανότητες των ανδρών της επίλεκτης ομάδας. Όμως εύλογα προκύπτει το ερώτημα σε τι αποσκοπούσε η παρουσία δύναμης από τα Γιάννινα, τη Λάρισα και τη Θεσσαλονίκη επί τέσσερις ημέρες στο Καταφύγιο του Παπίγκου. Η ΕΜΑΚ δεν επιχείρησε ουσιαστικά σε καμία φάση της τετραήμερης αναζήτησης. Μόνο την Πέμπτη έξι άνδρες επιβιβάστηκαν στο super puma και μετείχαν στην αναζήτηση. Το επιχείρημα ότι η μορφολογία του εδάφους, οι συνθήκες –χιόνι- δεν επέτρεπαν την ανάπτυξη της ΕΜΑΚ δυσκολεύεται πραγματικά να το κατανοήσει ο πολίτης από την στιγμή που πρόκειται για την πιο ικανή ομάδα δράσης. Κι αν η ΕΜΑΚ δεν είναι εκπαιδευμένη να λειτουργεί κάτω από τέτοιες συνθήκες –η Τύμφη δεν είναι το μοναδικό βουνό της Ελλάδας- γιατί δεν έχει φροντίσουν αυτοί που έχουν την ευθύνη, επί σειρά ετών, να εκπαιδεύσουν μία ολιγομελή ομάδα, ώστε να μπορεί ανά πάσα στιγμή να επέμβει σε όποιο σημείο της χώρας χρειαστεί;
Θέμα ανακύπτει και με τους διασώστες. Ο εθελοντισμός υπό το μανδύα της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης, τίθεται αυτόματα υπό αμφισβήτηση. Τις ημέρες αυτές έχουν ειπωθεί πάρα πολλά για την παρουσία τους στο Πάπιγκο. Ας τα ελέγξει η πολιτεία κι ας αποφασίσει σε ποια βάση θέλει την οργάνωση των εθελοντικών ομάδων και ποιο ρόλο μπορεί να τους αναθέσει. Το βέβαιο είναι ότι δεν μπορούν να υποκαταστήσουν ούτε την Πολιτική Προστασία ούτε την Πυροσβεστική.
Πέρα από όλους αυτούς, στην επιχείρηση μετείχε εθελοντικά ο επιχειρηματίας, δημοτικός σύμβουλος Ιωαννίνων Βασίλης Χήτος πετώντας με το ιδιωτικό του ελικόπτερο και από το μεσημέρι της Πέμπτης μία τετραμελή, επίλεκτη ομάδα Ελβετών αλπινιστών. Ιδιώτες.
Και η συνεργασία αυτών, μέσα σε δύο ώρες έβαλε τέλος στο τετραήμερο θρίλερ. Το βέβαιο είναι ότι το αποτέλεσμα δεν είναι ούτε τυχαίο, ούτε συμπτωματικό. Η πολιτεία πρέπει να το δει σήμερα κιόλας. Οφείλει να αναθεωρήσει πολλά κι άμεσα. Αν δεν το κάνει απλά για μία ακόμη φορά θα έχει αποδείξει την ανικανότητα, την αδυναμία και την ατολμία της. Ή την αδιαφορία της για τη ζωή των πολιτών.


Εδώ και εδώ μπορείτε να δείτε ένα κείμενο και φωτογραφίες από την επιχείρηση των Ελβετών.


Πολλά καυστικά σχόλια διαβάζω σε αεραθλητικό φόρουμ:
Ότι δεν έγινε τρεις μέρες με όλο το δυναμικό που παρείχε ο κρατικός μηχανισμός ,( super puma, EMAK, κτλ) καθώς και με την συνδρομή εθελοντών της Ελληνικής ομάδας διάσωσης , έγινε μέσα σε τρεις ώρες από τους 3 Ελβετούς διασώστες με την συνδρομή ενός συμβατικού απλού ελικοπτέρου ιδιώτη και παλιού παραπεντά του Βασίλη του Χήτου. Σε τρεις ώρες έρευνα, εντοπισμός, και ανάσυρση, εξπoλισμος..... ένα gps, μια φωτογραφική και ένα lap top, και φυσικά το συμβατικό ελικόπτερο που προανάφερα.
Ήρθαν κάνανε τη δουλειά τους χωρίς πολλά λόγια και φύγανε το ίδιο σεμνά.
Ο καθένας ας βγάλει τα συμπερασματά του.
Καλά παλαβοί είσαστε, γιατί τους αφήσατε να φύγουνε; Έπρεπε να τους κρατήσετε και να στείλετε πίσω στην Ελβετία το Super Puma και την EMAK.
Δυστυχώς και οι τρεις ας τις πουμε οργανωμένες βαθμίδες διάσωσης απέτυχαν να κάνουν αυτό για το οποίο ουσιαστικά προορίζονταν.
Διάβασα πολλά σήμερα σαν αποτίμηση της κατάστασης που δημιουργήθηκε. Μία από τις πιο ορθολογικές -προς όλες τις εμπλεκόμενες κατευθύνσεις- μου φάνηκε αυτή παρακάτω και προέρχεται από το τοπικο: http://www.epiruspost.gr/reportaz/koino ... 38-11.html

jtj
Δημοσιεύσεις: 141
Εγγραφή: Παρ 26 Οκτ 2012, 00:40
Τοποθεσία: θεσσαλονικη

Re: Διάσωση στο βουνό. Με αφορμή το πρόσφατο ατύχημα στο Λάπ

Δημοσίευση από jtj » Δευ 04 Φεβ 2013, 22:13

Η air zermatt είναι ιδιωτική?

Άβαταρ μέλους
lekat
Δημοσιεύσεις: 399
Εγγραφή: Τρί 09 Μαρ 2010, 15:29
Τοποθεσία: Ταύρος
Επικοινωνία:

Re: Διάσωση στο βουνό. Με αφορμή το πρόσφατο ατύχημα στο Λάπ

Δημοσίευση από lekat » Δευ 04 Φεβ 2013, 22:47

jtj έγραψε:Η air zermatt είναι ιδιωτική?
ναι

jtj
Δημοσιεύσεις: 141
Εγγραφή: Παρ 26 Οκτ 2012, 00:40
Τοποθεσία: θεσσαλονικη

Re: Διάσωση στο βουνό. Με αφορμή το πρόσφατο ατύχημα στο Λάπ

Δημοσίευση από jtj » Τετ 06 Φεβ 2013, 00:19

Ε τότε τι μας πρηζετε με το ελληνικό κράτος. Αφού και οι Ελβετοί σε ιδιώτες τα δίνουνε. Λέμε τώρα...

