Hellaspath :: Αρχείο ορεινών διαδρομών για GPS στα Ελληνικά βουνά

Διαδρομές

ΧΕΛΜΟΣ - Υψ. 2355 μ.

Νομός: Αχαΐας

Aρχεία Σημείων Προορισμού του Βουνού (Waypoints)
Σύνολο Σημείων Waypoints: 118

Aρχείο Σημείων Προορισμού GPS Exchange (GPX): Xelmos.gpx

Aρχείο Σημείων Προορισμού OziExplorer (WPT): Xelmos.wpt

Aρχείο Σημείων Προορισμού GoogleEarth (KML): Xelmos.kml

Aρχείο Σημείων Προορισμού με όλες τις Διαδρομές: Xelmos_total.kml

Προβολή της λίστας των Σημείων Προορισμού (Waypoints)

Διαδρομές στο βουνό: 6

Περιστέρα - Κοιλάδα Στύγας - Ψηλή Κορφή

Aνάβαση στην κορυφή Μαδερό

Καλάβρυτα-Ξερόκαμπος (χιονοδρομικό)

Ξερόκαμπος (χιονοδρομικό)-Νεραιδόραχη-Ψηλή Κορφή-Μαυρολίμνη-Ύδατα Στυγός

Διακοφτό-Βουραικός-Ζαρούχλα-Μέγα Σπήλαιο-Καλογεραύλακο-Ξηρόκαμπος (χιονοδρομικό)

Πλανητέρο - Καλόγερος - Ψηλή Κορφή

Αγ. Υάκινθος στα Καλάβρυτα (00-00-0000)

Προβολή του Χάρτη σε Νέο Παράθυρο

Περιστέρα - Κοιλάδα Στύγας - Ψηλή Κορφή

Μήκος: 9657 μ.
Υψ. Ανάβαση: 1461 μ.
Υψ. Κατάβαση: 259 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 2334 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 1038 μ.
Τrackpoints: 729

Xelmos.Peristera-Styga-korifi.gpx

Xelmos.Peristera-Styga-korifi.plt

Xelmos.Peristera-Styga-korifi.kml

Μια ασυνήθιστη ανάβαση στην κορυφή του Χελμού.
Ξεκινάμε από το χωριό Περιστέρα και ακολουθούμε το δρόμο για 5 χλμ προς Μεσορούγι κι από εκεί προς την κοιλάδα της Στύγας. Πιάνουμε το μονοπάτι και λίγο μετά συναντούμε διασταύρωση με το μονοπάτι που έρχεται από Σόλο και Καστράκι. Ανηφορίζουμε μέσα από ρεματιά σε ώμο κάτω από την Νεραιδόραχη και απο εκεί σε μπαλκόνι με ωραία θέα. Κατηφορίζουμε προς επικίνδυνη γλιστερή τραβέρσα πριν τα Ύδατα της Στυγός που την περνάμε με προσοχή και βγαίνουμε στην απέναντι (αριστερή ανεβαίνοντας) όχθη της ρεματιάς. Δεν ακολουθούμε το μονοπάτι-ράμπα που ανεβαίνει από τα Ύδατα της Στύγας στη Μαυρολίμνη. Συνεχίζουμε την πορεία μας ΝΑ, στις ανοικτές πλαγιές της ρεματιάς μέχρι το Νεραιδάλωνο, και απο εκεί στην απόκρυμνη κορυφογραμή μέχρι την Ψηλή Κορφή.

Καταγραφή διαδρομής: Κανελλόπουλος Παναγιώτης

Aνάβαση στην κορυφή Μαδερό

Μήκος: 8400 μ.
Υψ. Ανάβαση: 1297 μ.
Υψ. Κατάβαση: 21 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 2143 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 876 μ.
Τrackpoints: 623

Xelmos.Limni_Madero.gpx

Xelmos.Limni_Madero.plt

Xelmos.Limni_Madero.kml

Μιά ανάβαση στην κορυφή Μαδερό του Χελμού, ξεκινώντας από τη τεχνητή λίμνη Δόξας πάνω από τον αρχαίο Φενεό.
Πρόκειται για χειμερινή ανάβαση με χιόνι. Το καλοκαιρινό μονοπάτι μπορεί να διαφέρει σημαντικά από το καταγραμμένο.

