Hellaspath :: Αρχείο ορεινών διαδρομών για GPS στα Ελληνικά βουνά

Διαδρομές

ΓEPANIA - Υψ. 1351 μ.

Νομοί: Αττικής / Κορινθίας

Aρχεία Σημείων Προορισμού του Βουνού (Waypoints)
Σύνολο Σημείων Waypoints: 86

Aρχείο Σημείων Προορισμού GPS Exchange (GPX): Gerania.gpx

Aρχείο Σημείων Προορισμού OziExplorer (WPT): Gerania.wpt

Aρχείο Σημείων Προορισμού GoogleEarth (KML): Gerania.kml

Aρχείο Σημείων Προορισμού με όλες τις Διαδρομές: Gerania_total.kml

Προβολή της λίστας των Σημείων Προορισμού (Waypoints)

Τα Γεράνια για ποδηλάτες
Τα Γεράνια είναι ενα βουνό περιφρονημένο από ορειβάτες-πεζοπόρους πλήν όμως εκπληκτικό για τους ορειβάτες-ποδηλάτες γιατί συνδυάζει πολλά μονάδικα χαρακτηριστικά:
Είναι κοντά στην Αθήνα (περίπου 1 ώρα, είτε μέσω Μεγάρων-Αλεποχωρίου είτε μέσω Λουτρακίου).
Είναι γεμάτο χωματόδρομους που δίνουν τη δυνατότητα για πλήθος εναλλακτικών διαδρομών.
Έχει εντονο ανάγλυφο με απότομες υψομέτρικές.
Έχει φοβέρη θέα προς τη θάλασσα και προς τις δύο μεριες (Κορινθιακος, Σαρωνικός)
Έχει (προς το παρόν) ένα πολύ όμορφο και υγιές πευκοδάσος

Διαδρομές στο βουνό: 5

Μήκος: 15415 μ.
Υψ. Ανάβαση: 398 μ.
Υψ. Κατάβαση: 597 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 1373 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 0 μ.
Τrackpoints: 218