Άβαταρ μέλους
yannisdelta
Δημοσιεύσεις: 666
Εγγραφή: Πέμ 11 Οκτ 2012, 17:35

Re: Διάσωση στο βουνό. Με αφορμή το πρόσφατο ατύχημα στο Λάπ

Δημοσίευση από yannisdelta » Τετ 06 Φεβ 2013, 11:02

Ναι αλλά κι η Airzermatt, στη κοιλάδα του Ροδανού, αλλά κι η Rega σ' όλη την Ελβετία είναι μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί και με μια ελάχιστη συνδρομή 25€ το χρόνο, σε σώζουν πραγματικά.
Εδώ το ίδιο το κράτος ισχυρίζεται οτι σε σώζει αλλά μετά από 5 μέρες νεκρό !!!!!!!!!

jtj
Δημοσιεύσεις: 141
Εγγραφή: Παρ 26 Οκτ 2012, 00:40
Τοποθεσία: θεσσαλονικη

Re: Διάσωση στο βουνό. Με αφορμή το πρόσφατο ατύχημα στο Λάπ

Δημοσίευση από jtj » Τετ 06 Φεβ 2013, 21:51

Και εδώ το κράτος τα πληρώνει σε... Μη κερδοσκοπικές εθελοντικές ομάδες διάσωσης...

Άβαταρ μέλους
pankan
Δημοσιεύσεις: 772
Εγγραφή: Τρί 02 Μαρ 2010, 14:31
Τοποθεσία: Αμφιθέα

Re: Διάσωση στο βουνό. Με αφορμή το πρόσφατο ατύχημα στο Λάπ

Δημοσίευση από pankan » Πέμ 07 Φεβ 2013, 08:47

Μη μπλέκετε το "μη κερδοσκοπικό" με το "μη επαγγελματικό". Είναι βέβαιο ότι οι Ελβετοί διασώστες δεν έχουν τη διάσωση σαν χόμπυ για τον ελεύθερο χρόνο τους ή "για να λένε". Υποθέτω ότι είναι υπάλληλλοι πλήρους απασχόλησης και με υψηλή εξειδίκευση. Απλώς η εταιρεία (Air Zermatt) είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός. Που βρίσκει τα λεφτά μια τέτοια εταιρεία για να συντηρεί προσωπικό, εγκαταστάσεις και υλικό (ελικόπτερα κλπ), δεν μπορώ να φανταστώ. Τα 25άρια της ετήσιας συνδρομής δεν νομίζω να αρκούν.
Στη Γαλλία τον ίδιο ρόλο παίζει η χωροφυλακή. Αυτοί που υπηρετούν βέβαια στη PGHM στο Σαμονί καμμία σχέση δεν έχουν με ένα απλό αστυνόμο. Μεγάλο ποσοστό από αυτούς είναι οδηγοί βουνού (!). Οι έμπειροι πιλότοι των πανταχού παρόντων ελικοπτέρων τους, είναι εντυπωσιακοί όταν κολλάνε τα ελικόπτερα στην ορθοπλαγιά.
Και οι μεν και οι δε ξέρουν που να πάνε και τι να κάνουν.
Εδώ στην Ελλάδα αυτοί που συμετέχουν στην ΕΟΔ (για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους) μπορεί να είναι ενθουσιώδεις να προσφέρουν, αλλά η θέληση μόνο δεν αρκεί. Χρειάζεται και η γνώση, χρειάζεται και η εξειδίκευση, χρειάζεται και η καθημερινή τριβή που θα φέρει την εμπειρία. Οι πιλότοι των δυσεύρετων ελικοπτέρων του στρατού δεν έχουν τη παραμικρή σχέση και εκπαίδευση για το βουνό. Στη θάλασσα μπορεί να είναι καλοί.
Μπορεί στην Ελλάδα να στηθεί ένας οργανισμός που να χρηματοδοτείται από 25άρια; Προφανώς όχι. Δεν θα μαζεύει λεφτά ούτε για τους καφέδες. Είναι δυνατόν να περιμένουμε τον κάθε μπακάλη μετά τη δουλειά να πηγαίνει για διάσωση; Από τη καλή του τη καρδιά και με τις γνώσεις που απέκτησε πρόπερσι σε ένα σεμινάριο των 1-2 Σαββατοκύριακων;
Κακά τα ψέματα.

Άβαταρ μέλους
yannisdelta
Δημοσιεύσεις: 666
Εγγραφή: Πέμ 11 Οκτ 2012, 17:35

Re: Διάσωση στο βουνό. Με αφορμή το πρόσφατο ατύχημα στο Λάπ

Δημοσίευση από yannisdelta » Πέμ 07 Φεβ 2013, 09:10

Η Airzermatt δεν κάνει μόνο διασώσεις, χρηματοδοτεί τις διασώσεις από τα έσοδα που έχει από τις βόλτες με ελικόπτερα πάνω από τις Άλπεις, με τις μεταφορές υλικών στα καταφύγια κλπ εμπορικές δραστηριότητες.

Άβαταρ μέλους
pankan
Δημοσιεύσεις: 772
Εγγραφή: Τρί 02 Μαρ 2010, 14:31
Τοποθεσία: Αμφιθέα

Re: Διάσωση στο βουνό. Με αφορμή το πρόσφατο ατύχημα στο Λάπ

Δημοσίευση από pankan » Δευ 18 Μαρ 2013, 18:23

Πέρασε λίγος καιρός από το ατύχημα στο Λάπατο. Κάτι μου λέει ότι οι περισσότεροι το ξέχασαν. Παρόλα αυτά αντιγράφω από εδώ τη περιγραφή των γεγονότων όπως τα έζησε, από τον θείο του θυματος. Έχει ενδιαφέρον να δείτε την έκπληξη που εκφράζει για τα χάλια της διάσωσης ένας άνθρωπος μακριά από το χώρο μας.
------------------------------------------------------- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Η ιστορία μιας διάσωσης
Ο σκηνοθέτης Βασίλης Κατσίκης (CCTV- Λούφα και Απαλλαγή) αφηγείται την τραγική ιστορία εντοπισμού του ορειβάτη ανιψιού του Σταύρου Λισγάρα στο όρος Τύμφη στο Πάπιγκο

Αφού πέρασε λίγος καιρό από το χαμό του ανιψιού μου Σταύρου Λισγάρα, που για τέσσερις μέρες ήταν αγνοούμενος στην περιοχή Λάπατος του Πάπιγκου, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας την οδυνηρή εμπειρία μου.Στόχος μου είναι να αποτείνω φόρο τιμής στο παλικάρι μας, που λάτρευε το βουνό και παράλληλα να φωτιστούν προβλήματα και αδυναμίες των μηχανισμών, που έχουν αναλάβει την διάσωση και προστασία των πολιτών αυτής της χώρας.

Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2013
Η πτώση του Σταύρου από την περιοχή Λάπατος στο όρος Τύμφη, έγινε την Δευτέρα 28 Ιανουαρίου, το πρωί κάπου μεταξύ 8 με 8 κ15, όταν με άλλους δύο φίλους του ορειβάτες, ανέβηκαν το βουνό και στο σημείο εκείνο στάθηκαν για μια φωτογραφία! Το «μπαλκόνι -φρύδι» του χιονιού υποχώρησε και παρέσυρε τον Σταύρο μαζί του στο γκρεμό. Οι φίλοι του ειδοποίησαν αμέσως τις αρχές και έτσι αρχίζουν οι προσπάθειες εντοπισμού του.Ειδοποιήθηκα λίγο αργά για το συμβάν και αμέσως τηλεφώνησα στα Γιάννενα, στις αδελφές του Σταύρου. Τις άκουσα σοκαρισμένες να προσπαθούν να δώσουν κουράγιο στην μητέρα τους (ο πατέρας τους δεν ζει) και να περιμένουν εναγωνίως μια είδηση για το παλικάρι τους. Έτσι αποφάσισα να μάθω ο ίδιος την πορεία των ερευνών.Προσπαθούσα να επικοινωνήσω με τους υπεύθυνους της Πολιτικής Προστασίας στα Γιάννενα που είχαν τον συντονισμό αλλά ήταν δύσκολο. Κάποια στιγμή μίλησα με την γραμματεία και μου ζήτησε το τηλέφωνό μου για να με καλέσουν εκείνοι, κάτι που δεν έγινε ποτέ. Έτσι επικοινώνησα με την Ελληνική Ομάδα Διάσωσης όπου αφού μου εξήγησαν άμεσα την κατάσταση, μου έστειλαν αμέσως email με ένα σχέδιο δράσης που είχαν ήδη αποστείλει και στις υπηρεσίες της ΕΜΑΚ αλλά και της Πολιτικής Προστασίας. Το σχέδιο περιέγραφε τον συνδυασμό εναέριας και επίγειας δράσης. Έδινε ιδιαίτερη αναφορά στα στρατιωτικά ελικόπτερα που θα επιχειρήσουν, να ελαφρύνουν από βάρκες και άλλα βαριά σωστικά μέσα που έχουν για τις θαλάσσιες επιχειρήσεις (ακόμα και δύτες), και έτσι ελαφρότερα να παραλάβουν 3 -4 εξειδικευμένα άτομα για ορεινή διάσωση και μ αυτά να επιχειρήσουν.Ήταν πολύ σημαντική η πρώτη μέρα να μην χαθεί χρόνος, γιατί είχαμε την ελπίδα πως το παιδί μας ζει τραυματισμένο και περιμένει βοήθεια!! Άρα οι ενέργειες που έπρεπε να γίνουν ήταν καθοριστικές, αν αναλογιστεί κανείς τις θερμοκρασίες που έφταναν έως -10 και -15 την νύχτα στο χιονισμένο βουνό.Παράλληλα μαθαίνω πως αμέσως μετά την πτώση του Σταύρου μας, ο φίλος του, ο Βασίλης Ρήτας που ήταν μαζί στο βουνό και τον είδε να χάνεται στο φαράγγι, τηλεφώνησε αμέσως στο 166 και ανέφερε το περιστατικό. Μετά από λίγο του τηλεφώνησε ο υπεύθυνος Πολιτικής Προστασίας κ. Μαυρογιώργος και όταν ο Ρήτας ζήτησε κάποιο ελικόπτερο να ενεργήσει άμεσα για την ανεύρεση του Σταύρου, ο κ Μαυρογιώργος του είπε πως πρέπει αυτός, δηλαδή ο Ρήτας να τηλεφωνήσει και να ζητήσει το στρατιωτικό ελικόπτερο, γιατί χρεώνεται με 30.000 ευρώ όποιος το καλέσει!!! Η απάντηση του σοκαρισμένου Ρήτα, ήταν πως δεν υπάρχει θέμα χρημάτων, αλλά άμεσης σωτηρίας του φίλου του!!! Αλλά δεν μπορούσε να το κάνει, γιατί τα κινητά τους στο βουνό δεν είχαν ούτε καλό σήμα και ούτε αρκετή μπαταρία. Τότε ο κ. Μαυρογιώργος του είπε πως θα προσπαθήσει να το κάνει εκείνος.Και όντως απ ότι φάνηκε η Πολιτική Προστασία το έλυσε με κάποιο τρόπο και το Σούπερ Πούμα ήρθε σχετικά γρήγορα κάπου προς το μεσημέρι. Αλλά με όλο το βάρος του (σωστικές λέμβοι και σύνεργα για θαλάσσιες διασώσεις κλπ) δεν μπόρεσε να προσεγγίσει το δύσκολο σημείο στο βουνό και να ψάξει από κοντά, για την ανεύρεση του Σταύρου.Έχοντας άγνοια από διασώσεις, προσπαθούσα να καταλάβω τι δεν πάει καλά και δεν μπορούμε να βρούμε το παιδί μας. Αφού και το σημείο πτώσης ξέρουμε και το κινητό του τηλέφωνο το είχε μαζί του και στην περιοχή υπήρχε ηλιοφάνεια και απόλυτη διαύγεια. Με κάθε τηλεφώνημα που έκανα στους υπευθύνους μεταφέροντας την αγωνία της μητέρας και των αδελφών του αγνοούμενου ανιψιού μου, η απάντηση που έπαιρνα ήταν αδυναμία όποιας δράσης λόγω της επικινδυνότητας πτώσης χιονοστιβάδων από την μια, αλλά και του λίγου χρόνου επιχείρησης, αφού μετά το απόγευμα που έπεφτε το φως, δεν υπήρχε κανένας τρόπος έρευνας μέσα στο σκοτάδι. Το βράδυ μαθαίνω έχουν φτάσει δυνάμεις της ΕΜΑΚ στο καταφύγιο στο Πάπιγκο, με στόχο να επιχειρήσουν την άλλη μέρα το πρωί.Η ελπίδα μας να είναι τραυματισμένος και να έχει κάπου προφυλαχτεί στο βουνό έκαναν την νύχτα εφιαλτική και μόνο οι προσευχές, μας έδιναν ένα μικρό κουράγιο!Ακούγοντας την αδυναμία των υπευθύνων, αποφασίστηκε από την οικογένεια να μισθωθεί ελικόπτερο της Ιντερσαλόνικα και με μέλη της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης , το πρωί της επομένης, της Τρίτης, να πετάξουν στο σημείο.