Καταγραφή διαδρομής: Κανελλόπουλος Παναγιώτης

Καλάβρυτα-Ξερόκαμπος (χιονοδρομικό)

Μήκος: 9127 μ.
Υψ. Ανάβαση: 963 μ.
Υψ. Κατάβαση: 172 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 1611 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: -237 μ.
Τrackpoints: 306

Xelmos.Kalabrita-Xerokampos.gpx

Xelmos.Kalabrita-Xerokampos.plt

Xelmos.Kalabrita-Xerokampos.kml

Το μονοπάτι που οδηγεί από τα Καλάβρυτα στο χιονοδρομικό δεν περπατιέται πια τόσο συχνά.

Ξεκινάει μετά από τα τελευταία σπίτια του χωριού και το Καλλιμανοπούλειο Ίδρυμα.

Η διαδρομή εξελίσσεται στο παλιό μονοπάτι που κατέστρεψε η άσφαλτος που οδηγεί στο Χιονοδρομικό Κέντρο. Αφού περάσουμε από τον Αγ. Ιωάννη το Θεολόγο και διασχίσουμε ρέμα, καταλήγουμε στην άσφαλτο την οποία ακολουθούμε για 1200 μ. έως τη διακλάδωση με το χωματόδρομο που κατευθύνεται στους ξύλινους ξενώνες. Λίγο πριν από τα κτίσματα των ξενώνων αρχίζει ένα πολύ καλό μονοπάτι, το οποίο έχει μικρή ανηφορική κλίση μέσα στο πυκνό ελατοδάσος. Το μονοπάτι διασχίζει 2 φορές την άσφαλτο και τελικά καταλήγει στην αρχή του Ξερόκαμπου, στην αρχή της ευθείας του ασφαλτόδρομου, 500 μ. από τα κτίρια του χιονοδρομικού κέντρου.

Ξερόκαμπος (χιονοδρομικό)-Νεραιδόραχη-Ψηλή Κορφή-Μαυρολίμνη-Ύδατα Στυγός

Μήκος: 10121 μ.
Υψ. Ανάβαση: 829 μ.
Υψ. Κατάβαση: 797 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 2351 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 1698 μ.
Τrackpoints: 426

Xelmos.Xerokampos-Neraidoraxi-Psili_Korfi-Stygos.gpx

Xelmos.Xerokampos-Neraidoraxi-Psili_Korfi-Stygos.plt

Xelmos.Xerokampos-Neraidoraxi-Psili_Korfi-Stygos.kml

Η διαδρομή ξεκινάει από το παρκινγκ του χιονοδρομικού. Ανηφορίζουμε μέσα από τις πίστες κινούμενοι αριστερά κοντά στην πολύ χαρακτηριστική πλαγιά που ορίζει το αριστερό μέρος του χιονοδρομικού.

Αφού περάσουμε και το πάνω σαλέ ανεβαίνουμε το χαρακτηριστικό λούκι-πίστα δίπλα στη πλαγιά της Νεραιδόραχης. Στο πάνω μέρος του λουκιού βλέπουμε το (κλειστό) καταφύγιο που βρίσκεται στη θέση Πουλιού Βρύση. Δεν ανεβαίνουμε στο καταφύγιο αλλά συνεχίζουμε τη πορεία στη πίστα και μετά δεξιά από αυτή μέχρι το διάσελο της Νεραιδόραχης όπου συναντάμε χωματόδρομο. Κινούμενοι πάνω στη ράχη προς τα αριστερά (ΒΑ) συναντάμε διαδοχικά το τηλεσκόπιο Αρίσταρχος, τον τερματισμό του λίφτ του χιονοδρομικού και τέλος την κορυφή της Νεραιδόραχης (2338 μ.)

Επιστρέφουμε στο χωματόδρομο και τον ακολουθούμε έως τις στάνες στη θέση Επάνω Λιθάρι (70'). Από τις στάνες έχουμε οπτική επαφή με τη Ψηλή Κορφή (2355 μ.) στην οποία φτάνουμε κινούμενοι περιφερειακά του Επάνω Κάμπου.

Επιστρέφουμε στο διάσελο κάτω από τη κορυφή και κατηφορίζουμε στο οροπέδιο του Επάνω Κάμπου και από εκεί στη Μαυρολίμνη, τη μοναδική αλπική λίμνη της Πελοποννήσου που είναι παγετωνικής προέλευσης. Από τη Μαυρολίμνη κατηφορίζουμε στα Ύδατα της Στυγός όπου συναντούμε το μονοπάτι που έρχεται από Περιστέρα.

