Hellaspath :: Αρχείο ορεινών διαδρομών για GPS στα Ελληνικά βουνά

S | M | L

HellasPath :: Αρχείο ορεινών διαδρομών για GPS στα Ελληνικά βουνά

Διαδρομές

ΑΥΓΟ (Νότιας Πίνδου) - ΜΑΡΟΣΑ - ΛΟΥΠΑΤΑ - Υψ. 2148 μ.

Νομός: Τρικάλων

Aρχεία Σημείων Προορισμού του Βουνού (Waypoints)
Σύνολο Σημείων Waypoints: 134

Aρχείο Σημείων Προορισμού GPS Exchange (GPX): Avgo.gpx

Aρχείο Σημείων Προορισμού OziExplorer (WPT): Avgo.wpt

Aρχείο Σημείων Προορισμού GoogleEarth (KML): Avgo.kml

Aρχείο Σημείων Προορισμού με όλες τις Διαδρομές: Avgo_total.kml

Προβολή της λίστας των Σημείων Προορισμού (Waypoints)

Ένας ενιαίος ορεινός όγκος είναι το συγκρότημα των κορυφών Λουπάτας - Μαρόσας - Αυγού του Νομού Τρικάλων. Στο συγκρότημα αυτό εντάσσουμε τα βουνά από ανατολή προς δύση:

• Μαυροπούλι 1721μ  (βρίσκεται μεταξύ των χωριών Καλόγεροι, Βροντερό και Στουρναρέικα)

• Λουπάτα με κορυφές τη Λουπάτα 2066μ, Φούρκα 2064μ και Αυγό 1629μ

Μήκος: 20770 μ.
Υψ. Ανάβαση: 1512 μ.
Υψ. Κατάβαση: 1559 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 2150 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 869 μ.
Τrackpoints: 743

Avgo.Drosoxori-Avgo-Pyrra.gpx

Avgo.Drosoxori-Avgo-Pyrra.plt

Avgo.Drosoxori-Avgo-Pyrra.kml

Το Δροσοχώρι (παλιά ονομασία Τυφλοσέλι) είναι χτισμένο σε υψόμετρο 950 μ. Ανηφορίζουμε στη δασωμένη πλαγιά πάνω από το χωριό με ΝΝΔ κατεύθυνση. Διασταυρώνουμε δρόμους και ρέμα και βγαίνουμε στα γυμνά λίγο κάτω από τα 1500 μ. Συναντάμε στάνες και πηγή που το νερό της δεν πίνεται και κατευθυνόμαστε προς τη κορυφογραμμή πάνω μας. Μόλις φτάσουμε κάτω από τη κορυφογραμμή στρεφόμαστε ΝΑ, παράλληλα και κάτω από τη κορυφογραμμή. Συναντάμε πηγή και βγαίνουμε στη κορυφογραμμή λίγο μετά τη κορυφή Τρανό Μαντρί (1647 μ.). Συνεχίζουμε στη κορυφογραμμή με κατεύθυνση το ύψωμα Αη-Λιας (ή Τσούμα Κουφού κατά τους χάρτες της ΓΥΣ) το οποίο παρακάμπτουμε από δεξιά (Α). Κατευθυνόμαστε πάντα ΝΑ σε κορυφογραμμή και παρακάμπτουμε το επόμενο ύψωμα Μεσοβούνι από δεξιά (Δ). Τραβερσάρουμε κάτω δεξιά (Δ) από τη προκορφή Κάτω Αυγό (2077 μ.) και λίγο πριν τα 1900 μ. στρεφόμαστε ΒΑ και ανηφορίζουμε στο διάσελο ανάμεσα σε αυτή και τη κύρια κορυφή. Από το διάσελο, με ΝΝΑ πορεία, φτάνουμε εύκολα σε 20΄ στο Αυγό (2148 μ). Για την κατάβαση επιστρέφουμε στο διάσελο και κατηφορίζουμε ΒΑ προς το χωριό Πύρρα. Συναντάμε πηγή και πριν μπούμε στο δάσος, συναντάμε δρόμο τον οποίο η καταγραμμένη διαδρομή ακολουθεί συνεχώς για 10 χλμ μέχρι τη Πύρρα.

