Hellaspath :: Αρχείο ορεινών διαδρομών για GPS στα Ελληνικά βουνά

S | M | L

HellasPath :: Αρχείο ορεινών διαδρομών για GPS στα Ελληνικά βουνά

Διαδρομές

ΒΟΡΕΙΑ ΠΙΝΔΟ: Βάλια Κάλντα - Αυγό - Φλέγκα - Μαυροβούνι - Τσούκα Ρόσσα - Αν. Ζαγόρι - Υψ. 2177 μ.

Νομός: Γρεβενών

Aρχεία Σημείων Προορισμού του Βουνού (Waypoints)
Σύνολο Σημείων Waypoints: 95

Aρχείο Σημείων Προορισμού GPS Exchange (GPX): Valia_Calda.gpx

Aρχείο Σημείων Προορισμού OziExplorer (WPT): Valia_Calda.wpt

Aρχείο Σημείων Προορισμού GoogleEarth (KML): Valia_Calda.kml

Aρχείο Σημείων Προορισμού με όλες τις Διαδρομές: Valia_Calda_total.kml

Προβολή της λίστας των Σημείων Προορισμού (Waypoints)

Διαδρομές στο βουνό: 7

Βωβούσα - Λίμνες Φλέγκα - Κορυφή Φλέγκα και επιστροφή από τα ίδια

Βάλια Κάλντα-Αρκουδόρεμα-κορυφή Φλέγγα-ρέμα Φλέγας-Βάλια Καλντα

Ποδηλατικός γύρος από καταφύγιο Βοβούσας - Γυφτόκαμπο - χωριό Μακρινό - Καταφύγιο

Μικρός ποδηλατικός γύρος: καταφύγιο Βάλια Κάλντα-Μπράτο-Βωβούσα και πίσω

Βωβούσα - Αυγό (2177 μ.) - Σαλατούρα Σταυρού - Βάλια Κάλντα - Βωβούσα

Λίμνη Πηγών Αώου (Μετσόβου) - Ορειβατικό Καταφύγιο Μαυροβουνίου - Φλέγκα - Ε6 - Αρκουδόρεμα - Βωβούσα

Περιβόλι Γρεβενών - Κορυφή Πυροστιά

Προβολή του Χάρτη σε Νέο Παράθυρο

Βωβούσα - Λίμνες Φλέγκα - Κορυφή Φλέγκα και επιστροφή από τα ίδια

Μήκος: 15636 μ.
Υψ. Ανάβαση: 2181 μ.
Υψ. Κατάβαση: 1014 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 2148 μ.
Τrackpoints: 668