Τρίτη 29 Ιανουαρίου 1013
Έτσι και έγινε. Το ελικόπτερο πέταξε και προσπάθησε όσο το δυνατόν να κάνει προσέγγιση στο βουνό και να βγάλει φωτογραφίες. Έτσι για πρώτη φορά έχουμε απόλυτη εικόνα του βουνού και μπορούμε να αναλύσουμε πιθανά σημεία. Οι φωτογραφίες αυτές από την ΕΟΔ, εστάλησαν αμέσως και στην Πολιτική Προστασία και στην ΕΜΑΚ για πιθανή αξιοποίηση.Το πρωί της Τρίτης ο Δημήτρης Μπήτος ,ορειβάτης - εθελοντής από το Πάπιγκο (ήταν ο πρώτος άνθρωπος που έφτασε την προηγούμενη στο σημείο Λάπατος, για να βοηθήσει τους σοκαρισμένους φίλους του Σταύρου) οδηγεί τους άντρες της ΕΜΑΚ στην περιοχή απ όπου έπεσε ο Σταύρος.Το σούπερ πούμα ξανάρχεται και ο ίδιος ο Μπήτος ακούει την άρνηση από το Super Puma να δεχτεί άνδρες της ΕΜΑΚ να επιβιβαστούν στο ελικόπτερο, λέγοντας πως έχουν δικούς τους διασώστες και θα προσπαθήσουν μόνοι τους.Το στρατιωτικό ελικόπτερο επιχειρεί και πάλι αλλά χωρίς αποτέλεσμα αφού κάνει ακριβώς το ίδιο ότι και την προηγούμενη μέρα. Δεν μπορεί να πετάξει κοντά στο βουνό και έτσι ξαναφεύγει άπραγο.Φτάνουν στο Πάπιγκο εθελοντές διασώστες από πολλά μέρη της Ελλάδας καθώς και μέλη της ΕΟΔ.Τρίτη απόγευμα φτάνουν στο καταφύγιο και άλλες δυνάμεις της ΕΜΑΚ από Θεσσαλονίκη και Λάρισα.Σε επικοινωνία μου με βαθμοφόρους, άκουσα πάλι πως είναι επικίνδυνο και δύσκολο το σημείο και δεν μπορούν να επιχειρήσουν.Οι ελπίδες μας αρχίζουν να εξαφανίζονται όσο περνάνε οι ώρες βλέποντας πως δεν γίνεται τίποτα.Πρέπει να σημειώσω πως δεν είναι δική μου δουλειά ούτε κανενός από την οικογένεια, να ελέγχουμε τις γνώσεις και την επιχειρησιακή επάρκεια των υπηρεσιών διάσωσης και προστασίας, αλλά είναι υποχρέωση τους να εξηγήσουν στην οικογένεια πιθανό σχεδιασμό. Αυτό ακριβώς που δεν γινόταν.Διέκρινα πως αν συνεχιζόταν όλο αυτό, η ανεύρεση του παιδιού μας, θα ήταν αδύνατη. Με την πληροφορία πως σε λίγες μέρες έρχεται κακός καιρός και με την νέα χιονόπτωση θα καλυφτούν πιθανά ίχνη, τρομοκρατήθηκα. Έτσι η πιθανότητα ανεύρεσης του παιδιού μας, θα πήγαινε την άνοιξη που θα έλιωναν τα χιόνια! Μπορείτε να φανταστείτε πως ένιωσα όταν άκουσα αυτή την εκδοχή!!!!Φτάνει μια πληροφορία από φίλους πως υπάρχει στην Ελβετία μια ομάδα διάσωσης που έχουν εξειδίκευση στις ορεινές διασώσεις. Η «Air Zermatt». Το αναφέρω στην ΕΟΔ και μου λένε πως τους γνωρίζουν από διεθνή συνέδρια και πως τους θεωρούν ότι καλύτερο υπάρχει στο κόσμο!! Αφού πήραμε τα τηλέφωνα και τα στοιχεία, σαν οικογένεια ήρθαμε σε επαφή με την Ελβετική εταιρεία. Τους εξηγήσαμε την κατάσταση και τους στείλαμε φωτογραφικό υλικό από την περιοχή. Η ανταπόκριση των Ελβετών ήταν άμεση και ουσιαστική. Μας εξήγησαν πιθανούς τρόπους που θα μπορούσαν να μας βοηθήσουν. Η συγκεκριμένη ομάδα επενεργεί με το σύστημα longline rescue, δηλαδή με κάθετη διάσωση. Το πρόβλημα ήταν με ποιο ελικόπτερο θα επιχειρούσαν αφού για να έρθουν με το δικό τους χρειαζόντουσαν περίπου 15 ώρες! Έτσι επικοινωνήσαμε με την Ιντερσαλόνικα για να μισθώσουμε πάλι δικό τους ελικόπτερο και με χειριστή τον Ελβετό πιλότο που θα έφτανε εδώ, να γίνει η προσέγγιση στο βουνό. Η Ιντερσαλόνικα συμφώνησε, με την προϋπόθεση να υπάρχει και ο δικός της πιλότος μέσα και να δώσει κάποια στιγμή τον έλεγχο του ελικοπτέρου στον Ελβετό. Οι Ελβετοί συμφώνησαν αν το ελικόπτερο δεν ήταν το καταλληλότερο για τέτοια επιχείρηση.

Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013
Ο γνωστός επιχειρηματίας της Ηπείρου, Βασίλης Χήτος πιλότος και ιδιοκτήτης ενός μικρού ελικοπτέρου Robinson, επιχειρεί προσέγγιση στο βουνό έχοντας μαζί του τον Βασίλη Ρήτα (φίλο του Σταύρου και ορειβάτη) για να του δείξει το σημείο πτώσης.Ο Χήτος πετάει πολύ κοντά στο βουνό με κίνδυνο όχι μόνο για το ελικόπτερο αλλά και για τις ζωές τους. Αλλά και πάλι δεν εντοπίζουν τον Σταύρο.Τα μέλη της ΕΟΔ έχουν φύγει από την περιοχή θεωρώντας πως δεν μπορούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, αφού μόνο με τη βοήθεια ελικοπτέρου που θα τους άφηνε στη βάση του ορεινού όγκου, θα μπορούσαν να ψάξουν.Μαθαίνω τώρα από τις μαρτυρίες του Δημήτρη Μπήτου που ήταν στο καταφύγιο μαζί με τους άνδρες της ΕΜΑΚ πως πολλές φορές που ήθελαν να επιχειρήσουν με κάποιο τρόπο, τους σταματούσαν εντολές από τους ανωτέρους τους, γιατί τους λέγαν πως είχαν πληροφορίες που ήθελαν την ΕΟΔ να έχει εντοπίσει τον Σταύρο!! Αναρωτιέμαι ποιος μπορεί να το έκανε αυτό και γιατί, την στιγμή που οι εθελοντές της ΕΟΔ είχαν αποχωρήσει απ το Πάπιγκο. Εκτός και αν με το φόβο πιθανού ατυχήματος, κάποιοι προτιμούσαν τέτοιες λύσεις και έριχναν σε δήθεν «ευρήματα» της ΕΟΔ την όποια αδυναμία τους? Υπήρξα μάρτυρας αρκετές φορές στα γραφεία της ΕΟΔ, συζητήσεων και αναλύσεων πιθανών σημείων σε φωτογραφίες, αλλά ποτέ δεν υπήρξε βεβαιότητα πως έχει βρεθεί το σημείο που ήταν το παιδί μας.Κάθε φορά που έλεγα σε μέλη της ΕΟΔ να επικοινωνήσουμε με τους διοικούντες της ΕΜΑΚ και της Πολιτικής Προστασίας, μου λέγανε να επικοινωνήσω εγώ, γιατί με κάποιους από αυτούς έχουν προβλήματα. Τους βλέπουν ανταγωνιστικά!!!! Δεν μπορούσα να καταλάβω πως γίνεται όταν όλοι θέλουμε να βοηθήσουμε μια ανθρώπινη ζωή που είναι σε κίνδυνο, να υπάρχουν τέτοια θέματα!!!Ο πολύ έμπειρος οδηγός βουνού και υπεύθυνος του καταφυγίου στο Πάπιγκο Γιώργος Ροκάς το είχε πει ξεκάθαρα στον εθελοντή διασώστη και μέλος της ΕΟΔ από την Κοζάνη, Γιώργο Τζήκα, πως είναι αδύνατο να γίνει προσπάθεια από το πάνω μέρος του βουνού (από εκεί δηλαδή που έπεσε ο Σταύρος), γιατί το βουνό είναι τόσο φορτωμένο από χιόνι που θα παρασύρει και άλλους στο κενό.Ο Βασίλης Χήτος με το ελικόπτερό του, πετάει και πάλι και φωτογραφίζει για μια ακόμα φορά σημεία στο βουνό.Αυτή τη φορά υπάρχει από την μεριά του μεγάλη πιθανότητα να βρίσκεται ο Σταύρος κοντά στην κορυφή σε ένα μικρό άνοιγμα του βουνού. Προσπαθούμε όλοι να αναλύσουμε τις φωτογραφίες για να βεβαιωθούμε αν είναι εκεί. Όλες οι συζητήσεις για την προσέγγιση του σημείου είναι άκυρες, αφού είναι πολύ δύσκολο να γίνει ραπέλ στο συγκεκριμένο σημείο.Ενώ γινόταν όλα αυτά εμείς σαν οικογένεια είχαμε κανονίσει να έρθουν με ιδιωτικό αεροπλάνο οι Ελβετοί διασώστες της "Air Zermatt". Το κόστος της όλης αυτής επιχείρησης δεν το ξέραμε επ ακριβώς, αλλά η οικογένεια ένα σκοπό είχε. Να βρεθεί το συντομότερο ο Σταύρος με όποιο κόστος.