Καταγραφή διαδρομής: Σιδηράς Γιώργος

Γελαδαριά - κορυφή Λουπάτα 2066μ

Μήκος: 4975 μ.
Υψ. Ανάβαση: 870 μ.
Υψ. Κατάβαση: 60 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 2063 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 1178 μ.
Τrackpoints: 392

Avgo.Geladaria-Loupata.gpx

Avgo.Geladaria-Loupata.plt

Avgo.Geladaria-Loupata.kml

Η διαδρομή ανάβασης από την τοποθεσία Γελαδαριά στη κορυφή Λουπάτα είναι ίσως η ομορφότερη και συντομότερη διαδρομή για την κορυφή της Λουπάτας 2066μ. Τα Γελαδαρία είναι ένα μεγάλο λιβάδι 2χλμ στο δασικό δρόμο από Κόρπ προς Νεραϊδοχώρι. Λίγα μέτρα μετά το λιβάδι στα δεξιά υπάρχει δασικός δρόμος με κατεύθυνση προς τη Λουπάτα. Αρχικά ο δρόμος περνά από το ποτάμι και ανηφορίζει για λίγα μέτρα. Στην πρώτη φουρκέτα αφήνουμε το δρόμο και ανηφορίζουμε τον τρακτερόδρομο που ακολουθεί μια μικρή ράχη. Λίγο ψηλότερα συναντάμε ξανά το δρόμο που αφήσαμε και το τέμνουμε κάθετα συνεχίζοντας την ράχη. Η διαδρομή ακολουθεί συνεχώς την ράχη και τέμνει ξανά το δρόμο για δεύτερη φορά. Σε υψόμετρο 1450 μέτρα περίπου η ράχη γίνετε ομαλότερη και υπάρχει μεγάλο λιβάδι/ξέφωτο από φτέρες. Από εδώ και έπειτα το μονοπάτι δεν είναι ευδιάκριτο αλλά ακολουθούμε την πλαγιά μπροστά μας καταλήγοντας ξανά στην ράχη όπου φτάνουμε σε ξέφωτο στα 1500 μέτρα. Εδώ τα έλατα αραιώνουν και σε περίπου 300 μέτρα φτάνουμε στο γυμνό βουνό στην τοποθεσία Αστραποκαμένος. Από εδώ φαίνετε το Πυροφυλάκιο προς το οποίο και κατευθυνόμαστε ακολουθώντας συνεχώς τη ράχη. Η διαδρομή συναντά το δασικό δρόμο προς το Πυροφυλάκιο αλλά δεν ακολουθούμε ποτέ το δρόμο. Οι τρείς κούκοι πριν το Πυροφυλάκιο είναι ένα από τα σημεία στη ράχη πριν την κορυφή, από όπου λίγα μέτρα μετά βρίσκετε το Πυροφυλάκιο. Από το Πυροφυλάκιο για την κορυφή ακολουθούμε την κορυφογραμμή, κινούμενοι λίγο προς την ανατολική πλαγία αφού η δυτική είναι απότομη. Αφού περάσουμε 2 προ-κορυφές φτάνουμε στην ψηλότερη (LOYPATA1) στην οποία δεν υπάρχει κολωνάκι. Το κολωνάκι βρίσκετε στην κορυφή Φούρκα (LOYPATA) ίσως από λάθος κατά την κατασκευή. Για διαδρομή ανάβασης απαιτούνται περίπου 3 ώρες.

Διάσελο - κορυφή Μαυροπούλι 1721μ

Μήκος: 2523 μ.
Υψ. Ανάβαση: 348 μ.
Υψ. Κατάβαση: 31 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 1712 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 1395 μ.
Τrackpoints: 248

