Hellaspath :: Αρχείο ορεινών διαδρομών για GPS στα Ελληνικά βουνά

Διαδρομές

ΜΑΙΝΑΛΟ - Υψ. 1980 μ.

Νομός: Αρκαδίας

Aρχεία Σημείων Προορισμού του Βουνού (Waypoints)
Σύνολο Σημείων Waypoints: 69

Aρχείο Σημείων Προορισμού GPS Exchange (GPX): Mainalo.gpx

Aρχείο Σημείων Προορισμού OziExplorer (WPT): Mainalo.wpt

Aρχείο Σημείων Προορισμού GoogleEarth (KML): Mainalo.kml

Aρχείο Σημείων Προορισμού με όλες τις Διαδρομές: Mainalo_total.kml

Προβολή της λίστας των Σημείων Προορισμού (Waypoints)

Διαδρομές στο βουνό: 4

Λεβίδι - Καταφύγιο Μαινάλου - Ροεινό

ΔΥΤΙΚΟ ΜΑΙΝΑΛΟ: Ελάτη - Ξεροβούνι - Ράδου (διάσχιση)

Αλωνίσταινα-Λεβίδι

Βυτίνα - Βλαχέρνα

Προβολή του Χάρτη σε Νέο Παράθυρο

Λεβίδι - Καταφύγιο Μαινάλου - Ροεινό

Μήκος: 22827 μ.
Υψ. Ανάβαση: 1235 μ.
Υψ. Κατάβαση: 1521 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 1979 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: -237 μ.
Τrackpoints: 1281

Mainalo.Levidi-EOS-Roeino.gpx

Mainalo.Levidi-EOS-Roeino.plt

Mainalo.Levidi-EOS-Roeino.kml

Η διαδρομή ξεκινάει από το χωριό Λεβίδι. Ακολουθούμε τον χωματόδρομο που ξεκινάει από το δυτικό άκρο του χωριού και ανηφορίζει προς το βουνό. Σύντομα μπαίνουμε σε δάσος και ανεβαίνουμε μια μεγάλη ρεματιά η οποία καλύπτεται από πυκνό δάσος.
Δυστυχώς η λήψη μέσα στη ρεματιά ήταν πολύ κακή και η διαδρομή συμπληρώθηκε με το χέρι. Ωστόσο η πορεία είναι μάλλον προφανής.
Μετά το τέλος της ρεματιάς έχουμε και οπτική επαφή με την κορυφή (Πρ. Ηλίας 1980μ.), ενώ η βλάστηση περιορίζεται κατά πολύ και τα πράγματα γίνονται εύκολα. Μετά την ανάβαση στην κορυφή κατευθυνόμαστε προς το καταφύγιο. Από το καταφύγιο συνεχίζουμε για Μουρτζιά (1794 μ.) και Αϊδίνη ή Αϊντινή (1849 μ.) με κατάληξη το χωριό Ροεινό.
Η καταγεγραμμένη πορεία περνάει από ένα τριγωνομετρικό ύψους 1761μ αλλά δεν περνάει από τις ψηλές κορφές της Μουρτζιάς και του Αϊδίνη. Αντίθετα, τις παρακάμπτει τραβερσάροντας πιο χαμηλά. Η διαδρομή ακολουθεί την ωραία κορυφογραμμή της Μουρτζιάς με πολύ καλή θέα. Μετά το διάσελο Μουρτζιάς - Αϊδίνη μπαίνουμε σε μονοπάτι που βγάζει εύκολα στο Ροεινό μέσω μιας δροσερής πηγής.
Πρόκειται για μεγάλη (περίπου 24χλμ) και ενδιαφέρουσα διάσχιση του Μαινάλου. Ωστόσο θα πρέπει να προειδοποιήσουμε ότι σε αρκετά σημεία της διαδρομής καταφύγιο - Ροεινό η βλάστηση ειναι πολύ πυκνή και θα σας δυσκολέψει.
Η διαδρομή καταγράφηκε σε εκδρομή του ΦΟΠ τον Νοέμβριο του 2003.