Gerania.Makriplagi-Alepoxori.gpx

Gerania.Makriplagi-Alepoxori.plt

Gerania.Makriplagi-Alepoxori.kml

Μια διαδρομή 6 ωρών, για όλες τις εποχές, προφυλαμένη από κρύο και ζέστη.
Το περπάτημα ξεκινάει από τη θέση Ντάρτιζα στην έξοδο της ρεματιάς Λάκκα Παπά, στην καρδιά του βουνού. Ως εκεί φτάνουμε είτε από το Λουτράκι είτε από τους Άγιους Θεόδωρους. Από το Λουτράκι ακολουθούμε τον δρόμο που οδηγεί στον ΟΤΕ για 15 χλμ. και από εκεί στρίβουμε αριστερά σε διασταύρωση και ακολουθούμε το δρόμο για άλλα 3 χλμ. Από τους Άγιους Θεόδωρους περνάμε κάτω από την Εθνική, στρίβουμε αμέσως αριστερά στις βρύσες και στην πρώτη διασταύρωση δεξιά προς το Μνημείο των 50 Πεσόντων. Η άσφαλτος για Ντάρτιζα γίνεται καλός χωματόδρομος για 5 χιλιόμετρα. Στις στάνες κάνουμε αριστερά πάνω από το ρέμα και ο χωματόδρομος γίνεται ακόμη καλύτερος (περνά 50άρι πούλμαν). Φθάνουμε στην έξοδο της ρεματιάς όπου υπάρχει σιδερένιο εικονοστάσι. Δίπλα στο χωματόδρομο υπάρχει σιδερένια σωλήνα με βρύση. Στα νότια υπάρχει λιβάδι και στα βόρεια και ανατολικά στάνες Από εδώ ξεκινάει το περπάτημα.
Η διαδρομή μας κινείται ανάμεσα στις στάνες και το λιβάδι και ακολουθεί τη ρεματιά. Το μονοπάτι είναι βατό και όταν βρέχει. Στην πορεία μας συναντούμε 4 πηγές. Σε 1,5 ώρα φτάνουμε σε διάσελο στην περιοχή Τρεις Πόρτες ακολουθώντας ευδιάκριτο δασωμένο μονοπάτι δίπλα στην κοίτη της ρεματιάς. Το μονοπάτι εδώ διακλαδίζεται. Δυτικά πηγαίνει για Λουτράκι και την χαμηλή κορυφή 1150μ, βόρεια για πηγή Γκούρα και Αλεποχώρι, και ανατολικά για την περιοχή Αέρα και την κορυφή ή τα Μέγαρα. Ανάμεσα στο διάσελο και την πηγή Γκούρα υπάρχει λιβάδι. Εμείς ακολουθούμε ανατολική πορεία για την κορυφή, από ορειβατικό μονοπάτι με παλιά και σβησμένη σήμανση. Αφού ανέβουμε στις κορυφές 1350μ (ΟΤΕ) και 1369μ, επιστρέφουμε σε 2 ώρες, από τα ίδια και φτάνουμε στην πηγή Γκούρα. Η πηγή είναι δίπλα στον χωματόδρομο και έχει νερό και το καλοκαίρι. Συνεχίζουμε σε μονοπάτι ακολουθώντας το ρυάκι που φεύγει από την πηγή Γκούρα. Στο σημείο που διασταυρωνόμαστε με δεύτερο ρυάκι, το μονοπάτι στρίβει δεξιά και τραβερσάρει βόρεια επάνω από γκρεμό (δεν είναι επικίνδυνο). Καταλήγουμε σε καλοδιατηρημένο μουλαρο-μονοπάτι με θέα τον Κορινθιακό. Διασταυρωνόμαστε με καλό χωματόδρομο και τον ακολουθούμε ώσπου να συναντήσουμε δεξιά μας χαλάσματα. Στο σημείο αυτό αφήνουμε τον χωματόδρομο (που επίσης βγαίνει στο τέρμα των λεωφορείων) και παίρνουμε μονοπάτι πάνω σε ράχη που μας οδηγεί στην παραλιακή άσφαλτο Αλεποχωρίου, κοντα στο τέρμα των λεωφορείων Μέγαρων-Αλεποχωρίου.

Καταγραφή διαδρομής: Καντούνας Γιάννης

Gerania.mtb-gerania.east.gpx

Gerania.mtb-gerania.east.plt

Gerania.mtb-gerania.east.kml

Η διαδρομή έχει μήκος 52 χλμ με συνολική ανάβαση περίπου 1400 μέτρα. Απευθύνεται σε σχετικά έμπειρους ποδηλάτες και έχει απότομες υψομετρικές, ιδιαίτερα στα πρώτα 13 χλμ. Προτείνεται ανεπιφύλακτα και ολοκληρώνεται σε 5-6 ώρες.
Η διαδρομή είναι κυκλική κατά την φορά των δεικτών του ρολογιού και η εκκίνηση είναι από την λιμνοθάλασσα Μαυρολίμνη που βρίσκεται μετά το Αλεποχώρι στο δρόμο προς τον Σχίνο. Ακολουθούμε στην αρχή τον ασφαλτόδρομο προς το Αλεποχώρι για 4,5 χλμ. για να ανηφορίσουμε στη συνέχεια στο βουνό Το ψηλότερο σημείο της διαδρομής είναι στα 810 μ.
Οι κυριώτερες διασταυρώσεις έχουν καταγραφεί ως waypoints. Η ονοματοδοσία των waypoints ακολουθεί τη λογική Ε R2 : East Right 2, που σημαινει ότι το waypoint αφορά τη διαδρομή Ανατολικά Γεράνεια και είναι ή δεύτερη διασταύρωση που στρίβουμε δεξιά. Αν μπροστά στο waypoint υπάρχουν τα γράμματα EW τότε το waypoint είναι κοινό με τη διαδρομή Δυτικά Γεράνεια Αν σε κάποια διασταύρωση δεν υπάρχει waypoint τότε η πορεία είναι ευθεία. Εκτός των διασταυρώσεων, ως waypoints έχουν καταγραφεί και άλλα χαρακτηριστικά σημεία. Πάντα στο όνομα των waypoints που θα συναντήσουμε σ' αυτή τη διαδρομή, υπάρχει το πρόθεμα E που μας δίνει από πριν να καταλάβουμε ότι θα το συναντήσουμε στη διαδρομή Ανατολικά Γεράνεια. Πολύ χρήσιμος και αρκετά ακριβής είναι ο διαθέσιμος χάρτης της Ανάβασης.

