ΠΕΡΙΠΑΤΗΤΗΣ έγραψε:βλέπω ότι το θέμα είναι παλιό αλλά το επαναφέρω γιατί προφανώς άλλαξε η τεχνολογία.
Η τεχνολογία του gps είναι ίδια τα τελευταία 20 χρόνια. Το μόνο που άλλαξε είναι οι εφαρμογές του. Όπως γράφεις πιο κάτω, βρίσκεις διάφορες συσκευές με δέκτη gps, όπως πχ τηλέφωνα ή φωτογραφικές μηχανές.
ΠΕΡΙΠΑΤΗΤΗΣ έγραψε:Καταρχήν είμαι παντελώς άσχετος. Απότι κατάλαβα όταν λέμε GPS εννοούμε δυό διαφορετικά πράγματα. Το ένα είναι η δυνατότητα η συσκευή σου να αντιλαμβάνεται την θέση που είσαι (γεωγραφικές συντεταγμένες;) οπότε σαυτήν την περίπτωση ένα κινητό η μια φωτογραφική μηχανή αναφέρουν ότι έχουν gps. To δεύτερο πράγμα το οποίο έχει το ίδιο όνομα και λέγεται GPS είναι μια συσκευή η οποία διαχειρίζεται το σήμα αυτό και κάνει μόνο αυτό γιαυτό και λέγεται συσκευή GPS.
Έχω καταλάβει καλά;
Μια αναφορά στο τι είναι gps μπορείς να διαβάσεις εδώ
viewtopic.php?f=2&t=536.
Με λίγα λόγια το gps είναι ένα σύστημα αμερικάνικών δορυφόρων που περιτριγυρίζουν τη γη και οι οποίοι εκπέμπουν σήμα με βάση το οποίο δέκτες στη γη αντιλαμβάνονται με ακρίβεια τη θέση τους. Τα τελευταία χρόνια έχουν προστεθεί και οι δορυφόροι του ρώσσικου συστήματος glonass. Οι σύγχρονες συσκευές λαμβάνουν το σήμα και από το σύστημα gps και από το σύστημα glonass, εμείς όμως συνεχίζουμε για χάρη ευκολίας να αποκαλούμε το σύνολο, gps.
Ωραία μέχρι εδώ. Δορυφόροι εκπέμπουν σήμα. Και ποιός το λαμβάνει;
Δέκτες του σήματος είναι ηλεκτρονικές συσκευές στη γη. Ένα τσιπάκι δηλαδή που αποκοδικωποιώντας το σήμα των δορυφόρων, μπορεί να προσδιορίσει με ακρίβεια τη δική του θέση πάνω στη γη.
Αυτά τα
τσιπάκια στην εποχή μας, ενσωματώνονται σε πλήθος συσκευές:
Σε αποκλειστικές συσκευές gps. Είναι οι συσκευές που κυρίως χρησιμοποιούν οι ορειβάτες.
Σε πλοηγούς αυτοκινήτων (τις γνωστές συσκευές που μας λένε στρίψε δεξιά-στρίψε αριστερά).
Σε συσκευές εκπομπής θέσης (tracking) που τις βρίσκουμε από αυτοκίνητα (πχ έλεγχος θέσης για κλοπες ή για διαχείριση στόλου αυτοκινήτων) μέχρι σε κολάρα σκύλων (ειδικά κυνηγόσκυλων).