Μήκος: 24032 μ.
Υψ. Ανάβαση: 1326 μ.
Υψ. Κατάβαση: 574 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 1701 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 0 μ.
Τrackpoints: 539

Xelmos.Diakofto-Zarouxla-Mega_Spileio-Xirokampos.gpx

Xelmos.Diakofto-Zarouxla-Mega_Spileio-Xirokampos.plt

Xelmos.Diakofto-Zarouxla-Mega_Spileio-Xirokampos.kml

Η διαδρομή στο πρώτο μέρος της ακολουθεί τη γραμμή του οδοντωτού σιδηρόδρομου που για περισσότερο από 100 χρόνια συνδέει το Διακοφτό με τα Καλάβρυτα. Επειδή διασχίζουμε τα τούνελ του τραίνου, πριν ξεκινήσουμε μαθαίνουμε τα δρομολόγια για να μη συμπέσουμε με το τραίνο μέσα στα τούνελ.

Ξεκινάμε από το Διακοφτό περνώντας μέσα από χωράφια με ελιές και λεμονιές. Στα πρώτα χιλιόμετρα της διαδρομής μπαίνουμε σε στενό με κόκκινες βραχοσκεπές, περνάμε από την πρώτη πηγή και συναντάμε το σταθμό στα Νιάματα. Περνάμε τα ανηφορικά δόντια και φτάνουμε στο σταθμό Τρίκλια και στη συνέχεια, προχωρώντας ανηφορικά, συναντάμε την πηγή των Τρικλίων. Συνεχίζουμε στις Πόρτες, το στενότερο σημείο του φαραγγιού, όπου υπάρχουν δύο γέφυρες κι ένα τούνελ. Τελικά καταλήγουμε στην Κάτω Ζαχλωρού και από εκεί ανηφορίζουμε στη μονή του Μεγάλου Σπηλαίου, πάνω από το δρόμο Διακοφτού Καλαβρύτων.

Ακολουθούμε το δρόμο που μπαίνει στο μοναστήρι, περνάμε μπροστά από αυτό και συνεχίζουμε στον ίδιο δρόμο ο οποίος γίνεται χωματόδρομος και μετά μονοπάτι. Κατευθυνόμαστε προς το μνημείο των καλόγηρων και των λαϊκών επισκεπτών της μονής που εκτελέστηκαν από τους Γερμανούς και από εκεί στη θέση Ψηλός Σταυρός από όπου οι Γερμανοί γκρέμισαν αρκετούς καλόγερους τον Δεκέμβρη του 1943, στο ολοκαύτωμα των Καλαβρύτων. Το σημείο έχει όμορφη θέα προς το Βουραϊκό.

Από εκεί κατηφορίζουμε για λίγο προς μια ρεματιά, και παρακάμπτοντας βράχους, αρχίζουμε ανάβαση μέσα στο δάσος, προς το διάσελο που βλέπουμε απέναντι μας. Μόλις φτάσουμε στο διάσελο, συναντάμε πηγή και την κατάληξη ενός χωματόδρομου. Είμαστε στη ράχη που χωρίζει τον Λαδοπόταμο από τον Βουραϊκό και από εδώ και πέρα το μονοπάτι ακολουθεί τον σωλήνα.

Το μονοπάτι τραβερσάρει κατά μήκος της ράχης από την δεξιά πλευρά (Νότιοδυτικά). Βγαίνουμε ξανά στη ράχη και κατηφορίζουμε από την άλλη μεριά, προς τα αριστερά (Νότιοανατολικά). Περνάμε από ξέφωτο, φτάνουμε στην ρεματιά, και αρχίζουμε να ανεβαίνουμε ακολουθώντας την. Συναντάμε το πέτρινο αυλάκι που έδωσε στη περιοχή το όνομα Καλογεραύλακο και αντικαταστάθηκε με το σωλήνα. Περνάμε κι άλλες φορές το ρέμα, παρακάμπτουμε καταρράκτη και τελικά φτάνουμε στο δρόμο, τον οποίο ακολουθούμε από εδώ και πέρα.