Avgo.Diaselo-Mavropouli.gpx

Avgo.Diaselo-Mavropouli.plt

Avgo.Diaselo-Mavropouli.kml

Από το διάσελο (DIASELO) του δρόμου από την τοποθεσία Κορπ προς Στουρναραίϊκα με την οναμασία Διασέλα, ξεκινά η πιο εύκολη αλλά όμορφη διαδρομή προς την κορυφή Μαυροπούλι. Αρχικά ακολουθούμε τον εγκαταλειμμένος δρόμο που ξεκινά από το διάσελο με βορειοανατολική κατεύθυνση μέχρι το τέλος απόσταση μικρότερη από ένα χιλιόμετρο, μέχρι την ομαλή ράχη. Μετά τραβερσάρουμε τις πλαγίες με τα ελάχιστα έλατα μέχρι που συναντάμε την βρύση φτιαγμένη από το δασαρχείο το 1977 (BRYSH-BOSKOTOPOI). Από εδώ μπροστά μας υψώνετε η πλαγιά της κορυφής και είναι εμφανές το μονοπάτι που ανεβαίνει κατευθείαν επάνω περνώντας από τον αυχένα (AYXENAS) και φτάνοντας στην βάση της κορυφής. Η διαδρομή προς την κορυφή είναι πιο ανηφορική μέχρι την κορυφή Μαυροπούλι 1721μ (MAYROPOULI). Ο χρόνος ανάβασης είναι περίπου 1 ώρα, ενώ από ην κορυφή λόγο της θέσης έχουμε πολύ καλή θέα προς όλο τον ορεινό όγκο του Νομού Τρικάλων.

Μαυροπούλι 1721μ. (14-11-2014)

Νεραϊδοχώρι - Μαρόσα - Όρνιο

Μήκος: 6742 μ.
Υψ. Ανάβαση: 1131 μ.
Υψ. Κατάβαση: 132 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 2021 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 1018 μ.
Τrackpoints: 647

Avgo.Neraidoxori-Marosa-Ornio.gpx

Avgo.Neraidoxori-Marosa-Ornio.plt

Avgo.Neraidoxori-Marosa-Ornio.kml

Η διαδρομή αυτή είναι η πιο εύκολη για την ανάβαση στη Μαρόσα με αφετηρία τη γέφυρα κάτω από χωριό Νεραϊδοχώρι. Φτάνοντας στο Νεραϊδοχώρι από Ελάτη κατηφορίζουμε στη διασταύρωση αριστερά προς το κέντρο του χωρίου (πλατεία). Φτάνοντας στην πλατεία συνεχίζουμε τον δρόμο μέχρι το τέλος του χωρίο (κατώτερο τμήμα) όπου η άσφαλτος σταματά και συνεχίζει χωματόδρομος και τον οποίο ακολουθούμε μέχρι τη γέφυρα στο ποτάμι.

Η καταγεγραμμένη διαδρομή ξεκινά από τη γέφυρα, Στα 20 μέτρα αφού περάσουμε τη γέφυρα αφήνουμε το κεντρικό χωματόδρομο και ακολουθούμε το τρακτερόδρομο αριστερά και προς τα επάνω. Ο τρακτερόδρομος (υποτυπώδεις ανηφορικός δρόμος) κατασκευάστηκε για να περάσει ο αγωγός ύδρευσης του Νεραϊδοχωρίου από τις πηγές της Μαρόσας. Ωστόσο ο δρόμος αυτός αποτελεί το μοναδικό μονοπάτι αφού έκλεισε από έλατα και ακολουθεί το μονοπάτι που προϋπήρχε προς τη Μαρόσα. Ακολουθώντας τον δρόμο του αγωγού συναντάμε σύντομα το κεντρικό δρόμο προς Ελάτη-Πύρρα και αφού το διασχίσουμε συνεχίζουμε την ανηφορική πορεία μας. Λίγο μετά συναντάμε στο χωματόδρομο προς τη Μαρόσα (κεραίες) και το Αυγό και τον τέμνουμε ξανά συνεχίζοντας το δρόμο του αγωγού. Στην επόμενη φορά που το συναντάμε συνεχίζουμε από το δασικό δρόμο αλλά μετά από 600 μέτρα τον αφήνουμε και συνεχίζουμε από το δρόμο του αγωγού στα αριστερά μας. Μετά από αρκετή ώρα στο δρόμο του αγωγού που περνά μέσα από όλο και πιο αραιό δάσος ελάτη ξανασυναντά το δρόμο που οδηγεί προς τις κεραίες της Μαρόσας αλλά και πάλι τον τέμνουμε και συνεχίζουμε το δρόμο του αγωγού. Λίγο ψηλότερα το δάσος σταματά και μπαίνουμε στο αλπικό πεδίο το οποίο τα τελευταία χρόνια έχει καλυφτεί από χαμηλή βλάστηση (κέδρους) και κάνει την διάβαση δυσκολότερη.