Βράδυ της Τετάρτης.
Έφτασαν στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης με ιδιωτικό λεαρ τζέτ ένας πιλότος ελικοπτέρου και δύο διασώστες (ο ένας ο Bruno Jelk είναι ο ιδρυτής της «Air Zermatt») Τους παρέλαβε μέλος της οικογένειας από το αεροδρόμιο, μαζί με μέλη της ΕΟΔ και τους έφεραν στα γραφεία της ΕΟΔ. Εκεί είχαμε ετοιμάσει την παρουσίαση των στοιχείων, με οθόνες υψηλής ανάλυσης για να εκτιμηθούν φωτογραφικά ευρήματα καθώς και η μορφολογία του ορεινού όγκου. Απ ότι φάνηκε η παλιά γνωριμία της ΕΟΔ με τους Ελβετούς διασώστες, βοήθησε πάρα πολύ για να γίνει ουσιαστική προετοιμασία για την αυριανή επιχείρηση. Οι Ελβετοί δεν μπορούσαν να καταλάβουν πως γίνεται, αφού τα καιρικά φαινόμενα ήταν καλά και παράλληλα είναι γνωστό τα σημείο πτώσης και έχει μαζί και το κινητό του ο αγνοούμενος, να μην τον έχουμε εντοπίσει τόσες μέρες? Η διαβεβαίωση που μας έδωσαν ήταν πως δεν θα χρειαστούν περισσότερο από 3 ώρες για να τον εντοπίσουν και να τον ανασύρουν. Για την περίπτωση που στρώμα χιονιού έχει καλύψει εξ ολοκλήρου το σώμα του αγνοούμενου, θα έφτανε από την Ελβετία την Πέμπτη πρωί μηχάνημα εντοπισμού κινητού που έπρεπε να το παραλάβουν μέλη της ΕΟΔ και να το φέρουν το συντομότερο στο Πάπιγκο.Το ίδιο βράδυ της Τετάρτης συνομιλώ με υπευθύνους της ΕΜΑΚ όπου τους πληροφορώ για την έλευση των Ελβετών και τον σχεδιασμό της επιχείρησης μας για την επόμενη μέρα. Με αποκαρδιωτικό τρόπο με πληροφορούν πως δεν θα «μπορέσουν» οι Ελβετοί να επιχειρήσουν, γιατί την ευθύνη πλέον της όλης υπόθεσης έχει ο στρατός, ο οποίος θα επιχειρήσει αυτός με το Super Puma καθώς και με επίγειες δυνάμεις της ΕΜΑΚ. Έγινα έξαλλος. Ουρλιάζοντας σχεδόν τους ρωτάω πως μπορούν να μου λένε κάτι τέτοιο τη στιγμή που φέραμε τους διασώστες από την Ελβετία και τώρα έπρεπε να τους διώξω πίσω??? Και γιατί να κάνουν αύριο, αυτό που θα μπορούσαν τόσες μέρες να είχαν επιχειρήσει? Αναρωτιέμαι αν το θέμα ήταν το γόητρο!! Να βρούνε αυτοί πρώτοι τον Σταύρο και όχι οι Ελβετοί!!Προσπαθώ να μιλήσω με κάποιον υπεύθυνο και δεν μπορώ να βρω!!! Ακόμα μια φορά δεν μπορούσα να καταλάβω ποιος έχει τον συντονισμό και την ευθύνη όλης της υπόθεσης.Ευτυχώς σε συνομιλία μου με τον κ. Ηρακλή Λύρο Διοικητή της 5ης ΕΜΑΚ με τον οποίο είχα συχνή επικοινωνία, συμφωνήσαμε να πετάξει πάλι ο Βασίλης ο Χήτος το πρωί να ξαναφωτογραφίσει, μετά να επιχειρήσει η ΕΜΑΚ με το Super Puma και αν αποτύχουν, προς το μεσημέρι να "επιτρέψουν" τους Ελβετούς με το ελικόπτερο της Ιντερσαλόνικα να κάνουν προσέγγιση.