Valia_Calda.Vovousa_LimnesFlegas_Korifi.gpx

Valia_Calda.Vovousa_LimnesFlegas_Korifi.plt

Valia_Calda.Vovousa_LimnesFlegas_Korifi.kml

Η διαδρομή ξεκινά ομαλά από την Βωβούσα, ακολουθούμε τον κεντρικό ασφάλτινο δρόμο για Γιάννενα και λίγο πριν την σιδερένια γέφυρα στρίβουμε αριστερά στη θέση όπου υπάρχει και ξυλουργείο. Ακολουθούμε τον χωματόδρομο και στην διχάλα που συναντάμε αγνοούμε το παρακλάδι που φεύγει αριστερά και συνεχίζουμε ίσια παράλληλα με το ποτάμι. Στο σημείο συναντάμε και πινακίδα του Ε6. Προχωρούμε και περνάμε ένα συρμάτινο φράκτη, διασχίζοντας χωράφια, πάντα παράλληλα με το ποτάμι. Αφήνοντας τα χωράφια , μπαίνουμε σε καλοπατημένο μονοπάτι και στη συνέχεια σε δάσος διασχίζοντας δύο ρέματα. Αφού περάσουμε και το Βαθύρεμα στη απέναντι όχθη του Αώου βλέπουμε το καταφύγιο «Βάλια Κάλντα». Στο σημείο αυτό το μονοπάτι έχει μισοπέσει και χρειάζεται λίγο προσοχή για να το περάσουμε. Συνεχίζουμε σε δασωμένο εύκολο πεδίο και φτάνουμε σε μεγάλες σάρες δίπλα στις όχθες του Αώου. Τις διασχίζουμε και φτάνουμε σε σημείο (πινακίδα Ε6) όπου φεύγουμε αριστερά κερδίζοντας ύψος σε σχέση με το ποτάμι.
Tο μονοπάτι καθαρό και καλοπατημένο ανηφορίζει και στην συνέχεια τραβερσάρει για να συναντήσει ακόμα μια σειρά από απότομες σάρες που θέλουν προσοχή. Μπαίνουμε πάλι μέσα στο δάσος και συναντάμε διασταύρωση. Δεξιά και κάτω οδηγούμαστε στα σμιξώματα. Όμως για Βάλια Κάλντα συνεχίζουμε αριστερά και σιγά σιγά μπαίνουμε στη χαράδρα του Αρκοδορέματος. Το μονοπάτι αφού περάσει μερικές εύκολες σάρες φτάνει στα 1200 μ. κατηφορίζει απότομα μέχρι τα 1115 μ. για να διασχίσει ρέμα. Το περνάμε και ανηφορίζουμε πάλι απότομα έως τον χαρακτηριστικό αυχένα στα 1165 μ. που προσφέρετε για στάση και ξεκούραση. Αμέσως μετά κατηφορίζουμε πάλι και φτάνουμε στο πρώτο πέρασμα του Αρκουδορέματος στα 1110μ. Περνάμε το ποτάμι, ακολουθώντας τα σημάδια στα βράχια. Από εδώ και πέρα το μονοπάτι κινείται παράλληλα με το Αρκουδόρεμα έχοντας το πάντοτε στα αριστερά μας ενώ θα χρειαστεί αρκετές φορές να ανεβοκατεβούμε την πλαγιά για να αποφύγουμε τα απότομα σημεία. Σε μία ώρα περίπου μετά το πέρασμα του Αρκοδορέματος φτάνουμε τους καταρράκτες του Αρκουδορέματος που τους διακρίνουμε κάτω χαμηλά. Είναι από τα ομορφότερα σημεία της διαδρομής. Δέκα λεπτά μετά τους καταρράκτες θα πρέπει να διασχίσουμε το Αρκουδόρεμα για δεύτερη φορά και αφού κάνουμε πενήντα μέτρα να το ξαναπεράσουμε για τρίτη και τελευταία φορά Από εδώ ανηφορίζουμε απότομα, περνάμε από πηγή και φτάνουμε στη διασταύρωση με την ξύλινη πινακίδα για τις λίμνες Φλέγκα (ως εδώ 4,5-5,5 ώρες από Βωβούσα).
 Αν σκοπεύουμε να κατασκηνώσουμε στις λίμνες δεν χρειάζεται να προμηθευτούμε νερό από εδώ αφού σε όλη την διαδρομή υπάρχουν ποταμάκια και πήγες. Ανηφορίζουμε από την ξύλινη πινακίδα ανάμεσα σε πανύψηλα ρόμπολα σε καλό μονοπάτι. Λίγο πιο πάνω στα 1480 μ. (στις πρώτες οξιές μπορούμε να κατασκηνώσουμε (έχουμε όμως προμηθευτεί νερό νωρίτερα καθώς σε αυτό το σημείο δεν υπάρχει πηγή) ή να προστατευτούμε από τους κεραυνούς. Συνεχίζουμε διασχίζοντας γούπατα με πράσινα χόρτα και τρεχούμενα νερά (1520 μ) - (προσοχή στο μονοπάτι μπορεί να το χάσουμε) ώσπου φτάνουμε στη στάνη του Κώστα Καλογηρου (1,5 ώρες, από κατασκήνωση) - (προσοχή στα σκυλιά). Στο σημείο αυτό τραβερσάρουμε αριστερά και μετά από μια καλή κόντρα φτάνουμε στις πόρτες. Η θέα προς τις λίμνες είναι φανταστική. Περνάμε με προσοχή ( το χειμώνα ) τρεις σάρες και κατευθυνόμαστε προς τις λίμνες σε καλοπατημένο μονοπάτι.
 Η συνέχεια είναι εύκολη αφού βλέπουμε την κορυφή και μπορούμε να την προσεγγίσουμε σε 45'.