Συνεχίζοντας την ανάβαση πάνω στην ομαλή ράχη συναντάμε του ψηλούς μεταλλικούς πασσάλους που χρησιμοποιούνταν παλιότερα για τη μέτρηση του ύψους του χιονιού. Η διαδρομή κινείτε στα δεξιά της απότομης ράχης της Φούρκας (Λουπάτα) με στόχο τον αυχένα (1850μ) μεταξύ Λουπάτας και Μαρόσας. Το πεδίο εδώ είναι καθαρά αλπικό και πολύ εύκολο να ακολουθήσετε την πορεία προς την κορυφή, ωστόσο απαιτείτε προσοχή σε περίπτωση ομίχλης.

Από τον αυχένα (Λουπάτα-Μαρόσα) ακολουθούμε την κορυφογραμμή στα δεξιά που οδηγεί στην κορυφή της Μαρόσας (κορυφογραμμή) που σύντομα οδηγεί στην κορυφή της Μαρόσας 1967μ (δεν υπάρχει τριγωνομετρικό). Από την Μαρόσα ακολουθώντας την κορυφογραμμή προς τα δυτικά και κατεβαίνοντας υψομετρικά περίπου 100 μέτρα φτάνουμε στον αυχένα μεταξύ Μαρόσας – Όρνιου. Από εδώ η απότομη ράχη μας οδηγεί κατευθείαν στην κορυφή του Όρνιου με το κολωνάκι 2022μ. (Τριγωνομετρικό Σημείο του Στρατού) η οποία δεν είναι η ψηλότερη. Η ψηλότερη κορυφή του Όρνιου είναι η επιβλητική κορυφή από πίσω σε απόσταση 200 μέτρα μακρύτερα.

Η ανάβαση στην κορυφή του Όρνιου είναι δύσκολη για πεζοπόρους και θέλει ιδιαίτερη προσοχή. Η κλασική διαδρομή για το Όρνιο είναι αρχικά κατεβαίνοντας ένα στενό απότομο μονοπατάκι από τη δεξιά (δυτική) πλευρά της κόψης και ανεβαίνοντας τη χορταριασμένη ράμπα που φαίνεται δεξιά από την απότομη ράχη. Η χορταριασμένη ράμπα είναι πολύ επικίνδυνη όταν τα χόρτα είναι υγρά αφού η κλίση ξεπερνά τις 45 μοίρες. Η απόκρημνη κόψη (60 μέτρα) σαν μαχαίρι είναι η πιο ασφαλής για αυτούς που έχουν εμπειρία στην αναρρίχηση αφού είναι δυσκολίας περίπου III- UIAA.

Προσοχή: Στην καταγραφή του αρχείου δεν υπάρχει η ανάβαση στην ψηλότερη κορυφή αλλά μόνο στο κολωνάκι!

Καταγραφή διαδρομής: Κρούπης Νικόλαος

Στο αλπικό πεδίο με κατεύθυνση τον αυχένα μεταξύ Φούρκας (Λουπάτα) και Μαρόσας (26-10-2013)

Η κορυφή Φούρκα της Λουπάτας, με το απότομο πέρασμα από την ράχη προς τη Μαρόσα (26-10-2013)

Οι κορυφές της Λουπάτα όπως φαίνονται από την κορυφή της Μαρόσας (26-10-2013)

Αριστερά η ψηλότερη κορυφή του Όρνιου και δεξιά η κορυφή με το κολωνάκι (26-10-2013)

Η κορυφή Όρνιο 2044μ όπως φαίνται από την κορυφή με το κολωνάκι 2022μ (26-10-2013)

Η διαδρομή από την κόψη είναι πιο δύσκολη από την χορταριασμένη ράμπα δεξιά (κλασική) (00-00-0000)

Ανεβαίνοντας στο Όρνιο από την κόψη (26-10-2013)

Τζιατζιάς - Κούκος - Χιονοδρομικό Περτουλίου

Μήκος: 5307 μ.
Υψ. Ανάβαση: 397 μ.
Υψ. Κατάβαση: 437 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 1446 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 1167 μ.
Τrackpoints: 609

