Hellaspath :: Αρχείο ορεινών διαδρομών για GPS στα Ελληνικά βουνά

Εισαγωγή
Χάρτης Βουνών
Νέες Διαδρομές
Διαδρομές
Αναζήτηση Διαδρομών
Νέες Φωτογραφίες
Ποιοί είμαστε
Oδηγίες χρήσης του αρχείου
Oδηγίες καταγραφής Διαδρομών
Xρήσιμα Links
Διαδρομές στο Διαδίκτυο
Αποστολή Διαδρομής
Αποστολή Φωτογραφιών
Forum
Eπικοινωνία
Αρθρογραφία
English

Μέγεθος Γραμματοσειράς:
S | M | L

HellasPath :: Αρχείο ορεινών διαδρομών για GPS στα Ελληνικά βουνά


Διαδρομές

 ΜΥΚΗΝΕΣ - Υψ. 416 μ.

Νομός: Αργολίδας




Aρχεία Σημείων Προορισμού του Βουνού (Waypoints)
Σύνολο Σημείων Waypoints: 10

Aρχείο Σημείων Προορισμού GPS Exchange (GPX): Mykines.gpx

Aρχείο Σημείων Προορισμού OziExplorer (WPT): Mykines.wpt

Aρχείο Σημείων Προορισμού GoogleEarth (KML): Mykines.kml

Aρχείο Σημείων Προορισμού με όλες τις Διαδρομές: Mykines_total.kml

Προβολή της λίστας των Σημείων Προορισμού (Waypoints)

Διαδρομές στο βουνό: 1

1.

Αρχαίος Μυκηναϊκός δρόμος Μυκηνών-Πρόσυμνας

Προβολή του Χάρτη σε Νέο Παράθυρο


Αρχαίος Μυκηναϊκός δρόμος Μυκηνών-Πρόσυμνας

Μήκος: 11213 μ.
Υψ. Ανάβαση: 367 μ.
Υψ. Κατάβαση: 363 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 419 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 183 μ.
Τrackpoints: 294

Προβολή της διαδρομής στο Google Maps

Παρουσίαση αναλυτικού προφίλ της διαδρομής

Mykines.Arxaios_Mykinaikos_Dromos.gpx

Mykines.Arxaios_Mykinaikos_Dromos.plt

Mykines.Arxaios_Mykinaikos_Dromos.kml

Ένα από τα σημαντικότερα τεχνικά έργα των Μυκηναίων είναι η Μυκηναϊκή οδός η οποία συνέδεε την ακρόπολη των Μυκηνών με τη περιοχή της Πρόσυμνας.

Η οδός κατασκευάσθηκε περίπου στο 1.300 π.χ., και η επιμελημένη κατασκευή της δείχνει την μεγάλη σημασία που είχε για τις Μυκήνες η γρήγορη και άνετη μεταφορά του λαδιού, του κρασιού, του σταριού και των κτηνοτροφικών προϊόντων από την Πρόσυμνα και τις Λίμνες.

Η διαδρομή μας ξεκινάει στο δρόμο ανάμεσα στον αρχαιολογικό χώρο της ακρόπολης των Μυκηνών και στο μουσείο. Ακολουθεί τον καλύτερα διατηρημένο Μυκηναϊκό δρόμο ο οποίος ακολουθεί την χαράδρα του ποταμού Χάβου. Περνάει την γέφυρα κοντά στη τοποθεσία "Δραγονέρα" και από το πέρασμα ανάμεσα στους λόφους Κοντοβούνι και Σάρα ανεβαίνει στο λόφο Κοντοβούνι. Από την ακρόπολη μέχρι το πέρασμα η οδός έχει τελείως διαβρωθεί, καθώς το βραχώδες υπόστρωμα δεν είναι ασβεστόλιθος αλλά φλύσχης. Ενώ ο ασβεστόλιθος αντιστέκεται στη διάβρωση, το στρώμα του φλύσχη διαβρώνεται σταθερά και γρήγορα, με συνέπεια η οδός να διατηρηθεί μόνο στα σημεία όπου ήταν κατασκευασμένη πάνω σε ασβεστόλιθο. Προφανώς τα προληπτικά μέτρα όπως οι οχετοί, τα οποία περιγράφονται παρακάτω και τα οποία ελήφθησαν εναντίων της διαβρώσεως κατά τη διάρκεια δυνατών βροχοπτώσεων, δεν έφεραν κάποιο αποτέλεσμα εδώ.