Πέμπτη πρωί
Ξημερώματα της Πέμπτης η ΕΟΔ έχει φτάσει στο Πάπιγκο με σκοπό να υποστηρίξει με όποια δράση χρειαστεί και με τηλεπικοινωνίες, τους διασώστες της "Air Zermatt"!!Ο Χήτος ξαναπετάει και ξαναφωτογραφίζει. Σε καφενεία- ξενοδοχεία στο Πάπιγκο έχουν στηθεί υπολογιστές και οθόνες για να γίνει αξιολόγηση και ανάλυση των φωτογραφιών.Στη Θεσσαλονίκη οι Ελβετοί διασώστες με τον πρόεδρο της ΕΟΔ, Γιώργο Καλογερόπουλο, έχουν φτάσει στα γραφεία της Ιντερσαλόνικα για να ξεκινήσουν με το ελικόπτερο προς το Πάπιγκο. Επικοινωνούνε μαζί μου και μου λένε πως υπάρχει πρόβλημα με την Ιντερσαλόνικα! Πως ο Έλληνας πιλότος δεν θέλει πλέον να δώσει (κάποια στιγμή) τον έλεγχο του ελικοπτέρου στον Ελβετό. Οι Ελβετοί τα έχουν χάσει. Δεν καταλαβαίνουν τι γίνεται να αλλάζουν οι αποφάσεις από την μια στιγμή στην άλλη, αλλά «καταλαβαίνουν» το λόγο που δεν έχουμε εντοπίσει τον Σταύρο ακόμα!!! Στην προσπάθεια να πείσουμε τον πιλότο να αλλάξει γνώμη μαθαίνουμε πως το ελικόπτερο έχει κάποιο «πρόβλημα» και δεν μπορεί να πετάξει πλέον.Έχω τρελαθεί. Έχουν γίνει όλα αυτά και τώρα έχουμε τους Ελβετούς διασώστες στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» και δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι???Ρωτάμε τον Ελβετό πιλότο αν με το ελικόπτερο του Χήτου (ένα μικρό Robinson) θα επιχειρούσε? Μας απαντάει πως ακόμα και με το λιαρ τζετ είναι έτοιμος να προσπαθήσει!! Γιατί, συνεχίζει, εμείς ήρθαμε εδώ για να βρούμε τον αγνοούμενο όχι να συζητάμε!!!Επικοινωνώ με τον Βασίλη τον Χήτο και εκείνος αμέσως μου απαντάει πως του διαθέτει το ελικόπτερο του ανεπιφύλακτα!!!Για να μη χάνουμε καιρό οι Ελβετοί διασώστες μαζί με τον πρόεδρο της ΕΟΔ μπαίνουν στο Ελβετικό λίαρ τζετ και πετάνε για το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων.Επικοινωνώ με τον κ. Λύρο τον διοικητή της 5ης ΕΜΑΚ για να μάθω τη γίνεται με την δική τους επιχείρηση και να τον πληροφορήσω για την άφιξη των Ελβετών διασωστών. Με πληροφορεί πως επιχείρησαν με το Super Puma. Πως δηλαδή επιβιβαστήκαν άνδρες της ΕΜΑΚ καθώς και ο Γιώργος Ροκάς (ο υπεύθυνος του καταφυγίου) και έφτασαν σε κάποιο σημείο χαμηλά στο βουνό. Επειδή όμως το μετεωρολογικό δελτίο έδινε ανέμους και κακό καιρό έπρεπε το Super Puma να φύγει. Άρα τους πήρε και έφυγε. Βέβαια έβγαλαν κάποιες φωτογραφίες και αυτοί από την περιοχή!!Φτάνει το λίαρ τζετ στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων και ο Ελβετός πιλότος επιβιβάζεται αμέσως στο ελικόπτερο του Χήτου. Ενώ οι άλλοι Ελβετοί διασώστες με αυτοκίνητα της πολιτικής προστασίας και της αστυνομίας ξεκινάνε αμέσως για το Πάπιγκο.Ο Χήτος του κάνει μια αναγνωριστική πτήση στην περιοχή και στη συνέχεια ο Ελβετός του ζητάει να του παραδώσει το ελικόπτερο. Μαζί με τον άλλον Ελβετό διασώστη πετάνε προς τον ορεινό όγκο. Όσοι έχουν οπτική επαφή βλέπουν για πρώτη φορά ελικόπτερο να πετάει τόσο κοντά στους βράχους αλλά με απόλυτη σταθερότητα. Ο ίδιος ο Χήτος που θεωρείται καλός πιλότος, δεν πίστευε στα μάτια του για τον τρόπο που ο Ελβετός πετούσε το ελικόπτερό του.Δεν πέρασαν 10 λεπτά και κάτι πρόσεξαν στην βάση του ορεινού όγκου. Κάπου 600 μέτρα από την κορυφή. Από το ελικόπτερο κατεβαίνει ο άλλος Ελβετός διασώστης και σε πέντε λεπτά έχει ανακαλύψει το μπουφάν και στη συνέχεια το άψυχο σώμα του παιδιού μας.Η ανάσυρση με την βοήθεια και του άλλου Ελβετού έγινε στα επόμενα 10 – 15 λεπτά.Αφού μου επιβεβαίωσαν πως ο Σταύρος δεν ζει, τηλεφώνησα στη μητέρα και τις αδελφές του και τους ανακοίνωσα το χειρότερο νέο που θα περίμεναν...........Όταν μετά το πέρας της επιχείρησης, τηλεφώνησα στους εμπλεκόμενους αυτής της ιστορίας για να τους ευχαριστήσω για ότι έκαναν τόσες μέρες, μου είπαν κάποιοι πως ντρέπονται για όλο αυτό!!! Πως μια ολόκληρη χώρα με τόσα μέσα για τέσσερις μέρες, να μην μπορεί να κάνει ότι τρεις άνθρωποι έκαναν για 20 λεπτά!!!!Όταν ξεκίνησαν οι Ελβετοί με το λιαρ τζετ για την επιστροφή τους, αμέσως επικοινώνησε η "Air Zermatt" με μέλος της οικογένειας και έδωσε συλλυπητήρια. Παράλληλα με απόλυτο διακριτικό τρόπο μας πληροφόρησε πως η αποστολή των διασωστών καθώς και του πιλότου του λίαρ τζετ ήταν προσφορά από την Air Zermatt. Το μόνο κόστος που μένει να καλυφτεί είναι η ενοικίαση του λιαρ τζετ και τα καύσιμα. Και βεβαίως τόνισαν πως δεν υπάρχει βιασύνη ακόμα και για αυτά, αφού σε τέτοιες στιγμές προέχουν άλλα!! Έκπληκτοι τα ακούσαμε όλα αυτά, αφού εδώ στη χώρα μας, για να σηκωθεί κάποιο διασωστικό ελικόπτερο οι εταιρείες θέλουν προκαταβολικά τα χρήματα!!!!