Avgo.Tziatzias-Koukos-Xionodromiko.gpx

Avgo.Tziatzias-Koukos-Xionodromiko.plt

Avgo.Tziatzias-Koukos-Xionodromiko.kml

Η διαδρομή αυτή είναι μια εύκολη αλλά όμορφη πεζοπορική στο δάσος του Περτουλίου αποφεύγοντας τους δασικούς δρόμους. Η αφετηρία είναι ο αυχένας Τζατζιά 1240 μέτρα στο σύνορο Ελάτης - Περτουλίου που βρίσκεται 6 χλμ μετά την Ελάτη και 2 χλμ πριν το χιονοδρομικό. Φτάνοντας στο Τζατζία με το αυτοκίνητο πριν τον αυχένα συναντάμε ένα δασικό δρόμο αριστερά και ένα επίσης δρόμο αριστερά μετά τον αυχένα. Η διαδρομή ξεκινά λίγα μέτρα μετά το πρώτο δασικό και πηγαίνει πίσω από το εικόνισμα μέσα στο δασός. ακολουθώντας την ομαλή ράχη από πυκνό δάσος ελάτης φτάνουμε στην πρώτη κορυφή της Λύξας την Πυραμίδα 1305μ όπου υπάρχει μικρό ξέφωτο και τριγωνομετρικό κολωνάκι. Στην συνέχει κατηφορίζουμε προς τα λιβάδια της Λύξας όπου περνάμε δίπλα από ένα μικρό κτίσμα από τσιμεντόλιθούς όπου ήταν παλιότερα εγκαταστημένοι οι τηλεοπτικοί αναμεταδότες (χαμηλότερη σημείο). και ανηφορίζουμε στην κύρια ράχη μέσα στο δάσος μέχρι την κορυφή Κούκος 1445μ όπου υπάρχουν κεραίες κινητής τηλεφωνίας αλλά και αναμεταδότες τηλεοπτικών καναλιών. Φτάνοντας στις κεραίες  συνεχίζουμε τη ομαλή ράχη στα δεξιά που οδηγεί μετά από 2 χλμ στην κορυφή του χιονοδρομικού. Από εδώ εύκολα μπορεί κάποιος να φτάσει στο τερματισμό ακολουθώντας τις πίστες αλλά εμείς συνεχίζουμε την ράχη στα αριστερά που περνά μια μαγούλα και στην επόμενη κορυφούλα Κορομηλιά ΙΙ κατηφορίζουμε βόρεια. Εκεί συναντάμε το δασικό που τον περνάμε κάθετά και στον επόμενο αυχένα στρίβουμε δεξιά προς το ρυάκι που μας οδηγεί πίσω στην βάση του Χιονοδρομικού Περτουλίου.

Κόρπ - Μαυροπούλι

Μήκος: 3696 μ.
Υψ. Ανάβαση: 554 μ.
Υψ. Κατάβαση: 82 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 1724 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 1247 μ.
Τrackpoints: 315

Avgo.Korp-Mavropouli.gpx

Avgo.Korp-Mavropouli.plt

Avgo.Korp-Mavropouli.kml

Από τη θέση Κόρπ 1250μ όπου φτάνει ασφαλτόδρομος ξεκινά το μονοπάτι για την κορυφή Μαυροπούλι. Η διαδρομή αυτή ακολουθεί το μονοπάτι Ε4 μέχρι την βάση της κορυφής από όπου μετά το αφήνει και ανηφορίζει για την κορυφή Μαυροπούλι.