Καταγραφή διαδρομής: Κανελλόπουλος Νίκος

ΔΥΤΙΚΟ ΜΑΙΝΑΛΟ: Ελάτη - Ξεροβούνι - Ράδου (διάσχιση)

Μήκος: 9517 μ.
Υψ. Ανάβαση: 679 μ.
Υψ. Κατάβαση: 708 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 1569 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: -237 μ.
Τrackpoints: 365

Mainalo.Xerovouni-Elati-Radon.gpx

Mainalo.Xerovouni-Elati-Radon.plt

Mainalo.Xerovouni-Elati-Radon.kml

Η πορεία ξεκινάει από το χωριό Ελάτη το οποίο βρίσκεται σε υψόμετρο 1220 μ.. Συγκεκριμένα αφήνουμε το αμάξι λίγο πιο κάτω στην τοποθεσία Επτακαρβελού σε χαρακτηριστική πηγή: (με μια γουλιά νερό από την πηγή χωνεύεις εφτά καρβέλια) και ένα πανέμορφο εκκλησάκι στην αριστερή μεριά του δρόμου απέναντι από την πηγή. Στην αρχή περπατάμε στην άσφαλτο και μετά δεξιά σε μεγάλο χαρακτηριστικό χωματόδρομο-μονοπάτι. Η διαδρομή κινείται μέσα σε πυκνό δασός από ελατα, μαύρα πεύκα καστανιές και κέδρους. Η σηματοδότηση είναι αραιή ως ανύπαρκτη και απαιτείται μεγάλη προσοχή διότι αν χαθούμε στο δάσος, η έξοδος προς κοντινό χωριό είναι δύσκολη και απαιτούνται καλές γνώσεις προσανατολισμού.
Ας πάρουμε τα πράγματα λοιπόν από την αρχή. Αφού μπούμε στο χωματόδρομο-μονοπάτι, συνεχίζουμε με εναλλαγές πότε σε χωματόδρομο πότε σε μονοπάτι, ώσπου φτάνουμε σε αριστερή χαρακτηριστική στροφή , όπου μπαίνουμε σε μονοπάτι μέσα σε ρεματιά. Κινούμαστε σε αυτή (κάποιες φορές σε χωματόδρομο-μονοπάτι) και φτάνουμε σε μεγάλο διάσελο. Συνεχίζουμε με προσοχή (βρισκόμαστε πια μέσα σε πυκνό δάσος) μέχρι το σημείο στο οποίο κατευθυνόμαστε αριστερά και προχωράμε μέχρι να βρούμε την θέση για κορυφή, που αν θέλουμε την πραγματοποιούμε. Αν κάνουμε κορυφή, (στην οποία δεν φαίνονται και πολλά πράγματα λόγω του πυκνού δασούς), κατεβαίνουμε από τα ίδια και συνεχίζουμε μέσα στο δασός μέχρι να φτάσουμε σε χαρακτηριστικό χωματόδρομο όπου αν τον ακολουθήσουμε, βγαίνουμε στο χωριό Ράδου.
Η διάρκεια της διαδρομής είναι περίπου 5:30 Π 6:00 ώρες.

Καταγραφή διαδρομής: Κυμπουρόπουλος Σπύρος

Αλωνίσταινα-Λεβίδι

Μήκος: 12646 μ.
Υψ. Ανάβαση: 348 μ.
Υψ. Κατάβαση: 528 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 1635 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 839 μ.
Τrackpoints: 166

