Hellaspath :: Αρχείο ορεινών διαδρομών για GPS στα Ελληνικά βουνά

Διαδρομές

ΚΑΛΛΙΔΡΟΜΟ - Υψ. 1419 μ.

Νομός: Φθιώτιδας

Aρχεία Σημείων Προορισμού του Βουνού (Waypoints)
Σύνολο Σημείων Waypoints: 70

Aρχείο Σημείων Προορισμού GPS Exchange (GPX): Kallidromo.gpx

Aρχείο Σημείων Προορισμού OziExplorer (WPT): Kallidromo.wpt

Aρχείο Σημείων Προορισμού GoogleEarth (KML): Kallidromo.kml

Aρχείο Σημείων Προορισμού με όλες τις Διαδρομές: Kallidromo_total.kml

Προβολή της λίστας των Σημείων Προορισμού (Waypoints)

Το Καλλίδρομο (παλαιότερη ονομασία Σαρώματα), είναι βουνό της Στερεάς Ελλάδας με υψόμετρο 1.419 μέτρα (κορυφή Γκιόζα). Βρίσκεται στον νομό Φθιώτιδας μεταξύ του βόρειου Ευβοϊκού κόλπου και της κοιλάδας του Κηφισού ποταμού και καλύπτει το μεγαλύτερο τμήμα της επαρχίας της Λοκρίδας. Βόρεια συνδέεται με την Οίτη. Το Καλλίδρομο είναι από τα χαμηλότερα βουνά στα οποία κυριαρχεί το έλατο. Κυρίως η βόρεια πλευρά του καλύπτεται από πυκνό ελατοδάσος. Το βουνό ωστόσο έχει ποικιλία βλάστησης και κατά τόπους φύονται μαυρόπευκα και δρυς, και σε χαμηλότερα υψόμετρα αείφυλλα πλατύφυλλα. Στις πλαγιές του σχηματίζονται αρκετά υδάτινα ρεύματα ενώ κοντά στην κορυφή του σχηματίζεται η μικρή λίμνη Νευρόπολη.

Η περιοχή του Καλλίδρομου έχει πλούσια ιστορία. Στην αρχαιότητα στους πρόποδές του και στις πλαγιές του ιδρύθηκαν πολυάριθμες πόλεις, όπως η Δρυμαία, το Τεθρώνιο καθώς και οι Θερμοπύλες. Η περιοχή του Καλλιδρόμου ήταν χωρισμένη μεταξύ δύο ελληνικών φύλων. Η δυτική του πλευρά άνηκε στους Φωκείς και η ανατολική του, στους Λοκρούς.

Σήμερα το Καλλίδρομο διαθέτει αξιόλογες διαδρομές για πεζοπορία. Στις πλαγιές του διεξάγεται συχνά το ράλι Ακρόπολις. Στο Καλλίδρομο κατασκευάζεται μία από τις μεγαλύτερες σήραγγες της Ελλάδας που θα χρησιμοποιείται από την νέα σιδηροδρομική γραμμή Τιθορέας - Δομοκού (τμήμα του σιδηροδρομικού άξονα Αθηνών - Θεσσαλονίκης).

Διαδρομές στο βουνό: 2

Δαμάστα - Παλιοσουβάλα - Καταφύγιο - Ελευθεροχώρι - Δαμάστα

Δριμαία – κορυφή Γκιόζα

Προβολή του Χάρτη σε Νέο Παράθυρο

Δαμάστα - Παλιοσουβάλα - Καταφύγιο - Ελευθεροχώρι - Δαμάστα

Μήκος: 28634 μ.
Υψ. Ανάβαση: 1337 μ.
Υψ. Κατάβαση: 1387 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 1297 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 540 μ.
Τrackpoints: 1576