Καταγραφή διαδρομής: Κανελλόπουλος Παναγιώτης

Gerania.mtb-gerania.west.gpx

Gerania.mtb-gerania.west.plt

Gerania.mtb-gerania.west.kml

Η διαδρομή έχει μήκος 42 χλμ με συνολική ανάβαση περίπου 900 μέτρα.
Η διαδρομή είναι κυκλική με φορά αντίθετη απο τη φορά των δεικτών του ρολογιού και η εκκίνηση είναι από το εργοστάσιο της ΗΒΗ που βρίσκεται στην είσοδο του Λουτρακίου όπως ερχόμαστε από τον Ισθμό. Ακολουθούμε στην αρχή τον ήπιο ασφαλτόδρομο που ξεκινάει κάθετα στον κεντρικό δρόμο, ακριβώς δίπλα στο εργοστάσιο. Υπάρχουν διάφοροι δρόμοι στη περιοχή που μπορούν να μας οδηγήσουν στη ίδια γενική κατεύθυνση για να ανηφορίσουμε στη συνέχεια στο βουνό προς το μοναστήρι της Αγ. Τριάδας. Το ψηλότερο σημείο της διαδρομής είναι στα 770 μ. με ωραία θέα στον Κορινθιακό και τις Αλκυονίδες νήσους. Η επιστροφή μας στο Λουτράκι γίνεται από την άσφαλτο μέσω Πισίων και Περαχώρας.
Οι κυριώτερες διασταυρώσεις έχουν καταγραφεί ως waypoints. Η ονοματοδοσία των waypoints περιγράφεται στη διαδρομή Ανατολικά Γεράνεια.
Πάντα στο όνομα των waypoints που θα συναντήσουμε σ' αυτή τη διαδρομή, υπάρχει το πρόθεμα W που μας δίνει από πριν να καταλάβουμε ότι θα το συναντήσουμε στη διαδρομή Δυτικά Γεράνεια.

Καταγραφή διαδρομής: Σενής Μιχάλης

Στο ψηλότερο σημείο της διαδρομής. Ο Κορινθιακός με τις Αλκυονίδες. (09-10-2004)

Πίσια - Καταφύγιο - Πίντιζα - Ράχη Κουκουνάρι - Φανερωμένη - Πίσια

Μήκος: 10960 μ.
Υψ. Ανάβαση: 465 μ.
Υψ. Κατάβαση: 769 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 1043 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 0 μ.
Τrackpoints: 701