Καταγραφή διαδρομής: Κυμπουρόπουλος Σπύρος, Σιδηράς Γιώργος, Δασκαλούδης Θανάσης

Βάλια Κάλντα-Αρκουδόρεμα-κορυφή Φλέγγα-ρέμα Φλέγας-Βάλια Καλντα

Μήκος: 11724 μ.
Υψ. Ανάβαση: 914 μ.
Υψ. Κατάβαση: 853 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 2151 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 1293 μ.
Τrackpoints: 459

Valia_Calda.Flega_loop.gpx

Valia_Calda.Flega_loop.plt

Valia_Calda.Flega_loop.kml

Πολύ ενδιαφέρουσα κυκλική διαδρομή με σημείο εκκίνησης το τέρμα του δρόμου από Σαλατούρα Σταυρού και την αρχή του μονοπατιού για Αρκουδόρεμα στον πυρήνα του δρυμού.. Στο τέρμα του δασικού ακολουθούμε καλογραμμένο και σηματοδοτημένο μονοπάτι στο Αρκουδόρεμα προς τις λίμνες Φλέγγα. Δεν πάμε στις λίμνες, ανεβαίνουμε κορυφή και επιστρέφουμε από παλιό κτηνοτροφικό μονοπάτι προς το ρέμα της Φλέγγας, σήμανση με πέτρες.  Αρκετή προσοχή χρειάζεται στο τέλος του μονοπατιού λίγο πριν το χωματόδρομο.

Καταγραφή διαδρομής: Σενής Μιχάλης

Μήκος: 48137 μ.
Υψ. Ανάβαση: 45 μ.
Υψ. Κατάβαση: 1747 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 1469 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: -237 μ.
Τrackpoints: 601

Valia_Calda.mtb-vovousa-giftokampos.gpx

Valia_Calda.mtb-vovousa-giftokampos.plt

Valia_Calda.mtb-vovousa-giftokampos.kml

Πολύ ενδιαφέρουσα διαδρομή περίπου 62 χλμ που σου προσφέρει μοναδική θέα προς Γκαμήλα και Σμόλικα καθώς και αίσθηση όλου του βιοτόπου της περιοχής, από δάση μάυρης πέυκης, ρόμπολα, έλατα, οξιές, καστανίες, καρυδίες.
 Εκκίνηση από το καταφύγιο της Βωβούσας. Όλες οι διασταυρώσεις είναι δωσμένες με waypoints L: αριστερά, R:δεξιά.
 Προσοχή χρειάζεται με τους υπάρχοντες χάρτες επειδή υπάρχουν λάθη στους χωματόδρομους.

Καταγραφή διαδρομής: Σενής Μιχάλης

Η θέα από τον αυχένα της Μόρφας περίπου στο 12-15χλμ της διαδρομής προς την Τσούκα Ρόσα και τις άλλες βόρειες πλαγιές της Τύμφης (00-00-0000)

Μικρός ποδηλατικός γύρος: καταφύγιο Βάλια Κάλντα-Μπράτο-Βωβούσα και πίσω

Μήκος: 12051 μ.
Υψ. Ανάβαση: 351 μ.
Υψ. Κατάβαση: 349 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 1226 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 981 μ.
Τrackpoints: 469

Valia_Calda.Mikros_Podilatikos_Gyros.gpx

Valia_Calda.Mikros_Podilatikos_Gyros.plt

Valia_Calda.Mikros_Podilatikos_Gyros.kml

Μικρός και ευχάριστος ποδηλατικός γύρος 12 χλμ, στη Βωβούσα, πάνω από το καταφύγιο ¨Βάλια Κάλντα".

