Hellaspath :: Αρχείο ορεινών διαδρομών για GPS στα Ελληνικά βουνά

S | M | L

HellasPath :: Αρχείο ορεινών διαδρομών για GPS στα Ελληνικά βουνά

Διαδρομές

ΛΑΚΜΟΣ (Περιστέρι) - Υψ. 2295 μ.

Νομός:

Aρχεία Σημείων Προορισμού του Βουνού (Waypoints)
Σύνολο Σημείων Waypoints: 53

Aρχείο Σημείων Προορισμού GPS Exchange (GPX): Lakmos.gpx

Aρχείο Σημείων Προορισμού OziExplorer (WPT): Lakmos.wpt

Aρχείο Σημείων Προορισμού GoogleEarth (KML): Lakmos.kml

Aρχείο Σημείων Προορισμού με όλες τις Διαδρομές: Lakmos_total.kml

Προβολή της λίστας των Σημείων Προορισμού (Waypoints)

Διαδρομές στο βουνό: 2

Χαλίκι - Βερλίγκα - Τσουκαρέλα

Διάσχιση κορυφογραμμής Λάκμου (Πέρασμα Χότζα – Πέρασμα Μπάρου)

Προβολή του Χάρτη σε Νέο Παράθυρο

Χαλίκι - Βερλίγκα - Τσουκαρέλα

Μήκος: 11284 μ.
Υψ. Ανάβαση: 1353 μ.
Υψ. Κατάβαση: 465 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 2291 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 1115 μ.
Τrackpoints: 1017

Προβολή της διαδρομής στο Google Maps

Παρουσίαση αναλυτικού προφίλ της διαδρομής

Lakmos.Chaliki-Verliga-Tsoukarela.gpx

Lakmos.Chaliki-Verliga-Tsoukarela.plt

Lakmos.Chaliki-Verliga-Tsoukarela.kml

Η πορεία ξεκινά λίγο έξω από το χωριό Χαλίκι πάνω σε χωματόδρομο σε υψόμετρο 2150μ. Αυτός ο χωματόδρομος ανεβάζει μέχρι την Βερλίγκα και τον συναντάμε σε πολλά σημεία της διαδρομής. Σε γενικές γραμμές, η κατεύθυνσή μας είναι παράλληλη με τον χωματόδρομο πότε δίπλα του σε μονοπάτι και πότε πάνω σε αυτόν. Αρχικά ακολουθούμε τον χωματόδρομο για περίπου 1 χλμ μέχρι να μπούμε αριστερά σε μονοπάτι. Συναντάμε τον χωματόδρομο ξανά τον οποίο αφήνουμε πολύ γρήγορα. Συνεχίζουμε στο ίδιο στυλ μέχρι που τελειώνει το δάσος γύρω στα 1450μ. και συναντάμε στα αριστερά του μονοπατιού μια πηγή μπροστά από βράχο. Το μονοπάτι είναι καθαρό, ευδιάκριτο και με σημάδια. Ως εδώ κάναμε 1 ώρα και 20 λεπτά.
Συνεχίζουμε σε πιο αλπικό τοπίο πάνω σε μονοπάτι. Στα αριστερά μας έχει χαράδρα και μετά από μισή περίπου ώρα απέναντι από αυτήν υπάρχει μαντρί με άγρια σκυλιά τα οποία όμως δεν μας απειλούνε διότι είμαστε από την άλλη πλευρά. Μετά το μαντρί συναντάμε ξανά τον δρόμο τον οποίο ακολουθούμε προς τα αριστερά για 500μ. για να τον αφήσουμε και πάλι και να τον συναντήσουμε ξανά. Πολύ σύντομα τον αφήνουμε ακολουθώντας χαρακτηριστική στεγνή κοίτη ρυακιού. Ακολουθώντας το εμφανές μονοπάτι φτάνουμε ξανά στον χωματόδρομο όπου εδώ έχουμε δυο επιλογές για την Βερλίγκα. Είμαστε στα 1750μ. και συνολικά έχουμε περπατήσει 3 ώρες.
1) Προς τα αριστερά Δ συνεχίζουμε ακαθόριστα απομακρυνόμενοι αρκετά από τον δρόμο και τον συναντάμε αρκετά ψηλά πριν την Βερλίγκα.
2) Συνεχίζοντας λίγο ακόμα τον δρόμο υπάρχει άλλο μονοπάτι ΒΔ το οποίο περνά από απότομο βραχώδες πεδίο (τύπου σκάλα) το οποίο βγάζει σε καταρρακτάκια λίγο πιο κάτω από την Βερλίγκα. Εδώ έχει και μαντρί. Αφήνουμε τα καταρρακτάκια στα αριστερά μας και σχεδόν δίπλα από αυτά ανεβαίνουμε απότομο βραχώδες πεδίο προς τα Δ μέχρι να βγούμε στην Βερλίγκα.
Και στις 2 περιπτώσεις θέλουμε 1-1,30 ώρα για να βγούμε στην Βερλίγκα στα 2050μ. περίπου. Εδώ έχει και πηγή με νερό. Για την κορυφή Τσουκαρέλα ανεβαίνουμε την ήπια πλαγιά προς τα Δ ανάμεσα σε Μέγα Τράπο και Τσουκαρέλα μέχρι να φτάσουμε σε διάσελο όπου αριστερά πάει Μέγα Τράπο και Μπάρο και δεξιά Β προς Τσουκαρέλα. Από την Βερλίγκα η Τσουκαρέλα είναι 50 λεπτά και σε υψόμετρο 2295μ.