Συμπεράσματα
1ον Αν το παιδί μας είχε τραυματιστεί και περίμενε κάπου στο βουνό θα είχε καταλήξει από το κρύο.
2ον Σε επικοινωνία με διοικητές και άντρες της ΕΜΑΚ καταλάβαινα πως ενώ είχαν την θέληση και το θάρρος να επιχειρήσουν σε μια τόσο δύσκολη περιοχή, δεν είχαν τον τεχνικό εξοπλισμό και την εξειδίκευση που θα χρειαζόταν για να εντοπίσουν πρώτα απ όλα τον αγνοούμενο και μετά να επιχειρήσουν να τον προσεγγίσουν.
3ον Μεγάλη αδυναμία που είδα και έζησα, σε όλη αυτή την ιστορία, ήταν ο συντονισμός της επιχείρησης που ήταν ανύπαρκτος.
4ον Σε καμιά περίπτωση δεν θέλω να υποτιμήσω την προσφορά της ΕΜΑΚ σε πολλές διασώσεις της στο παρελθόν σε Ελλάδα και εξωτερικό.Σίγουρα θα υπήρξαν προσπάθειες και ενέργειες που δεν τις γνωρίζω από την μεριά των υπηρεσιών διάσωσης και προστασίας οι οποίες όμως στην συγκεκριμένη ιστορία δεν έφεραν αποτέλεσμα. Αν θέλουν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων οι άνθρωποι που διοικούν και ελέγχουν αυτές τις υπηρεσίες, πρέπει πρώτοι να θίξουν τα προβλήματα και τις αδυναμίες και όχι να τα καλύπτουν ρίχνοντας ευθύνες στους εθελοντές των ΜΚΟ.
5ον Εγώ συνεργάστηκα με την ΕΟΔ σ αυτή την τραγική ιστορία και γι αυτό μεταφέρω την εμπειρία μου απ αυτή τη γωνία.Δεν θα μπω σε συντεχνιακές κόντρες μεταξύ υπηρεσιών και Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων.Μέλημα μου και αγωνία μου ήταν να βρεθεί το συντομότερο το παιδί μας. Τα έζησα και τα θυμάμαι εφιαλτικά!!! Κάθε λεπτό ήταν πολύτιμο γιατί ελπίζεις πως μπορεί ο άνθρωπος σου να σε περιμένει!!!Σε τόσο σημαντικά ζητήματα, όπως η διάσωση μιας ανθρώπινης ζωής, δεν χωράνε εγωισμοί και μικρομεγαλισμοί.
6ον Το σχέδιο της ΕΟΔ που μου εστάλει την πρώτη μέρα, την Δευτέρα, οι κρατικές υπηρεσίες πήγαν να το υλοποιήσουν την Πέμπτη. Χωρίς βέβαια το βασικό. Αεροφωτογραφίες και επιχειρησιακή δυνατότητα από εκπαιδευμένους πιλότους που να μπορούν να επιχειρήσουν πολύ κοντά σε ορεινούς όγκους.
7ον Αντί να αλληλοκατηγορούνται κρατικές υπηρεσίες και εθελοντικές ομάδες, ας σκεφτούν το απλό: ΤΙ ΕΙΧΑΝ ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΛΒΕΤΟΙ ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΚΑΙ ΒΡΗΚΑΝ ΤΟΝ ΑΓΝΟΟΥΜΕΝΟ ΣΕ 20 λεπτά, ΕΝΩ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΑΝ ΣΕ 4 ΜΕΡΕΣ?Aν το ανακαλύψουν αυτό και το παραδεχτούν, τότε ίσως κάτι αλλάξει στο μέλλον!!Όσοι εξωραΐζουν και αποκρύπτουν προβλήματα και ανικανότητες, φέρουν την ευθύνη γι αυτά που θα συμβούν στη συνέχεια. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι σαν τον Σταύρο μας που περιμένουν την διάσωση τους!! Ας κάνουμε κάτι γι αυτούς!!!

Πρόταση δημιουργίας:
«Κέντρου Ορεινής Εναέριας Διάσωσης – Σταύρος Λισγάρας»
Μ αυτή τη σκέψη τόσες μέρες στο μυαλό μου και μετά την θλιβερή ιστορία που ζήσαμε με τον χαμό του αγαπημένου μας παλικαριού, αφήνω προς σκέψη σε όλους μας την δημιουργία ενός «ΚΕΝΤΡΟΥ ΟΡΕΙΝΗΣ ΕΝΑΕΡΙΑΣ ΔΙΑΣΩΣΗΣ – ΣΤΑΥΡΟΣ ΛΙΣΓΑΡΑΣ». Μπορεί να έχει έδρα τα Γιάννενα και να δραστηριοποιείται σε όλους τους ορεινούς όγκους της χώρας. Δύσκολο, αλλά όχι ακατόρθωτο εγχείρημα η αγορά ενός ειδικού ελικοπτέρου και η εκπαίδευση δύο Ελλήνων πιλότων από την «Air Zermatt».Εκτός των διασώσεων που θα είναι η βασική δράση αυτού του κέντρου, μπορεί να επιχειρεί και για άλλους λόγους, σε δυσπρόσιτες ορεινές περιοχές.Ξέρω πως είναι μεγάλο όνειρο η δημιουργία ενός τέτοιου κέντρου σε μια χώρα με μεγάλη οικονομική κρίση, αλλά αξίζει νομίζω η προσπάθεια του.Έχουμε τόσο μεγάλη δραστηριότητα στα πανέμορφα βουνά μας, που είναι αναγκαίο να υπάρχουν δομές προστασίας και διάσωσης με απόλυτη εξειδίκευση. Καθώς επίσης θεωρώ πως κάτι τέτοιο δεν πρέπει να ανήκει σε κρατικό φορέα, αλλά να συνεργάζεται με όλους, κάθε φορά που η ανάγκη το επιβάλλει.Εμείς δυστυχώς χάσαμε το παλικάρι μας και αυτό δεν το αλλάζει κανένας και τίποτα, αλλά ας κάνουμε τουλάχιστον κάτι για να σώσουμε τους επόμενους «Σταύρους» που θα βρίσκονται στο βουνό και θα περιμένουν κάποιον να τους σώσει!!!!

jtj
Δημοσιεύσεις: 141
Εγγραφή: Παρ 26 Οκτ 2012, 00:40
Τοποθεσία: θεσσαλονικη

Re: Διάσωση στο βουνό. Με αφορμή το πρόσφατο ατύχημα στο Λάπ

Δημοσίευση από jtj » Δευ 18 Μαρ 2013, 21:02

Για διαβαστε και αυτο αν και πολλοι μπορει να θυμωσετε αλλα δεν εχει και πολυ αδικο
http://epirusgate.blogspot.gr/2013/03/b ... _5563.html

Άβαταρ μέλους
yannisdelta
Δημοσιεύσεις: 666
Εγγραφή: Πέμ 11 Οκτ 2012, 17:35

Re: Διάσωση στο βουνό. Με αφορμή το πρόσφατο ατύχημα στο Λάπ

Δημοσίευση από yannisdelta » Τρί 19 Μαρ 2013, 15:25

Για άλλη μια φορά : ΝΑ ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ !!!!!!!!!!!!

jtj
Δημοσιεύσεις: 141
Εγγραφή: Παρ 26 Οκτ 2012, 00:40
Τοποθεσία: θεσσαλονικη

Re: Διάσωση στο βουνό. Με αφορμή το πρόσφατο ατύχημα στο Λάπ

Δημοσίευση από jtj » Τετ 20 Μαρ 2013, 00:23

Να ποιο ειναι το υδροκεφαλο κρατος θες να πεις μαλλον. Παντως μπορει να μην τα πανε καλα στο βουνο το πληρωματα στα super puma αλλα στην θαλασσα θεωρουνται απο τους κορυφαιους στον κοσμο. Τι να κανουμε η ελλαδα εχει θαλασσα. Μπορει και η air zermatt να μην το εχει στη θαλασσα. Το προβλημα ειναι η οργανωση και το φαγοποτι απο καποιους που οταν τελειωσει δεν θα εχουμε να ζηλεψουμε τιποτα απο κανεναν. Αν ολα τα λεφτα που εχουν πεσει εστω κατα 10 τοις εκατο ποιαναν τοπο θα ειμασταν αλλιως. Προχωραμε και μακαρι ολα αυτα να αλλαξουν. Και σε καθε περιπτωση ειναι αδικη η συγκριση της ελλαδας με την ελβετια. Και να σας πω και κατι εγω δεν θα ηθελα να ειμαι ελβετος. Να ζω σε εναν παραδεισο χτισμενο με τα λεφτα εμπορων ναρκωτικων οπλων γυναικων και να μην το εχω παρει καν χαμπαρι οτι αυτη ειναι η χωρα μου. Και μην ξεχναμε γυρω γυρω πολεμος στη ελβετια ...σαββατο.