Συναντάμε αριστερά μας διασταυρώσεις με μονοπάτι και χωματόδρομο που φεύγουν ΒΑ για τη Λίμνη Τσιβλού. Συνεχίζουμε στο δρόμο και φτάνουμε στη θέση Λιβάδι Λουκά. Μετά το Λιβάδι Λουκά συνεχίζουμε στο δρόμο που φεύγει αριστερά (ΝΑ), κάτω από τη Μισοράχη. Ο δρόμος καταλήγει στον Ξερόκαμπο και το χιονοδρομικό. Η καταγραμμένη διαδρομή μας όμως κάνει μια παραλλαγή. Πριν ο δρόμος πάρει την ανηφόρα για Ξερόκαμπο, στρίβουμε αριστερά και φτάνουμε στη θέση Κρύα Βρύση. Από εκεί ακολουθώντας μονοπάτι (που συναντάει το δρόμο δεξιά του), καταλήγουμε στον Ξερόκαμπό. Το παρκινγκ του χιονοδρομικού είναι κοντά και φτάνουμε ως εκεί ακολουθώντας πότε μονοπάτια και πότε δρόμο.

Πλανητέρο - Καλόγερος - Ψηλή Κορφή

Μήκος: 10106 μ.
Υψ. Ανάβαση: 1629 μ.
Υψ. Κατάβαση: 16 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 2306 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 693 μ.
Τrackpoints: 765

Xelmos.Platitero-Kalogeros-Psili_Korfi.gpx

Xelmos.Platitero-Kalogeros-Psili_Korfi.plt

Xelmos.Platitero-Kalogeros-Psili_Korfi.kml

Η διαδρομή ξεκινά από την πλατεία - καφενείο του χωριού Πλανητέρο. Πηγαίνουμε δυτικά της πλατείας όπου υπάρχει τσιμεντένιος δρόμος που καταλήγει σε χωματόδρομο. Στην πρώτη διασταύρωση πηγαίνουμε δεξιά και σε 300 μ περίπου συναντάμε τα κόκκινα σημάδια του μονοπατιού.Ακολουθούμε το μονοπάτι αρχικά Β-ΒΑ για 600 μ περίπου, στην συνέχεια Δ προς Καστριά για 200μ. Μετα ξεκινά το ελατόδασος. Κινούμαστε σε ανηφορικό μονοπάτι αρχικά ΒΔ για 400μ και στη συνέχεια ΒΑ για άλλα 400 μ. Στη συνέχεια ακολουθούμε το μονοπάτι που έχει μικρή κλίση Α για 1 km πεερίπου μέχρι τον Καλόγερο (1372μ). Εκεί υπάρχει και γεωδαιτικό σημείο. Στην συνέχεια κινούμαστε βόρεια για 2,5 χλμ περίπου έχοντας τον Προφήτη Ηλία ανατολικά (2282μ) μέχρι να φτάσουμε στο διάσελο Ανώνυμης (1941 μ) και Προφήτη Ηλία. Η ανώνυμη κορυφή απέχει από το διάσελο περίπου 350 μ Δυτικά. Απο το σημείο αυτό φαίνεται και η δυτική περιοχή της Νεραϊδοράχης χωρίς να είναι ορατό ακόμη το τηλεσκόπιο. Ακολουθούμε Α-ΝΑ την κορυφογραμμή για 900 μ περίπου όπου πηγαίνουμε αριστερά κατηφορικά προς την Πέτρινη βρύση ενώ δεξιά ανηφορίζει προς Προφήτη Ηλία. Απο το σημείο αυτό σε 600 μ φτάνουμε στην πέτρινη Βρύση (κοκκινόβρυση). Απο εκεί ακολουθούμε τον χωματόδρομο ανατολικά για 1000μ περίπου που καταλήγει σε μονοπάτι μέχρι σημείου που εχει θέα στα χτένια και την Ψηλή κορφή. Μετα πηγαίνουμε αριστερά Β για 800μ μέχρι το διάσελο Ανώνυμης (2318μ) και Ψηλής Κορφής. Ανηφορίζουμε δεξιά Α για 200μ μέχρι την Ψηλή Κορφή.

Καταγραφή διαδρομής: Μαλασιώτης Σωτήρης

Πλατεία Πλανητέρου (07-07-2018)

Θέα προς Πλανητέρο (07-07-2018)

Θέα προς Καστριά (07-07-2018)

Καλόγερος (1372μ) (07-07-2018)

Θέα προς Βάλτο (07-07-2018)

Μεγάλο έλατο (07-07-2018)

Πόρτα (07-07-2018)

Στρούγκα (07-07-2018)

Ανώνυμη (1941μ) (07-07-2018)

Θέα προς χτένια - Ψηλή Κορφή (07-07-2018)

Ψηλή Κορφή (2355μ) (07-07-2018)