Προβολή της διαδρομής στο Google Maps

Παρουσίαση αναλυτικού προφίλ της διαδρομής

Kallidromo.Damasta-Paliosoubala-Katafigio-Eleytheroxori-Damasta.gpx

Kallidromo.Damasta-Paliosoubala-Katafigio-Eleytheroxori-Damasta.plt

Kallidromo.Damasta-Paliosoubala-Katafigio-Eleytheroxori-Damasta.kml

Μέρος Α: Δαμάστα - Παλιοσουβάλα

Από τη μονή Δαμάστας, ακολουθούμε τον ασφαλτόδρομο που οδηγεί προς την εθνική οδό (κατεύθυνση ανατολική) και μετά από 350 μ συναντάμε διασταύρωση (DAMCROSS) όπου ξεκινά χωματόδρομος. Εκεί υπάρχουν ταμπέλες του ΕΟΣ Λαμίας. Ακολουθούμε το χωματόδρομο.
Σε 1.9 χλμ συναντάμε διακλάδωση (XOMDIAKL) όπου ακολουθούμε τον αριστερό κλάδο (υπάρχουν και σημάδια).
Μετά από 950 μ, και αφού ο δρόμος έχει κάνει ήδη μια φουρκέτα, ξεκινά στα αριστερά μας μονοπάτι (XOMONARI), το οποίο και ακολουθούμε. Το μονοπάτι ακολουθεί την ίδια κατεύθυνση με το δρόμο, ανεβαίνει όμως πιό απότομα παρακάμπτοντας δύο φουρκέτες του δρόμου (στο χάρτη μας φαίνονταν παράκαμψη και για την πρώτη φουρκέτα την οποία όμως δεν ακολουθήσαμε).
Μετά από 220 μ το μονοπάτι ξανασυναντά το χωματόδρομο (MONXOMEFTH), τον διασχίζει και συνεχίζει στην ίδια κατεύθυνση παρακάμπτοντας μια ακόμη φουρκέτα.
Ανηφορίζουμε ακολουθώντας το μονοπάτι, συναντάμε διακλάδωση με μικρό μονοπάτι όπου κάνουμε αριστερά (DIAKLARI), ένα μικρό ξέφωτο (XEF1) και διασχίζουμε και πάλι το χωματόδρομο συνεχίζοντας ευθεία (MONXOMEFT2). Εδώ τελειώνει και ο χωματόδρομος και συνεχίζουμε αποκλειστικά σε μονοπάτι.
Το μονοπάτι ανηφορίζει μέσα σε πυκνή βλάστηση. Είναι αρκετα φανερό και στην πορεία συναντάμε τετράγωνα κόκκινα σημάδια σε άσπρο πλαίσιο πάνω στα δέντρα. Σε 350 μ από την τελευταία συνάντησή μας με το χωματόδρομο, συναντάμε διακλάδωση (DIAKLARI2) με άλλο δευτερεύον μονοπάτι στην οποία κάνουμε αριστερά.
Σε άλλα 210 μ συναντάμε παρόμοια διακλάδωση στην οποία επίσης κάνουμε αριστερά. Σε 770 μ συναντάμε μικρό ξέφωτο (XEF2), μετά ένα άλλο με μια περιοδική λιμνούλα (XEFLIMNOULA) και καταλήγουμε σε σημείο όπου συναντιούνται δύο μικρά ρέματα (2REMATA). Στο σημείο αυτό φεύγει στα δεξιά μας εγκαταλειμένος χωματόδρομος αλλά δεν τον ακολουθούμε παρότι σε κάποιες πέτρες υπάρχουν σημάδια. Συνεχίζουμε την πορεία μας στον ίδιο προσανατολισμό διασχίζοντας τα ρέματα.
Μετά τα ρέματα το μονοπάτι διέρχεται από ξέφωτο (XEF3) όπου είναι λίγο ασαφές. Δε μας δημιουργεί όμως πρόβλημα καθώς ακολουθώντας πορεία 45ο καταλήγουμε σε χωματόδρομο (MONXOMDEX) στον οποίο κάνουμε δεξιά.
Ακολουθούμε το χωματόδρομο για 350 μ και μετά από μια φουρκέτα του τον εγκαταλείπουμε και ακολουθούμε μονοπάτι που φεύγει δεξιά μας (XOMONDEX).
Το μονοπάτι διασχίζει ξέφωτο (XEF4) και καθώς δεν υπάρχουν δέντρα η όδευση είναι πολύ ασαφής. Αν ακολουθήσουμε από το χωματόδρομο σταθερή πορεία 100ο μετά από 200 μ καταλήγουμε σε χωματόδρομο (MONXOMDEX2). Από το σημείο αυτό και μέχρι την Παλιοσουβάλα, η πορεία μας γίνεται αποκλειστικά σε χωματόδρομους.
Ο δρόμος που ακολουθούμε μετά από 250 μ διασχίζει ένα ρέμα (DIASΧREM) και μετά από άλλα 900 μ συναντά άλλο χωματόδρομο (XOMXOMARI) τον οποίο ακολουθούμε αριστερά.
Μετά από 700 μ συναντάμε διασταύρωση όπου κάνουμε δεξιά (XOMXOMDEX) και μετά από άλλα 400 μ καταλήγουμε σε χωματόδρομο τον οποίο ακολουθούμε αριστερά (XOMXOMARI2).
Μετά από 500 μ συναντάμε μικρό χωματόδρομο στα αριστερά μας (XOMXOMEFT2) αλλά εμείς συνεχίζουμε ευθεία. Αμέσως μετά συναντάμε διακλάδωση (XOMXOMARI3) όπου ακολουθούμε τον αριστερά κλάδο.
Μετά από 900 μ συναντάμε πηγή με ποτίστρα, όπου μπορούμε να πιούμε νερό, και συνεχίζουμε στον ίδο δρόμο.
Μετά από άλλα 900 μ συναντάμε δευτερεύοντα χωματόδρομο (XOMXOMEFT3) αλλά εμείς συνεχίζουμε ευθεία και μπαίνουμε σε ζώνη με μεγάλα λειβάδια. Μετά από 400 μ συναντάμε στα αριστερά μας δεξαμενή (DEXAMENI).
Μετά από άλλα 400 μ συναντάμε μικρό χωματόδρομο που φεύγει λοξά δεξιά μας (XOMXOMDEX2). Εδώ Βρισκόμαστε στην περιοχή της Παλιοσουβάλας, όπου κατά περιόδους σχηματίζεται μια λίμνη. Μέχρι το σημείο αυτό έχουμε διανύσει 11.4 χλμ και έχουμε ανέβει 440 μ υψομετρικής διαφοράς.
Η Παλιοσουβάλα είναι ένα ιδανικό μέρος για στάση ή και κατασκήνωση. Τους θερμούς μήνες προσοχή στα κουνούπια!