Άβαταρ μέλους
pankan
Δημοσιεύσεις: 772
Εγγραφή: Τρί 02 Μαρ 2010, 14:31
Τοποθεσία: Αμφιθέα

Re: Διάσωση στο βουνό. Με αφορμή το πρόσφατο ατύχημα στο Λάπ

Δημοσίευση από pankan » Τετ 20 Μαρ 2013, 08:30

jtj έγραψε:Παντως μπορει να μην τα πανε καλα στο βουνο το πληρωματα στα super puma αλλα στην θαλασσα θεωρουνται απο τους κορυφαιους στον κοσμο. Τι να κανουμε η ελλαδα εχει θαλασσα. Μπορει και η air zermatt να μην το εχει στη θαλασσα.
Κορυφαίοι στο κόσμο; Επέτρεψε μου να αμφιβάλλω. Το βασικό χαρακτηριστικό των "κορυφαίων" σε οποιοδήποτε τομέα είναι η ικανότητα γρήγορης αξιολόγησης των συνθηκών και άμεσης λήψης σωστών αποφάσεων. Εδώ είδαμε να ξεκινάνε με βάρκες και ναυαγοσώστες για να κάνουν διάσωση στο Λάπατο. Μια τέτοια κορυφαία "πατάτα" δεν μπορεί να είναι τυχαία αλλά ενδεικτική της οργάνωσης και των δυνατοτήτων τους. Είμαι σίγουρος ότι ανάλογες πατάτες θα κάνουν και στη θάλασσα, μόνο που δεν τις ξέρουμε ή δεν τις καταλαβαίνουμε.
Κορυφαίοι λοιπόν μπορεί να είναι μόνο για τις εφημερίδες και τις ειδήσεις στη τηλεόραση.
Όχι γι' αυτούς που ξέρουν.

jtj
Δημοσιεύσεις: 141
Εγγραφή: Παρ 26 Οκτ 2012, 00:40
Τοποθεσία: θεσσαλονικη

Re: Διάσωση στο βουνό. Με αφορμή το πρόσφατο ατύχημα στο Λάπ

Δημοσίευση από jtj » Τετ 20 Μαρ 2013, 10:03

Μπορει τι να σου πω

Άβαταρ μέλους
nektaman
Δημοσιεύσεις: 785
Εγγραφή: Δευ 06 Δεκ 2010, 23:41
Τοποθεσία: Χανιά Κρήτη

Re: Διάσωση στο βουνό. Με αφορμή το πρόσφατο ατύχημα στο Λάπ

Δημοσίευση από nektaman » Τετ 20 Μαρ 2013, 14:42

ρε ασ μην ήταν οι ψαράδες στο ναυαγιο του Σαμινα να βγάλουν τους πολλούς έξω και θα μέναμε στην (μαύρη ) θαλλάσια ιστορία....
το γέλιο είναι η λάμψη της ψυχής...

Nikolas_A
Δημοσιεύσεις: 137
Εγγραφή: Πέμ 15 Νοέμ 2012, 21:03

Re: Διάσωση στο βουνό. Με αφορμή το πρόσφατο ατύχημα στο Λάπ

Δημοσίευση από Nikolas_A » Παρ 25 Ιούλ 2014, 09:17

pankan έγραψε:Που βρίσκει τα λεφτά μια τέτοια εταιρεία για να συντηρεί προσωπικό, εγκαταστάσεις και υλικό (ελικόπτερα κλπ), δεν μπορώ να φανταστώ. Τα 25άρια της ετήσιας συνδρομής δεν νομίζω να αρκούν.
Η Rega έχει 2 εκατομμύρια συνδρομητές μόνο στην Ελβετία (χώρια οι ορειβάτες που επισκέπτονται τις Άλπεις για 1-2 εβδομάδες και κάνουν συνδρομή ενός χρόνου καλού-κακού). 50,000,000.00€ minimum είναι μια καλή αρχή
pankan έγραψε:Μπορεί στην Ελλάδα να στηθεί ένας οργανισμός που να χρηματοδοτείται από 25άρια; Προφανώς όχι. Δεν θα μαζεύει λεφτά ούτε για τους καφέδες.
Επειδή κατά τη διάσωση στη Γκιώνα είχα χρόνο να σκεφτώ το θέμα διάσωση εξαντλητικά, πιστεύω πως ναι. Όχι όμως ένας οργανισμός αποκλειστικά ορεινής διάσωσης αλλά air ambulance. Που θα ξέρει όποιος δώσει το 25ρι ότι με ένα τηλέφωνο θα τον τσιμπήσει το ελικόπτερο από τη μέση του δρόμου αν έχει τροχαίο, από την παραλία, από το χωράφι αν πάθει έμφραγμα, ατύχημα κλπ.

Όμως χρειάζεται θεσμική μεταρρύθμιση για να μπορεί να σταθεί ένας τέτοιος μηχανισμός. Με το ισχύον πλαίσιο θα σου πει το κράτος "είναι ευθύνη του ΕΚΑΒ". Άσε ρε φίλε, εγώ το πληρώνω το ΕΚΑΒ με τους φόρους μου αλλά δεν το θέλω να έρθει. Θέλω να δώσω 25ρικάκι.

Για όποιον δεν το ξέρει, η αεροδιάσωση στην Ελλάδα γίνεται ως εξής (παράδειγμα το ατύχημα στη Γκιώνα): Κατεβάζεις μόνος σου το θύμα από την ορθοπλαγιά, η Πυροσβεστική βοηθάει τη μεταφορά μέχρι το ασθενοφόρο, το ΕΚΑΒ τον πάει στο Λιδορίκι, το ελικόπτερο της ΠΑ τον πάει στην 120ΠΜ στην Ελευσίνα, το ΕΚΑΒ τον ξαναπαίρνει και τον πάει στο νοσοκομείο.

Στον πολιτισμένο κόσμο το ελικόπτερο πάει όπου πάει και το ασθενοφόρο (στους Δολομίτες έχω δει ελικόπτερο να προσγειώνεται σε δύο άδειες θέσεις πάρκινγκ ανάμεσα στα αυτοκίνητα) όταν κρίνεται ότι η διακομιδή πρέπει να είναι άμεση. Συν ότι τα ίδια ελικόπτερα (στην περίπτωση της Rega) θα σε πάρουν πραγματικά από το ρελέ αναρριχητικής διαδρομής και πετάνε και νύχτα με διόπτρες NVG!

Απάντηση

Επιστροφή στο “Άλλα ορειβατικά θέματα (και όχι μόνο)”