Για να φτάσει κανείς στη θέση Κορπ, 4 χλμ μετά την Ελάτη στρίβει αριστερά στην φουρκέτα προς Βλάχα και αφού διασχίσει τη Βλάχα μετά από 4 χλμ φτάνει στο οροπέδιο του Κορπ όπου κατασκευάζεται μεγάλο αθλητικό κέντρο. Στο Κόρπ υπάρχει βρύση δεξιά του δρόμου. Η διαδρομή ξεκινά ακριβώς απέναντι από την βρύση διασχίζοντας τα λιβάδια για 100 μέτρα και στρίβοντας δεξιά ένα ανηφορικό τρακτερόδρομο. Ακολουθεί το τρακτερόδρομο για περίπου 400 μέτρα και μετά τραβερσάρει δεξιά το πυκνό δάσος. Η διαδρομή είναι σηματοδοτημένη με άσπρες κορδέλες. Το μονοπάτι περνά μέσα από πυκνό δάσος ελάτης και κινείτε πάνω στην βόρεια ομαλή ράχη του βουνού. Περνά δίπλα από την ομαλή κορυφή  1372μ όπου υπάρχει τριγωνομετρικό και φτάνει στο αλπικό στα 1500 μέτρα. Εκεί κάνει τραβέρσα από τα δεξιά τις αλπικές πλαγιές και κατηφορίζει λίγο μέχρι τη συμβουλή των δυο μικρών κοιλάδων. Στο σημείο αυτό αφήνουμε το μονοπάτι Ε4 και ακολουθούμε την αριστερή κοιλάδα από τις δυο που οδηγεί ακριβώς κάτω από την κορυφή. Στο τέλος καταλήγει σε πλαγιές με μεγαλύτερη κλίση με χόρτο μέχρι την κορυφή του Μαυροπούλι στα 1721μ. Η διαδρομή διασχίζει δάσος ιδιαίτερου φυσικού κάλους και είναι ήπιας δυσκολίας και προτείνετε σε αρχάριους.

Καλόγηροι - σπηλιά Νεράιδας

Μήκος: 931 μ.
Υψ. Ανάβαση: 178 μ.
Υψ. Κατάβαση: 31 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 913 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 753 μ.
Τrackpoints: 83

Avgo.Kalogiroi-spilia_Neraidas.gpx

Avgo.Kalogiroi-spilia_Neraidas.plt

Avgo.Kalogiroi-spilia_Neraidas.kml

Από το κέντρο του χωριού Καλόγηροι (730μ) ανηφορίζουμε το δρόμο κάθετα στο κεντρικό δίπλα από το άγαλμα του Εχένικου. Μετά από 40 μέτρα ανηφορικού δρόμου στα αριστερά υπάρχει ταβέρνα-ουζερί το Έντεκα. Ακριβώς δίπλα στην ταβέρνα ξεκινά στα αριστερά το μονοπάτι.
Αρχικά είναι πλακόστρωτο και συναντά τσιμεντόδρομο και τον ακολουθεί για λίγα μέτρα. Στο τέλος του τσιμεντόδρομου αρχίζει το ορειβατικό μονοπάτι που ελίσσεται ανάμεσα σε αγροκτήματα. Λίγο ψηλότερα περνά δίπλα από μεγάλη δεξαμενή νερού (την αφήνει στα αριστερά) όπου το μονοπάτι χωρίζει σε δυο διαδρομές (διασταύρωση). Η διαδρομή ακολουθεί το αριστερό μονοπάτι που κινείται μέσα με μικρό αυλάκι που τρέχει νερό και φτάνει σε μεγάλο λιβάδι (αγρόκτημα). Στο αγρόκτημα θέλει προσοχή γιατί το μονοπάτι χάνετε. Ακριβώς στο μεγάλο λιβάδι, το μονοπάτι πηγαίνει τελείως αριστερά, οριζόντια χωρίς να ανεβεί σε υψόμετρο και μπαίνει μέσα σε φτερούσιο (πεδίο με φτέρες). Από εδώ και με μετά το μονοπάτι είναι ευδιάκριτο και τραβερσάρει διαρκώς την πλαγιά του βουνού προς τα αριστερά. Κινείται μέσα σε δάσος από έλατα, καστανιές και λίγα πεύκα.

Το μονοπάτι συναντά ένα παλιό τσιμενταύλακα το οποίο το διασχίζει κάθετα. Το κύριο μονοπάτι φτάνει στην ράχη του βουνού. Για την είσοδο στη σπηλιά, 50 μέτρα πριν τη ράχη, το μονοπάτι περνά πάνω σε βραχώδες πεδίο. Ακριβώς στο σημείο που είναι βραχώδες κατηφορίζουμε, τραβερσάροντας αριστερά μια σχετικά απότομη ράμπα που φτάνει στην ράχη (απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή). Το σπήλαιο της Νεράιδας ή Αράιδας (905μ) βρίσκεται 20 μέτρα μετά την ράχη. Το σπήλαιο πρόκειται για μια σπηλιά βάθους περίπου 15 μέτρων με μικρούς σταλακτίτες. Το σπήλαιο δεν έχει εξερευνηθεί από ειδικούς για την ιστορία του και πιθανές επεκτάσεις. Η θέα από τη σπηλιά είναι υπέροχη προς το Κόζιακα και τα χωρία Ελάτη και Κοτρώνι.
Ο χρόνος ανάβασης είναι περίπου 45 λεπτά.