Ξεκινάμε από το καταφύγιο  και ακολουθούμε για 3 χλμ την άσφαλτο για Μέτσοβο. Η ανάβαση (ΥΔ) είναι περιπου +200 μ. Στη θέση Μπράτο αφήνουμε την άσφαλτο και στρίβουμε δεξιά σε ήπιο ανηφορικό χωματόδρομο που το ακολουθούμε για περίπου 1 χλμ μέχρι να συναντήσουμε διασταύρωση με άλλο χωματόδρομο (ΥΔ +30 μ.). Ακολουθούμε την κατηφόρα (δεξιά). Ο δρόμος από εδώ και πέρα είναι λίγο-πολύ κατήφορος και σε μεγάλα κομμάτια του κατεστραμμένος (Αυγ. 2010) και εντελώς αδιάβατος από οποιοδήποτε αυτοκίνητο. Εδώ είναι αρκουδότοπος και είναι πολύ πιθανό να συναντήσετε ίχνη και κοπριές από αρκούδες. Συναντάμε 2 διασταυρώσεις που ακολουθούμε τη κατηφόρα (δεξιά). Μετά από περίπου 6 χλμ. (ΥΔ -230 μ.) καταλήγουμε στην άσφαλτο, κοντά στη Βωβούσα, απέναντι από τα πριονιστήρια. Ακολουθούμε την άσφαλτο προς τα δεξιά για να επιστρέψουμε στο καταφύγιο.

Καταγραφή διαδρομής: Κανελλόπουλος Παναγιώτης

Το καταφύγιο "Βάλια Κάλντα", σημείο εκκίνησης πολλών διαδρομών στη περιοχή. (15-08-2009)

Ποδηλατώντας στον χωματόδρομο (15-08-2009)

ίχνη αρκούδας στο χωματόδρομο (13-08-2010)

Ποδηλατώντας στο χωματόδρομο (15-08-2009)

Στο χωματόδρομο. Στο βάθος η Βωβούσα. (16-08-2009)

Λίγο πριν το τέλος του χωματόδρομου φαίνεται η μεταλλική γέφυρα της Βωβούσας πάνω από τον Αώο. (16-08-2009)

Βωβούσα - Αυγό (2177 μ.) - Σαλατούρα Σταυρού - Βάλια Κάλντα - Βωβούσα

Μήκος: 30056 μ.
Υψ. Ανάβαση: 2501 μ.
Υψ. Κατάβαση: 2501 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 2187 μ.
Τrackpoints: 1484

Avgo_B_Pindos.Bobusa-Valia_Calda-Avgo-Bobusa.gpx

Avgo_B_Pindos.Bobusa-Valia_Calda-Avgo-Bobusa.plt

Avgo_B_Pindos.Bobusa-Valia_Calda-Avgo-Bobusa.kml

Μια πολύ ενδιαφέρουσα διάσχιση είναι η παραπάνω όπου δίνεται η ευκαιρία στον ορειβάτη να ανέβει στην εντυπωσιακή κορυφή του Αυγού την ψηλότερη του ευρύτερου ορεινού όγκου του Λύγγου και από κει να κατηφορίσει από την άλλη μεριά στην καρδιά της Βάλια Κάλντα και να θαυμάσει τις ατελείωτες συστοιχίες της πανύψηλης μαύρης πεύκης που δεσπόζει στον χώρο, να περπατήσει παράλληλα με το Αρκουδόρεμα όπου θα δει καθαρά ίχνη περάσματος της αρκούδας που ζει στην περιοχή και να κολυμπήσει στις πεντακάθαρες και κρυστάλλινες φυσικές πισίνες του ρέματος.

Η διάσχιση μπορεί να γίνει ακόμη και με – πολύωρη – μονοήμερη εκδρομή αλλά το καλύτερο είναι να υπολογίσετε τουλάχιστον μια διανυκτέρευση στον εθνικό δρυμό όπου θα πρέπει να υποστείτε την υψηλότατη υγρασία το βράδυ. Η διαδρομή αρχίζει από τη Βωβούσα σε υψόμετρο 970 μέτρα. Υπάρχει και μονοπάτι που ανηφορίζει από τα τελευταία σπίτια της Βωβούσας αλλά η καταγραμμένη διαδρομή μας ακολουθεί την άσφαλτο που βγαίνει νότια από το χωριό. Μόλις φτάσουμε στη μεταλλική γέφυρα δεν περνάμε απέναντι αλλά συνεχίζουμε στο χωματόδρομο στην ίδια μεριά του ποταμού. 200 μέτρα από τη γέφυρα στρίβουμε σε χωματόδρομο που ανηφορίζει αριστερά. Τον ακολουθούμε για 2,5 χλμ και στη συνέχεια βγαίνουμε σε μονοπάτι. Συναντάμε ξανά δρόμο που τον ακολουθούμε προς τα δεξιά (Α) για περίπου 600 μ. Συνεχίζουμε σε μονοπάτι αρχικά μέσα στο δάσος και στη συνέχεια στα γυμνά. Γύρω στα 1850 μ. αρχίζουμε να στρεφόμαστε νότια, περνάμε από τη βρύση Τόσκα και ανηφορίζουμε πρώτα σε οροπέδιο και μετά στη κορυφή Αυγό 2177 μ.