Μέρος Β: Παλιοσουβάλα - Κορυφή - Καταφύγιο
Ακολουθούμε το μικρό χωματόδρομο που βρήκαμε στην Παλιοσουβάλα, ο οποίος σταδιακά στενεύει και γίνεται μονοπάτι το οποίο οδεύει σε πορεία περίπου 150ο. Αρχικά υπάρχουν κάποια κόκκινα σημάδια σε πέτρες και δέντρα αλλά σύντομα η όδευση γίνεται ασαφής. Όταν εμείς πραγματοποιήσαμε τη διαδρομή, ίσως κάναμε κάποιο λάθος με αποτέλεσμα να ανέβουμε από πάρα πολύ δύσβατες ρεματιές. Το σημείο στο οποίο πιθανότατα κάναμε το λάθος είναι το waypoint LATHOS. Μάλλον στο σημείο αυτό έπρεπε να διατηρήσουμε την πορεία μας στις 150ο και να μην ακολουθήσουμε μια ρεματιά η οποία αρχικά έμοιαζε με μονοπάτι... Η διαδρομή που είναι αποτυπωμένη στο αρχείο plt είναι αυτή που ακολουθήσαμε και την οποία δε σας συστήνουμε να ακολουθήσετε. Η σωστή διαδρομή πρέπει να βρίσκεται περίπου 80 μ αριστερότερα, μέσα σε ομαλότερη ρεματιά.
Μετά από 1.6 χλμ πορείας σε ανηφορικό μονοπάτι, συντάμε χωματόδρομο (MONXOMDEX3) τον οποίο ακολoυθούμε δεξιά.
Μετά από 650 μ συναντάμε στα δεξιά μας μικρό προσκυνητάρι και μετά από άλλα 500 μ, σε μια δεξιά στροφή του δρόμου, βρίσκουμε στα αριστερά μας το μονοπάτι (CRGIOZA) για την ψηλότερη κορυφή του Καλλιδρόμου: την κορυφή Γκιόζα, με υψόμετρο 1419 μ. Στο ξεκίνημα η σήμανση είναι κάπως αραιή αλλά η πλαγιά είναι βατή, και ακολουθώντας σταθερή πορεία 60ο φτάνουμε στην κορυφή (KOLONAKI) μετά από 400 μ ανάβασης.
Κατεβαίνουμε από την ίδια διαδρομή και συνεχίζουμε από το χωματόδρομο που αφήσαμε. Μετά από 1 χλμ συναντάμε μονοπάτι στα αριστερά μας (υπάρχουν σημάδια) το οποίο και ακολουθούμε (XOMONARI2).  Μετά από 300 μ το μονοπάτι συναντά ξανά το δρόμο και τον διασχίζει συνεχίζοντας ευθεία (MONXOMEFT3).
Το μονοπάτι περνά μέσα από ένα μικρό λειβάδι και η όδευση του είναι ασαφής. Διατηρώντας όμως σταθερή πορεία περίπου ανατολική (270ο) καταλήγουμε μετά από 200 μ ξανά στο χωματόδρομο (MONXOMDEX4) πάνω σε μια στροφή έχοντας παρακάμψει μια φουρκέτα του.
Ακολουθούμε το χωματόδρομο δεξιά και μετά από 300 μ συναντάμε διασταύρωση όπου κάνουμε δεξιά (XOMXOMDEX2).
Μετά από 2700 μ πορείας στο χωματόδρομο, συναντάμε διασταύρωση όπου κάνουμε αριστερά (XOMXOMARI3).
Σε άλλα 300 μ βρίσκουμε στα δεξιά μας εγκαταλειμμένο χωματόδρομο τον οποίο και ακολουθούμε (XOMXOMDEX2). Μετά από 200 μ συναντάμε στα δεξιά μας άλλο μικρό χωματόδρομο αλλά δεν τον ακολουθούμε, κατευθυνόμαστε αριστερά.
Μετά από άλλα 350 μ συναντάμε διακλάδωση όπου κάνουμε αριστερά (XOMXOMARI4). Ο χωματόδρομος που ακολουθούμε, μετά από 200 μ κάνει μια απότομη αριστερή στροφή και κατηφορίζει με κατεύθυνση 240ο προς τη λίμνη.
Σε 550 μ μετά τη στροφή, συναντάμε άλλο χωματόδρομο που έρχεται από τα δεξιά μας (XOMXOMDEX3). Αν τον ακολουθήσουμε, μετά απο 500 μ πορείας καταλήγουμε στο καταφύγιο. Αν πάμε ευθεία καταλήγουμε στη λίμνη του Καλλιδρόμου (αναφέρεται και ως λίμνη Νεβρόπολης). Είναι μια περιοδική λίμνη, η οποία αργά την άνοιξη εξαφανίζεται. Είναι ένα ιδανικό σημείο για στάση και κατασκήνωση, αν μπορείτε να αντέξετε τα ολονύχτια κοάσματα των εκατοντάδων βατράχων που βρίσκονταί σε αυτή...
Μέχρι το καταφύγιο (CAT) έχουμε διανύσει 20.8 συνολικά χιλιόμετρα.