Geraneia.Pisia.gpx

Geraneia.Pisia.plt

Geraneia.Pisia.kml

Το μονοπάτι ξεκινά δίπλα στο χώρο στάθμευσης της ταβέρνας "Πλάτανος" στα Πίσια. Ανηφορίζει αρχικά απότομα και με καλή σήμανση (κίτρινα τετράγωνα) προς την πηγή Γκούρα (PIGIGURA). Μετά περνά ένα σημείο με πολύ ωραία θέα προς τον Κορινθιακό (GREMOSTHEA) και φτάνει κοντά στην κορυφή Πίντιζα (PINDIZA). Λίγο πριν την Πίντιζα, ακολουθούμε μονοπάτι αριστερά (MONMON1) το οποίο κατηφορίζει παράλληλα με ρεματιά. Μετά από 400 μέτρα πορείας μέσα στο ρέμα ή κοντά σε αυτό, συναντάμε στην κοίτη κούκους (KOUKOI) με κόκκινα σημάδια που υποδεικνύουν ότι πρέπει να αφήσουμε το ρέμα και να στρίψουμε αριστερά. Από το σημείο εκείνο και για απόσταση περίπου 350 μέτρων δεν υπάρχει φανερό μονοπάτι ούτε σήμανση. Ακολουθώντας πορεία περίπου 60-70 μοιρών καταλήγουμε σε σημείο που το μονοπάτι εμφανίζεται (FANERO1) και σύντομα συναντά άλλο μονοπάτι (MONMON2) το οποίο ακολουθούμε δεξιά. Στην περιοχή αυτή συναντάμε και πράσινα σημάδια (PRASINA). Στη συνέχεια το μονοπάτι, φαρδύ και φανερό περνά μέσα από ζώνη με λειβάδια και στάνες. Στη διαδκλάδωση (MONMON3) ακολουθούμε τον αριστερό κλάδο, ενώ στις δύο επόμενες (MONMON4,MONMON5) ακολουθούμε το δεξιό. Μετά το μονοπάτι γίνεται χωματόδρομος (MONXOM1) και καταλήγει σε διασταύρωση (ΧΟΜΧΟΜ1). Κάνουμε αριστερά κατευθυνόμενοι προς τη μικρή εκκλησία της Φανερωμένης (από το σημείο αυτό μπορούμε να κάνουμε ανάβαση στις "Ντούσκιες"). Από εκεί, πίσω από την εκκλησία, βρίσκουμε αχνό μονοπάτι το οποίο περνά μπροστά από καλύβα και συνεχίζουμε σε πορεία περίπου 30 μοιρών. Από εκεί και για μια απόσταση περίπου 450 μέτρων δεν υπάρχει σαφές μονοπάτι παρά πολλά γιδόστρατα που οδηγούν σε γειτονική στάνη. Από κάποιο σημείο το μονοπάτι γίνεται ευκρινές (FANERO2) και κατηφορίζει αρχικά απότομα. Από εδώ και για περίπου 800 μέτρα περπατάμε σε ένα πολύ μονοπάτι μέσα σε πεύκα και οξιές. Συναντάμε μονοπάτι που έρχεται από τα δεξιά μας και το ακολουθούμε (ΜΟΝΜΟΝ6). Μετά το μονοπάτι φαρδαίνει και καταλήγει σε χωματόδρομο (ΜΟΝΧΟΜ2) τον οποίο ακολουθούμε αριστερά. Καταλήγουμε σε άλλο χωματόδρομο (ΧΟΜΧΟΜ2) τον οποίο ακολουθούμε αριστερά. Μετά από μια σχεδόν αυτονόητη πορεία σε χωματόδρομο και άσφαλτο για περίπου 2 χλμ καταλήγουμε στα Πίσια.

Καταγραφή διαδρομής: Παπαχρήστου Λίνος

Όσιος Πατάπιος - Πίντιζα

Μήκος: 2809 μ.
Υψ. Ανάβαση: 512 μ.
Υψ. Κατάβαση: 62 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 984 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 500 μ.
Τrackpoints: 297

Gerania.Osios_Patapios-Pintiza.gpx

Gerania.Osios_Patapios-Pintiza.plt

Gerania.Osios_Patapios-Pintiza.kml

Το μονοπάτι ξεκινά ανεβαίνοντας τα σκαλοπάτια της Μονής του Οσίου Παταπίου (υψόμετρο 530 μ.) κάνοντας αρίστερά στην εικόνα του Αγίου πριν την είσοδο της Μονής. Η αρχή του μονοπατιού ειναι στα ΒΔ της Μονής και ειναι πολύ καλα σηματοδοτημένο με κίτρινα σημάδια. Η ανάβαση είναι αρκετά απότομη και συνεχίζει έτσι μέχρι  τη Μονή Α. Αποστόλων (870 μ). Η θέα σε όλη την διαδρομή  είναι πανέμορφη . Η συνέχεια του μονοπατιού οδηγεί στο μονοπάτι Πίσια - Πίντιζα - Παναγία Φανερωμένη

Καταγραφή διαδρομής: Γεωργούλης Απόστολος

θεα προς τον ισθμό της Κορίνθου (06-12-2015)