Mainalo.Alonistena-Levidi.gpx

Mainalo.Alonistena-Levidi.plt

Mainalo.Alonistena-Levidi.kml

Το μονοπάτι ξεκινάει πάνω από την κεντρική πλατεία-εκκλησία στην Αλωνίσταινα και μέσα από χαρακτηριστική χαράδρα ανεβαίνει ΒΑ και βγαίνει μετά από μισή ώρα σε χωματόδρομο (ΧΟΜ1). Ακολουθούμε το χωματόδρομο και μετά από 700 μέτρα ξαναμπαίνουμε σε μονοπάτι που αρχίζει να ανεβαίνει σε χαράδρα βόρια από την Αγία Τριάδα μέχρι το διάσελο (DIAS2). Στη συνέχεα το μονοπάτι ανηφορίζει μέχρι το (DIAS3) απʼ όπου για πρώτη φορά βλέπουμε και την κορυφή της Οστρακίνας. Συνεχίζουμε τραβερσάροντας τον Ξερακιά, περνάμε από πηγή (PIG) και φτάνουμε στο διάσελο (DIAS4) απʼ όπου αρχίζουμε να κατηφορίζουμε προς το καταφύγιο του Μαινάλου. Από το καταφύγιο ακολουθούμε το χωματόδρομο Ανατολικά για 100 μέτρα και μπαίνουμε στο μονοπάτι για Λεβίδι με κατεύθυνση Βόρια. Περνάμε από 2-3 λιβάδια και φτάνουμε στο διάσελο (DIASS) , τραβερσάρουμε μέχρι το επόμενο διάσελο (DIAS6) απʼ όπου αρχίζει η κατάβαση μέσα από το δάσος μέχρι το χωματόδρομο (ΧΟΜ3). Ακολουθούμε το χωματόδρομο ΒΑ ο οποίος μας βγάζει μετά από 1,5 χιλ. στη πινακίδα που είναι έξω από Λεβίδι και αποτελεί και την αρχή του μονοπατιού.

Καταγραφή διαδρομής: Κυράνης Κώστας

Βυτίνα - Βλαχέρνα

Μήκος: 12075 μ.
Υψ. Ανάβαση: 325 μ.
Υψ. Κατάβαση: 421 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 1532 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 934 μ.
Τrackpoints: 158

Mainalo.Bitinia-Blaxerna.gpx

Mainalo.Bitinia-Blaxerna.plt

Mainalo.Bitinia-Blaxerna.kml

Ξεκινάμε από το κέντρο της Βυτίνας και κατευθυνόμαστε ανατολικά προς το κεντρικό δρόμο Τρίπολι-Πύργος, τον διασχίζουμε (VV-START) και συνεχίζουμε τον χωματόδρομο που μετά από 300 μέτρα περνάει δίπλα από το εκκλησάκι του Αγ. Αθανασίου και γίνεται πλέον κανονικό μονοπάτι με κατεύθυνση βορειανατολική. Συνεχίζουμε μέσα από τη ρεματιά να ανεβαίνουμε και μετά από λίγη ώρα βγαίνουμε στον άσφαλτο που πάει από τη Βυτίνα στο χιονοδρομικό. Διασχίζουμε την άσφαλτο και συνεχίζουμε ανηφορικά μέχρι να βγούμε σε χωματόδρομο (VV-XOM1). Μερικά λεπτά ακόμη ανηφόρας και βγαίνουμε στο ψηλότερο σημείο τη διαδρομής (VV-XOM2) στα 1500, ακριβώς πάνω από τη λάκα Ρούχη. Από το σημείο αυτό αρχίζουμε να κατεβαίνουμε, περνάμε τη λάκα και κατευθυνόμαστε  νοτιανατολικά. Το μονοπάτι γυρίζει βορειανατολικά, ανεβαίνει λίγο και βγαίνει στην άσφαλτο (VV-AS2). Διασχίζουμε την άσφαλτο και κατεβαίνουμε τη ρεματιά, μας βγάζει σε χωματόδρομο και τον ακολουθούμε για μερικά μέτρα οπότε στρίβουμε αριστερά (βόρεια) και αρχίζουμε να ανεβαίνουμε την πλαγιά. Το μονοπάτι γυρίζει ανατολικά και μετά από λίγη ώρα μας βγάζει σε χωματόδρομο τον οποίο ακλουθούμε προς τα δεξιά μας και βγαίνουμε σε διασταύρωση με μια στάνη (VV_STANI). Η κατεύθυνση μας από δω και πέρα είναι συνέχεια βόρεια, αρχίζουμε να κατηφορίζουμε και φτάνουμε σε μια πηγή (VV-PIGI). Συνεχίζουμε να κατεβαίνουμε στο ρέμα, αφήνουμε δεξιά μας το χωματόδρομο που ανεβαίνει στο μοναστήρι της αγίας Ελεούσας και συνεχίζοντας καταλήγουμε σε πλατεία με πηγή που είναι και το τέλος της διαδρομής στα τελευταία σπίτια της Βλαχέρνας.