Στο αρχείο καταγραφής η ανάβαση στην Βερλίγκα έγινε από την διαδρομή 1, ενώ η επιστροφή από τη διαδρομή 2 μέσω των καταρρακτών.

Καταγραφή διαδρομής: Κάρτα Νίκη

Διάσχιση κορυφογραμμής Λάκμου (Πέρασμα Χότζα – Πέρασμα Μπάρου)

Μήκος: 21572 μ.
Υψ. Ανάβαση: 2327 μ.
Υψ. Κατάβαση: 2056 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 2292 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 1630 μ.
Τrackpoints: 2141

Προβολή της διαδρομής στο Google Maps

Παρουσίαση αναλυτικού προφίλ της διαδρομής

Lakmos.Diasxi_Lakmou_Xotza-Mparos.gpx

Lakmos.Diasxi_Lakmou_Xotza-Mparos.plt

Lakmos.Diasxi_Lakmou_Xotza-Mparos.kml

Η διαδρομή διασχίζει όλη την κύρια κορυφογραμμή του Λάκμου (Περιστέρι) περνώντας και από την ψηλότερη κορυφή Τσουκαρέλα. Η αρχή είναι το πέρασμα Χότζα στο δρόμο που ενώνει τα χωρία Χαλίκι (Ν. Τρικάλων) και Ανήλιο (Ν. Ιωαννίνων) και τελειώνει στο πέρασμα Μπάρος μεταξύ των χωριών Ανθούσας (Ν. Τρικάλων) και Καλαρρύτες (Ν. Ιωαννίνων).
Η διαδρομή είναι καθαυτού ορειβατική και ακολουθεί τις ράχες του βουνού περνώντας από όλες τις κορυφές. Δεν υπάρχει σηματοδότηση αλλά σχεδόν σε όλη τη διαδρομή υπάρχει μονοπάτι από τις μετακινήσεις των ζώων. Υπάρχουν μερικά σημεία που απαιτείτε προσοχή και περνιούνται με την βοήθεια των χεριών αλλά είναι τοπικά και μικρής δυσκολίας. Πολλές από τις κορυφές μπορούν να παρακαμφθούν τραβερσάροντας τις πλαγιές τους και κερδίζοντας χρόνο και υψομετρική ανάβαση. Αυτό μπορεί να γίνει στις κορυφές μεταξύ Τσουκαρέλας και Μπάρου, ενώ στο πρώτο τμήμα δε μπορεί να γίνει διότι οι πλαγίες είναι απότομές και είναι προτιμότερο να τις διαβείτε από τη ράχη.
Από το πέρασμα Χότζα ανηφορίζουμε τις ομαλές αρχικά πλαγιές προς την ράχη Ζελέγκα πηγαίνοντας δεξιά από ένα μεγάλο χαρακτηριστικό δέντρο που είναι ορατό ακόμα και από το τέλος της διαδρομής. Ανεβαίνοντας στην ράχη Ζαλέγκα προχωράμε στην ομαλά ανηφορική ράχη που οδηγεί στην κορυφή Φαρδύ 1923μ. Για να συνεχίσουμε πρέπει να κατεβούμε την απότομη πλαγία αποφεύγοντας την κόψη που είναι απότομη προς τα δεξιά και βγαίνοντας στον ομαλό αυχένα που οδηγεί στον κορυφούλα Στανό 1870μ. Στη συνέχεια ανηφορίζει την ομαλή ράχη Σπανούρα που καταλήγει στην κορυφή 2045μ. Στη συνέχεια ακολουθεί την ομαλή ράχη που κατηφορίζει ελαφρά περνώντας από τη θέση Στακόκκολα, περνά από μια