Γι αυτούς που θέλουν να πάνε μόνο στην κορυφή, μπορούν να επιστρέψουν στην Βωβούσα ακολουθώντας αντίστροφα την διαδρομή! Στην κορυφή του Αυγού υπάρχει εγκαταλειμμένο κτίσμα (πυροφυλάκιο) που χρησιμοποιούνταν για παρατήρηση φωτιάς στην γύρω περιοχή. Δεν χρησιμοποιείται πλέον παρά το γεγονός ότι η περιοχή το έχει ανάγκη. Από την κορυφή κατεβαίνουμε από την άλλη μεριά προς την Βάλια Κάλντα όπου ξαναβρίσκουμε νερό στο ίδιο ύψος με το προηγούμενο. Μετά από ένα εντυπωσιακό νεκροταφείο κεραυνόπληκτων ρομπόλων, μπαίνουμε σε ένα υπέροχο δάσος οξιάς που μας βγάζει μετά από λίγο στο χωμάτινο σταυροδρόμι στη περιοχή Σαλατούρα Σταυρού (σαλατούρα = διάσελο, ράχη στα βλάχικα) όπου υπάρχει και φυλάκιο του δασαρχείου. Από εκεί ο ένας δρόμος οδηγεί πίσω στη Βωβούσα, και το Περιβόλι. Ο άλλος δρόμος χωρίζεται στα δυο και οδηγούν αμφότεροι στην καρδιά του εθνικού δρυμού (συναντώνται μερικά χιλιόμετρα παρακάτω, δίπλα στο Αρκουδόρεμα). Κατεβαίνουμε στην καρδιά του δρυμού από το δεξί δρόμο (προς Αρκουδόρεμα). Εδώ μπορούμε να διανυκτερεύσουμε (υπάρχει νερό) και την άλλη μέρα να ακολουθήσουμε το μονοπάτι που πάει παράλληλα με το Αρκουδόρεμα και να κολυμπήσουμε στις υπέροχες φυσικές πισίνες του. Το μονοπάτι αυτό είναι κομμάτι του Ε6, είναι καλοσημαδεμένο και ανεβοκατεβαίνει τις πλαγιές εκατέρωθεν του ρέματος. Σε κάποιο σημείο διασταυρώνεται με το μονοπάτι που οδηγεί νότια στις λίμνες Φλέγκα, ενώ προς το τέλος του διασταυρώνεται με καινούριο μονοπάτι που απλώς περνάει αριστερά του Αώου ποταμού (στον οποίο καταλήγει το Αρκουδόρεμα) για βγει στο καταφύγιο της Βωβούσας, επάνω στον δρόμο, λίγα χιλιόμετρα πριν το χωριό. Εμείς συνεχίζουμε κανονικά και βγαίνουμε σε χωματόδρομο λίγα μέτρα από το χωριό, έχοντας το ποτάμι στα αριστερά μας.

Καταγραφή διαδρομής: Δολαψή Μαγδαληνή, Βουβαλούδης Γιάννης, Σιδηράς Γιώργος

Από το πυροφυλάκιο της κορυφής φεύγοντας βόρεια κ ακολουθώντας τον αυχένα του υδατοκρίτη καταλήγουμε στο ασφαλτοστρωμένο πέρασμα της Ντίζας στα 1540μ περίπου. Ο αυχένας κάνει ένα μικρό οροπέδιο και μετά στρέφεται δεξιά προς ΒορειοΑνατολικά για να μπεί σε βλάστηση φυλλοβόλλων μέχρι να ξαναβγεί στα λιβάδια μπροστά απ τη Ντίζα (00-00-0000)

Μήκος: 25105 μ.
Υψ. Ανάβαση: 1899 μ.
Υψ. Κατάβαση: 2279 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 2153 μ.
Τrackpoints: 944