Μέρος Γ: Καταφύγιο - Ελευθεροχώρι - Δαμάστα
Ο δρόμος που μας έφερε στο καταφύγιο είναι ουσιαστικά εκείνος που ακολουθούμε για το Ελευθεροχώρι. Το μονοπάτι ή οδεύει παράλληλα με το δρόμο, ή εξομαλύνει κάποιες στροφές του.
Στα 250 μ από το καταφύγιο συναντάμε διασταύρωση στην οποία κάνουμε αριστερά (XOMXOMARI5).
Σε άλλα 250 μ, σε ένα ξέφωτο (XEF5), συναντάμε διασταύρωση όπου επίσης κάνουμε αριστερά.
Σε άλλα 200 μ, μπαίνουμε σε ένα ακόμη ξέφωτο και ο δρόμος κάνει μια απότομη στροφή αριστερά. Εμείς συνεχίζουμε ευθεία διατηρώντας τον ίδιο προσανατολισμό και βρίσκουμε το μονοπάτι, το οποίο μετά από 300 μ καταλήγει και πάλι στο δρόμο (MONXOMDEX5). Εκεί συνεχίζουμε στο δρόμο δεξιά
Σε άλλα 200 μ συναντάμε δεξιά μας μια ακόμη παραλλαγή του μονοπατιού (XOMONDEX) που μπορούμε να ακολουθήσουμε. Η παραλλαγή αυτή καταλήγει ξανά στο δρόμο μετά από 200 περίπου μέτρα, τον διασχίζει ξανά και περνά στα αριστερά του. Σύμφωνα με το χάρτη μας το μονοπάτι παραμένει στα αριστερά του δρόμου και οδεύει παράλληλα με αυτόν. Στη διαδρομή όμως που ακολουθήσαμε, διασχίσαμε ξανά το δρόμο και οδεύσαμε στα δεξιά του.
Συναντώντας ένα περιφραγμένο κτήμα με αγροικία (KTIMA), κάναμε αριστερά και ακολουθήσαμε χωματόδρομο, ο οποίος κατηφορίζοντας αφήνει στα δεξιά του μια στέρνα (STERNA) και μετά από 300 μ καταλήγει σε φαρδύ χωματόδρομο (XOMXOMDEX4) τον οποίο ακολουθούμε δεξιά.
Μετά από 500 μ, εκεί που ο χωματόδρομος κάνει μια απότομη δεξιά στροφή, ευθεία μπροστά μας συνεχίζει το μονοπάτι, το οποίο αφού παρακάμψει 2 φουρκέτες του χωματόδρομου, οδεύει παράλληλα με αυτόν στα αριστερά του και λίγο πιο ψηλά από αυτόν. Μετά από 300 μ το μονοπάτι κατηφορίζει προς το δρόμο και ενώνεται με αυτόν.
Μετά από 250 μ συναντάμε στα αριστερά μας μεγάλη δεξαμενή (DEXAMENI). Λίγα μέτρα πιο μετά, υπάρχει διακλάδωση όπου ακολουθούμε το δεξιό κλάδο και αφού περάσουμε απο μια παιδική κατασκήνωση (CAMP) καταλήγουμε σε ασφαλτόδρομο τον οποίο ακολουθούμε δεξιά.
Μετά από 250 μ συναντάμε διασταύρωση όπου ακολουθούμε ασφαλτόδρομο που πηγαίνει δεξιά. Προς τα εκεί δείχνει μια ταμπέλα "προς μονή Δαμάστας".
Μετά από 200 μ ο ασφαλτόδρομος περνά από το νεκροταφείο του Ελευθεροχωρίου, γίνεται χωματόδρομος (XOMSTART) και συνεχίζει προς τη μονή Δαμάστας όπου και καταλήγει μετά από 3.5 χλμ.
Στη μονή Δαμάστας ολοκληρώνουμε την κυκλική μας πορεία, έχοντας διανύσει συνολικά 30.6 χλμ σε μονοπάτια, και χωματόδρομους.