παλιά πινακίδα, και φτάνει στην κορυφή Πολύκορφόν ή Σοτόβιτσα 2013μ. Η κορυφογραμμή μετά έχει μερικά ανεβοκατεβάσματα και περνά από ένα μεγάλο κούκο, διασχίζει τη ράχη Σικιέρ και περνά από ένα λιβαδάκι με νάνες (αλπικά χόρτα) και καταλήγει στην μυτερή κορυφή Σκαφίδα 2140μ. Κατεβαίνοντας από τη Σκαφίδα και μετά από 2-3 ραχούλες φτάνουμε στη βάση της Τσουκαρέλας 2295μ την οποία ανεβαίνει από την ανατολική ράχη. Η Τσουκαρέλα 2295μ είναι η ψηλότερη κορυφή του Λάκμου (Περιστερίου) και είναι λίγο πριν τη μέση της διαδρομής. Στη συνέχεια κατηφορίζει το γνωστό μονοπάτι ανάβασης από Βερλίγκα και αφού διασχίσει το δασικό δρόμο και περάσει δύο προκορυφές ανεβαίνει στην κορυφή Πυραμίδα 2253μ (που άλλοτε αναφέρετε και ως Τράπος) που είναι η κορυφή με την ομορφότερη θέα προς τις πηγές του Αχελώου (Βερλίγκα).  Μετά την Πυραμίδα περνά από την κορυφή Μέγα Τράπος 2240μ και Μικρός Τράπος και ανεβαίνει στην κορυφή Πλάκα 2161μ. Στον επόμενο αυχένα συναντά κάθετα παλιό μονοπάτι και ανεβαίνει στην κορυφή Κατσαρό 2124μ. Μετά το Κατσαρό υπάρχει μια ομαλή κατηφορική μακριά ράχη Σαλατούρα 2032μ που στο κατώτατο σημείο έχει ένα πέρασμα στην ράχη από ανατολικά προς δυτικά που μοιάζει με πόρτα. Εδώ η διαδρομή τραβερσάρει την κορυφή Σουφλομύτι 2044μ διότι βρίσκεται εκτός της κύριας διαδρομής και ανηφορίζει στην κορυφή Καλόγηρος 2012μ. Ο Καλόγηρος είναι μια μακριά ράχη σχεδόν ίδιου υψομέτρου που στο ψηλότερο σημείο του 2015μ (TURN) δεν ακολουθεί την ράχη προς την κορυφή 2035μ αλλά πάει αριστερά στην ράχη προς Μπάρο. Η κατάβαση προς το Μπάρο είναι λίγο απότομη καθώς και η ανάβαση στην κορυφή του Μπάρου 2028μ. (αν και μπορεί να παρακαμφθεί από δεξιά, νότια). Μετά την κορυφή Μπάρο τη ράχη συναντά ένα παλιό καλντερίμι που αποτελεί την παλιά διαδρομή πριν ανοιχθεί ο γνωστός δρόμος από το πέρασμα Μπάρου. Έπειτα υπάρχουν 3 χαμηλότερες κορυφούλες του Μπάρου και εν τέλει κατηφορίζει προς το ομώνυμο πέρασμα Μπάρου 1901μ που είναι και το τέλος της διαδρομής.
Η διαδρομή αυτή προτείνετε για έμπειρους πεζοπόρους και θα πρέπει να είστε εφοδιασμένοι με αρκετό νερό αφού δεν συναντάτε πουθενά στην διαδρομή. Εναλλακτικά θα πρέπει να κατέβετε στην Βερλίγκα να εφοδιαστείτε. Η διαδρομή έχει μήκος πάνω από 21 χλμ και 2300μ υψομετρικής ανάβασης ενώ ο χρόνος διάσχισης είναι περίπου 12 ώρες.