Το καλύτερα διατηρημένο κομμάτι του δρόμου αναπτύσσεται πάνω στη νότια πλαγιά του Κοντοβουνίου. Η οδός πλάτους 2,20 μέτρων, ακολουθεί κατά προσέγγιση την περιμετρική διαδρομή 400 μέτρων στη νότια πλαγιά του Κοντοβουνίου. Η απότομη πλαγιά καθιστούσε αναγκαίο έναν τοίχο αντιστηρίξεως ο οποίος σε ορισμένα σημεία έχει διατηρηθεί σε ύψος 1 μέτρου και πλέον. Σε αυτόν τον τοίχο αντιστηρίξεως παρατηρούμε συχνές οπές απορροής (αποχετεύσεως), που φθάνουν τις 25 στα πιο προσιτά σημεία, αν και πολύ περισσότερες θα πρέπει να βρίσκονται κρυμμένες κάτω από την πυκνή βλάστηση. Αυτοί οι υπόγειοι αγωγοί, κατασκευασμένοι σε γενικές γραμμές με τη μορφή της υπέρθυρης δοκού, ισχυροποιούσαν την κατασκευή πάνω στο ασβεστολιθικό υπόστρωμα και ήταν τοποθετημένες σε ακανόνιστα διαστήματα, ανάλογα με τις ανάγκες. Κάτω από τον τοίχο αντιστηρίξεως στην ανατολική πλαγιά του Κοντοβουνίου βρέθηκε θραύσμα από κεραμικό οχετό το οποίο δείχνει ότι τουλάχιστον κάποιοι από τους οχετούς ήταν εφοδιασμένοι με πήλινες εξόδους. Το γεγονός ότι η οδός ήταν στρωμένη ακριβώς επάνω στο εκτεθειμένο βραχώδες υπόστρωμα πρέπει να σημαίνει ότι ο ασβεστόλιθος ήταν τόσο απογυμνωμένος κατά τη Μυκηναϊκή περίοδο όσο είναι και σήμερα. Επομένως η βλάστηση πάνω στους ασβεστολιθικούς λόφους δεν πρέπει να ήταν πολύ διαφορετική από τη σημερινή θαμνώδη βλάστηση. Το οικοδομικό υλικό της οδού είναι ο τοπικός ασβεστόλιθος, κομμένος πρόχειρα σε ογκόλιθους κυκλώπειων διαστάσεων. Σε ορισμένα σημεία ο αρχικός τοίχος έχει ανακατασκευαστεί τη σύγχρονη εποχή για να στηρίζει πεζούλες καλλιεργημένες με ελιές.

Μετά από την έκταση 700 μέτρων καλοδιατηρημένης οδού, στην ανατολική πλαγιά του Κοντοβουνίου, η διάβρωση της ασταθούς ασβεστολιθικής αργίλου έχει και πάλι εξαφανίσει σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, την οδό. Πρόσφατες εκσκαφές επιτάχυναν την καταστροφή σε αυτό το σημείο. Ακριβώς πριν από την ρεματιά ανάμεσα στο Κοντοβούνι και το Χαρβάτι προς τα βόρεια, η οδός εμφανίζεται ξανά και διασχίζει τις κορυφές από τις δύο ρεματιές, σχηματίζοντας δύο γέφυρες, η ανατολικότερη των οποίων αναφέρεται ως Λυκοτρούπι .

Από το Λυκοτρούπι ακολουθούμε δρόμο που θα μας οδηγήσει σε μυκηναϊκό τάφο και από εκεί, αφού περάσουμε την άσφαλτο, σε προϊστορικό οικισμό στο λόφο Μαστό. Ξαναβγαίνουμε στην άσφαλτο και την ακολουθούμε για 3 χλμ μέχρι τη Πρόσυμνα (παλαιό όνομα Μπερμπάτι).

Κείμενο: Παναγιώτης Ψύχας http://www.tirins.gr/mycroad.html

Καταγραφή διαδρομής: Σιδηράς Γιώργος


Η γέφυρα στη τοποθεσία Δρακονέρα (Φωτ.: Παναγιώτης Ψύχας) (00-00-0000)

Ο αρχαίος μυκηναϊκός δρόμος (Φωτ.: Παναγιώτης Ψύχας) (00-00-0000)

οπές απορροής (αποχετεύσεως) (Φωτ.: Παναγιώτης Ψύχας) (00-00-0000)

οπή απορροής (αποχετεύσεως) (Φωτ.: Παναγιώτης Ψύχας) (00-00-0000)

Η γέφυρα Λυκοτρούπι (Φωτ.: Παναγιώτης Ψύχας) (00-00-0000)

Χάρτης της περιοχής με τη διαδρομή (Φωτ.: Παναγιώτης Ψύχας) (00-00-0000)

Χάρτης της περιοχής με τους αρχαίους δρόμους (Φωτ.: Παναγιώτης Ψύχας) (00-00-0000)


© 2009-2024 Hellas Path Team
Σχεδιασμός και κατασκευή της σελίδας Νίκος Κρούπης