Καταγραφή διαδρομής: Κρούπης Νικόλαος

Σπηλιά Νεράιδας ή Αράιδας (20-08-2023)

Η θέα από την σπηλιά προς τον Κόζιακα (20-08-2023)

Δροσοχώρι - Αυγό 2.146μ - Νεραϊδοχώρι

Μήκος: 21874 μ.
Υψ. Ανάβαση: 2043 μ.
Υψ. Κατάβαση: 2131 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 2146 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 838 μ.
Τrackpoints: 1905

Avgo.Drosoxori-Avgo-Neraidoxori.gpx

Avgo.Drosoxori-Avgo-Neraidoxori.plt

Avgo.Drosoxori-Avgo-Neraidoxori.kml

Η διαδρομή αποτελεί την πιο κλασική διάσχιση του Αυγού, μια μεγάλη σε μήκος διαδρομή χωρίς δυσκολίες. Φτάνοντας στην πλατεία του χωριού Δροσοχώρι (παλιό ονομασία Τυφλοσελί) 920μ  προχωράμε στην ανηφόρα μπροστά και λίγο αριστερά. Στα 30 μέτρα μετά την πλατεία συναντάμε στα αριστερά το μονοπάτι που διασχίζει το χωριό μέχρι την δεξαμενή. Στην δεξαμενή περνά από πίσω και αριστερά και ανηφορίζει ακολουθώντας μικρό και παλιό τρακτερόδρομο. Η διαδρομή είναι διαρκώς ανηφορική χωρίς μεγάλη κλίση και διασχίζει το πυκνό δάσος ελάτης. Στο δασικό που συναντά δεν τον ακολουθεί αλλά περνά απέναντι και συνεχίζεις το μονοπάτι. Στα 1470 μέτρα  υψόμετρο φτάνει στο αλπικό όπου υπάρχει μικρό κτίριο για τη διαμονή των κτηνοτρόφων και βρύση για νερό. Από εκεί και μετά το μονοπάτι αλλάζει πορεία και κατευθύνεται νοτιοανατολικά μέχρι τη κεντρικά ράχη του βουνού. Από την ράχη και μετά η διαδρομή διατρέχει την ράχη με τραβέρσες πότε από αριστερά και πότε από δεξιά. Η απόσταση μέχρι την βάση της κορυφής είναι μεγάλη αλλά καλύπτετε γρήγορα διότι δεν έχει μεγάλη υψομετρική διαφορά. Η προτεινόμενη διαδρομή τραβερσάρει την βάση της κύριας κορυφής και φτάνει στα νότια της κορυφής στα 1850μ. Τέλος ακολουθώντας την τελικά νότια ράχη οδηγεί στην κορυφή του Αυγού 2146μ. Η κατάβαση γίνεται από τις βόρειες πλαγίες κάνοντας αρχικά ένα μεγάλο ζήτα και κινούμενοι προς τα αριστερά (δυτικά) με κατεύθυνση αρχικά την ποτίστρα και πιο χαμηλά το μαντρί του Αυγού. Στο μαντρί φτάνει ο δασικός δρόμος από το Νεραϊδοχώρι τον οποίο και ακολουθούμε διασχίζοντας το Κακόρεμα μέχρι να φτάσουμε στην διασταύρωση με το δασικό προς Μαρόσα. Λίγο χαμηλότερα κόβουμε τις φουρκέτες του δρόμου ακολουθώντας το μονοπάτι μέχρι  την γέφυρα στον Νεραϊχωρίτη ποταμό. Από εκεί και μετά παίρνουμε το κεντρικό δρόμο που όταν συναντά το ρεματάκι κάτω από το χωρίο ακολουθεί το ανηφορικό μονοπάτι παράλληλα με το ρεματάκι μέχρι την πλατεία του χωριού αποφεύγοντας την μακριά φουρκέτα. Η διαδρομή τερματίζει στην πλατεία του Νεραϊδοχωρίου.