Καταγραφή διαδρομής: Παπαχρήστου Λίνος

Δριμαία – κορυφή Γκιόζα

Μήκος: 8686 μ.
Υψ. Ανάβαση: 919 μ.
Υψ. Κατάβαση: 48 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 1417 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 545 μ.
Τrackpoints: 791

Προβολή της διαδρομής στο Google Maps

Παρουσίαση αναλυτικού προφίλ της διαδρομής

Kallidromo.Drimaia-Gkioza.gpx

Kallidromo.Drimaia-Gkioza.plt

Kallidromo.Drimaia-Gkioza.kml

Η διαδρομή ξεκινάει από το άνω μέρος του χωρίου Δριμαία από υψόμετρο 555 μέτρα. Αρχικά ακολουθεί κακής βατότητας δασικό που ανηφορίζει κατευθείαν προς το βουνό δεξιά από το ρεματάκι. Η κλίση του βουνού αρχικά είναι μικρή και το δρομάκι συναντά κάθετα τον κεντρικό δασικό δρόμο που ανεβαίνει στο βουνό. Συναντώντας τον δασικό δεν τον ακολουθούμε αλλά πηγαίνουμε κάθετα στο μονοπάτι δίπλα στο ρεματάκι. Το μονοπάτι μπαίνει σε δάσος από πουρνάρια και θάμνους και θέλει προσοχή στην εύρεσή του. Το μονοπάτι περνά δίπλα από δυο παλιά κατεστραμμένα πηγάδια/δεξαμενές και καταλήγει σε βρύση με κοπάνα που δυστυχώς δεν έχει νερό όλο το χρόνο. Λίγο πάνω από τη βρύση συναντάμε το δασικό δρόμο που τον ακολουθούμε για περίπου 1800 μέτρα. Με΄τα την αριστερή φουρκέτα και σε απόσταση 100 μέτρων από αυτή αφήνουμε το δασικό δρόμο και ανηφορίζουμε στα δεξιά μας στο μονοπάτι (παλιός δασικός δρόμους). Το μονοπάτι αυτό σε μερικά σημεία έχει κλείσει από την πυκνή βλάστηση πουρναριών. Μετά από 500 μέτρα μονοπατιού συναντάμε ξανά το δασικό δρόμο. Αφού συναντήσουμε το δασικό δρόμο στην στροφή στην ράχη σε απόσταση 70 μέτρα στο δρόμο υπάρχει μονοπάτι (σχετικά κλειστό αρχικά από βλάστηση) που οδηγεί κατευθείαν προς την κορυφή. Ωστόσο η καταγραφή ακολούθησε τον δασικό δρόμο για 3,5 χλμ όπου φτάνοντας στο ανώτερο σημείο μέσα σε δάσος από έλατα ξεκινά το μονοπάτι για την κορυφή στα αριστερά. Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει εμφανές μονοπάτι μέχρι την κορυφή παρά μόνο μερικά μικρά σημάδια στα δέντρα που δείχνουν την διαδρομή. Γενικά η κατεύθυνση είναι Δυτική και κινούμαστε δεξιά από την ράχη κυρίως μέσα στην ομαλή ρεματιά. Το μονοπάτι αυτό ανηφορίζει όλο και πιο απότομα και σε λιγότερο από 800 μέτρα φτάνει στην ψηλότερη κορυφή του Καλλίδρομου την κορυφή Γκιόζα με υψόμετρο 1419μ.