Valia_Calda.Limni_Aoou-Kataf-Flegka-Arkou-Bobousa.gpx

Valia_Calda.Limni_Aoou-Kataf-Flegka-Arkou-Bobousa.plt

Valia_Calda.Limni_Aoou-Kataf-Flegka-Arkou-Bobousa.kml

Ακολουθούμε χωματόδρομο ο οποίος ξεκινάει από την άσφαλτο που πηγαίνει βόρεια της λίμνης του Μετσόβου (από Μέτσοβο είναι η 2η διασταύρωση για τη λίμνη). Αφήνουμε το δρόμο και ανηφορίζουμε από μονοπάτι σε ράχη παράλληλα με το ρέμα Μεγγούλη. Συναντούμε ξανά δρόμο που τον ακολουθούμε προς τα δεξιά μέχρι το καταφύγιο. Από το καταφύγιο συνεχίζουμε σε δρόμο ακολουθώντας τη σήμανση P1. Περνάμε από τη τοποθεσία Πάδε λα Λάκλου όπου υπάρχει πηγή. Ο δρόμος χάνεται και συνεχίζουμε από μονοπάτι. Στρεφόμαστε δυτικά και διασχίζουμε τη ράχη του Κληδή μέχρι τη κορυφή της Φλέγκας που φτάνουμε σε 1,5 ώρες πορείας. Κατεβαίνουμε στις λίμνες της Φλέγκας και από εκεί ακολουθούμε ανηφορική και δυτική κατεύθυνση έως το μονοπάτι Ρ6 που κατεβαίνει στο Αρκουδόρεμα. Από εκεί ακολουθούμε το μονοπάτι Ε6 σε δυτική κατεύθυνση και φτάνουνε στην περιοχή Σμιξώματα (συνάντηση Αώου – Αρκουδορέματος) σε 4 ώρες.

Στα Σμιξώματα μπορούμε να περάσουμε από την άλλη μεριά του Αώου και να καταλήξουμε από δρόμο στο καταφύγιο «Βάλια Κάλντα», λίγο πριν τη Βωβούσα. Η χάραξή μας όμως δεν περνάει το ποτάμι και συνεχίζει από την ίδια μεριά του Αώου μέχρι τη Βωβούσα.

Καταγραφή διαδρομής: Σιδηράς Γιώργος

Τεχνητή λίμνη Αώου (30-12-2011)

Περιβόλι Γρεβενών - Κορυφή Πυροστιά

Μήκος: 19072 μ.
Υψ. Ανάβαση: 904 μ.
Υψ. Κατάβαση: 788 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 1966 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 1514 μ.
Τrackpoints: 1332

Valia_Calda.Periboli-Pyrostia.gpx

Valia_Calda.Periboli-Pyrostia.plt

Valia_Calda.Periboli-Pyrostia.kml

Η διαδρομή ξεκινάει από τη θέση Στάνη Ντίζα. Με αυτοκίνητο απο το Περιβόλι Γρεβενών παίρνοντας τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο προς Βωβούσα μετά από 3500 μέτρα βρίσκουμε  την διασταύρωση στην θέση Στάνη Ντίζα. Η καταγραφή της διαδρομής ξεκινάει από τη Στάνη Ντίζα και ακολουθώντας το δασικό δρόμο προς τα αριστερά που οδηγεί στον πυρήνα της Βάλια Κάλντα. Η διαδρομή στο δασικό δρόμο είναι για 8 χλμ και μπορεί να γίνει με αυτοκίνητο (καλοκαίρι) έως ότου φτάσουμε στο πυροφυλάκιο. Απο εδώ φτάνουμε πρώτα στην κορυφή Σιαμανίκος (1897μ) και καταλήγουμε στην κορυφή Πυροστιά (1966μ). Η θέα στις γύρω κορυφές αλλά και προς Μικρολίβαδο είναι εξαιρετική. Είναι μια εύκολη πεζοπορική διαδρομή κατάλληλη και για αρχάριους που μας οδηγεί σε ένα απο τα τρία βουνά της οροσειράς του Λύγκου που περικλείουν την Βάλια Κάλντα. Τα άλλα δύο που βλέπουμε απέναντι μας προς τα δυτικά είναι η Φλέγγα (2159μ) και το Αυγό (2177μ).